9 mars: Konkreta exempel på hur man kan få ihop de olika kanalerna samt hur mekaniken faktiskt fungerar bakom digital marknadsföring och flera lärdomar att direkt börja använda er av under 2021.
11 mars: Hur har Indiska lyckats behålla företagets och varumärkets värden och dessutom omvandlat dem till möjligheter? Head of Content & PR Matilda Agné gästar nätverksgruppen Varumärke.
16 mars: Under detta frukostwebbinarium kan du ta del av reflektioner, insikter och rekommendationer för att just din annonsering på Facebook och Instagram ska stärkas, nu och i framtiden.
17 mars: Välkommen till nätverket för dig som är chef eller med ansvar för marknadsföring i er organisation – Vi diskuterar de hetaste frågorna på marknadsavdelningar just nu med en rad exempel och verkliga situationer. Gäst: Robert Ryberg, grundare av Kapero.
23 mars: Du bjuds bland annat på framgångsexempel där organisationer lyckats mångdubbla intäkterna, och exempel på där de misslyckats, från bl a IKEA och Coca-Cola.
25 mars: Nästa omgång av Marketing Afternoons i samarbete med United Spaces kommer att äga rum den 25 mars. Markera kalendern redan nu! Mer info & talare meddelas inom kort.
26 mars: Vi delar med oss av resultat och insikter från den nyligen gjorda europeiska undersökningen från The International Content Marketing Forum (ICMF)
15 april: Följ med CxL-nätverket och ta del av ett riktigt bra case på hur man kan använda martech och nya verktyg för att driva lojalitet och lönsamhet samt ett omnikanal-beteende som är något de flesta strävar efter idag.
3 juni: Vårens andra omgång av Marketing Afternoons i samarbete med United Spaces kommer att äga rum den 3 juni. Markera kalendern redan nu. Mer info & talare meddelas inom kort.
25 februari: Johan Book från HejEngagemang! berättar om deras framgångsrecept på LinkedIn.
24 februari: I det här webbinariet tar vi upp fenomen som trendar just nu & hur man anpassar sin kommunikation för de nya digitala spelreglerna.
10 februari: Tre experter inom sitt respektive område pratar om 3 kritiska områden varje organisation behöver jobba med för att vara relevanta: Kundupplevelse, content marketing och rörligt.
9 februari: Välkommen att ta del av lärdomar och framgångsfaktorer från Telias Customer Insight Manager Anne Mede-Ageling
5 februari: Vad inspirerar ledare, chefer och experter och vad tycker de är framtiden för retail? Marknadschef Frida Olsson, GlobalConnect, gästar retailnätverket RIO.
28 januari: Välkommen till extra föreningsmöte online, där vi beslutar om årsavgifterna för att vara medlem i föreningen.
27 januari: Kickstarta året och lyssna in vår samarbetspartner, advokatfirman MarLaw, när de presenterar de senaste nyheterna inom marknadsrätt som påverkar din marknadsföring!
14 januari: Julia Lundin och Yasmine Winberg guidar dig runt i en värld av möjligheter – men också av halvsanningar, bluffsiffror och smygreklam.
11 december: Annika Telléus delar med sig av egna erfarenheter, vänder på perspektiven och förutom nya insikter får du konkreta tips på hur du blir bättre på att lyssna.
8 december: Välkommen till en nätverksträff som gästas av Pontus Staunstrup; en av Sveriges ledande experter inom content marketing.
3 december: Välkommen till höstens andra tillfälle av Marketing Afternoons i samarbete med United Spaces.
27 november: Välkommen till en spännande och högaktuell träff med vårt RIO-nätverk (Retail, Innovation & Omnichannel), där vi gästas av Amazon-experten Markus Varsikko.
23 november: Välkommen till en online-träff med CSR & hållbarhet som tar sig an frågorna: Vilka kommunikativa utmaningar finns det med hållbarhet? Hur skiljer sig hållbarhetskommunikation från annan kommunikation? Vad bör man tänka på som marknadsförare och strategisk kommunikatör?
20 november: Vi har bjudit in Erik Modig som här går igenom praktiska exempel, forskning och bevis som ni kan använda för att bli bättre på att argumentera för varumärkets värde.
19 november: Välkommen att ta del av de bästa exemplen från företag som arbetat aktivt med sitt arbetsgivarvarumärke och om employer branding bortom 2021.
10 november: Vi på Google är övertygade om att när de används på rätt sätt, kan digitala medier skapa stora värden och och starka relationer. Vi delar med oss av lärdomar från vårt arbete med några av världens bästa varumärken, och presenterar ett helt nytt ramverk för att du också ska lyckas med branding i en digital värld - The Brand Engine.
21 oktober: I detta lunchwebbinarium med Mediekompaniet avslöjas spännande findings ur den rykande färska rapporten "Rättvisaren 2020 – Brand Identity"
20 oktober: Beslut på is, lågt engagemang bland medarbetarna, kunder som sviker… Känner du igen dig?
20 oktober: Välkommen till denna unika chans att ta del av SOS Alarms resa och lärdomar på vägen mot ett starkt employer brand.
9 oktober: Varmt välkommen till en morgon fylld av de hetaste trenderna, en försmak av revolutionen med sinnenas internet och värdefull inspiration till innovationsarbete kopplat till nya tekniska möjligheter!
2 oktober: Ta med dig dina egna tankar och erfarenheter och delta i ett spännande samtal om hur vi kan bli mer sociala på distans.
1 oktober: Välkommen till en personlig virtuell rundvandring bakom kulisserna till Swedish Content Awards.
29 september: Välkommen på en virtuell frukostfika där du får ta del av ledarskapsexperten Karin Zingmarks erfarenhet av ledarskap i en alltmer uppkopplad värld!
24 september: Marketing Afternoons Online – Vi möter Stadiums marknadschef Pino Roscigno!
24 september: Inte medlem i Marknadsföreningen Stockholm men nyfiken på vad vi gör?
15 september: Välkommen att få en unik inblick i hur Åhléns jobbar med sina personaliserings-och lojalitetsinitiativ!
9 september: Välkommen till ett webbinarium om konsumtion, mainstream, hållbarhet, bubblor och äkthet med Katarina Graffman & Jacob Östberg
8 september: Välkommen till en presentation med case från en färsk doktorsavhandling från Stockholms universitet!
1 september: Tre experter inom sitt respektive område pratar om 3 kritiska områden varje organisation behöver jobba med för att vara relevanta: SEO, kundupplevelse och content marketing
25 augusti: Inte medlem i Marknadsföreningen Stockholm men nyfiken på vad vi gör?
25 juni: I detta webbinarium kommer PHDs strategichef Håkan Gustafsson berätta vad vi kan lära oss av historien och dela med sig av framgångsrika strategier för att skydda varumärken i tider som dessa.
23 juni: Hur säkerställer du som marknadschef att du får gehör i organisationens ledningsgrupp?
11 juni: Välkommen att mingla med andra medlemmar på vår digitala Sommar-After Work!
10 juni: Välkommen till en halvdag online i samarbete med Marknadsföreningen i Göteborg!
4 juni: Välkommen till en onlineträff med nätverket B2B som genomförs på engelska
27 maj: Välkommen till ett webbinarium med vår juridiska partner MarLaw!
20 maj: Följ med oss när nätverksgruppen Varumärke gästas av Kantar Sifo och få reda på hur du ska kommunicera just nu och hur du säkerställer att du kommunicerar i linje med ditt varumärkes kärnvärden.
14 maj: Välkommen till en nätverksträff online med CSR & hållbarhet, där Kaj Török på Max berättar om satsningar som fungerat bra men även om några som har fungerat mindre bra.
13 maj: Välkommen på en digital AW med inledning av retorikexpert Per Furumo – "Det digitala mötet: Så kan du engagera ännu mer!"
12 maj: Vi gästas av content marketing-experten Maria Westman, från C by West
5 maj: Välkommen till ett webbinarium med Youtube-experten Peter Nordlöv
29 april: Hur bra är din organisations kundupplevelse idag och hur mäter du det? Vet du vilka dina mest lojala och lönsamma kunder är? Och hur skapar man en bra kundupplevelse i en tid då kunder möter våra varumärken i många olika kanaler - både offline och online?
24 april: Hör två beteendedesigners presentera de vanligaste dödssynderna i en säljorganisation!
22 april: How learnings from the Chinese advertising market can help brands plan ahead
17 april: Välkommen till en online-träff med CxL som genomförs på engelska, på temat personaliserad interaktiv video - den nya konverterings- och lojalitetsskaparen
15 april: Silla Levin reder ut hållbarhetsbegreppet, delar med sig av värdefulla insikter och råd samt visar upp några exempel på bra och effektiv kommunikation med hållbarhet i fokus.
3 april: Geta & Martin kommer under webbinariet att bjuda på innehåll ur kursen "Förtroendebyggande varumärkeskommunikation" och prata om hur du strategiskt, kreativt och praktiskt kan jobba med din varumärkeskommunikation.
26 mars: Creuna bjuder in Marknadsföreningens medlemmar till ett webbinarium med en presentation av årets viktigaste och mest intressanta trender från SXSW!
Välkommen på nätverksträff med CxL! Här får vi fördjupa oss i hur Cervera jobbar med kundlojalitet, något de vunnit pris för 2017 då de vann "Sveriges bästa lojalitetsprogram".
24 mars: Den nya trenden “Live Commerce” har på mindre än 5 år lyckats bli en av de primära drivkrafterna bakom tillväxten som har transformerat e-handeln i Kina
19 mars: Här kan du som vill bolla idéer och utmaningar kring hur marknadsförare och kommunikatörer kan agera under rådande omständigheter, med andra medlemmar i föreningen.
17-18 mars: Genom ett samarbete med Webbdagarna kan vi även i år erbjuda dig som är medlem i Marknadsföreningen Stockholm ett specialpris på inträdet!
16 mars: Här kan du som vill bolla idéer och utmaningar kring hur marknadsförare och kommunikatörer kan agera under rådande omständigheter, med andra medlemmar i föreningen.
10 mars: Vill du öka den organiska trafiken till din sajt, och behöver tips på hur du kan gå tillväga? –Webbinarium med SEO-experterna Pixel Nordics
5 mars: What differentiates the companies successfully using LinkedIn to acquire leads and how can you apply these strategies to grow your business in 2020?
20 februari: Välkommen och lyssna på Barncancerfondens arbete med native advertising där vi delar med oss av aktuella trender och färska exempel.
19 februari: Starta våren med nya kontakter på vårt populära businessmingel-koncept med speed dating för marknadsförare och kommunikatörer!
19 februari: Ta chansen att lyssna till finalister till både Årets Disruptör och Årets Framtidslöfte 2019! "Så når och aktiverar du den femtedel av svenska befolkningen de flesta pratar om men inte med."
13 feb: Vi går igenom de viktigaste rättsfallen och lagstiftningsförändringarna det senaste året som har direkt påverkan på ditt företags möjligheter att använda marknadsföring som konkurrensmedel.
12 februari: Så får du dina kunder att köpa mer, oftare och till högre pris med beteendedesign. Kom och hör vad skillnaden är mellan nudging, priming, kultur och design, samt när du ska använda vilket verktyg.
2020-02-05: Välkommen till en halvdag på Fotografiska där vi korar Sveriges vassaste marknadsförare och kommunikatörer 2019: Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Varumärkesresa & Årets Disruptör.
24 januari: Simon Beyer, författare till boken Den digitala omställningen, föreläser om hur du bättre kan förstå digitaliseringens innebörd, risker och möjligheter.
22 januari: Lyckas du engagera chefer och medarbetare i transformationen av ditt varumärke kommer de bli dina bästa ambassadörer – oavsett om målgruppen är kund eller nya medarbetare. Så vad krävs för att lyckas?
16 januari: Välkommen till en lunch hos Söderhavet, med praktiska exempel på hållbar design som skapar riktigt affärsnytta.
17 december: Så blev svenska ReTuna en lokal lösning på ett globalt problem – och världsskändis på köpet.
10 december: Erik Modig delar med sig av sina erfarenheter utifrån vilka delar i marknadsföringsarbetet som faktiskt leder till effekt och därmed ditt nästa jobb.
9 december: Nätverket CxL välkomnar till en träff med Antrop
4 december: Välkommen till en lunch om hur du som marknadschef/marknadsförare inom B2B får bästa ROI på dina marknadsinsatser och kan "försvara din marknadsbudget".
3 december: Välkommen på glöggmingel och seminarium – "De 5 budorden för utmanande varumärken"
29 november: Följ med CSR-nätverket till SB Insight som för 10 år sedan lanserade det som kom att bli Europas största studie om hållbarhet - Sustainable Brand Index.
20 november: Vi bjuder in alla medlemmar till en inspirerande och interaktiv morgon på temat Employer Branding och företagskultur med en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare – Linda Hammarstrand!
19 november: Genom ett samarbete med NOWBiZ har medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm möjligheten att lösa biljett till ett förmånligt specialpris!
5 november: Retailnätverket RIO tar oss med till ett möte med en av Nordens ledande Amazon-experter, Markus Varsikko från Dash Retail.
17 oktober: Välkommen till en träff med nätverket CxL (Customer Experience, CRM & Kundlojalitet)
16 oktober: Berättelsen om ett av Sveriges starkaste varumärken och en modig transformationsresa.
15 oktober: PR-nätverket gästas av Karin Nyman, kommunikationsdirektör på SAS.
8 oktober: Nätverket Content Marketing besöker SOS Alarms central i Stockholm, 37 meter under jord, för en spännande eftermiddag.
4 oktober: ”100-år på 100 minuter” – Tänkvärt, inspirerande och roligt
3 oktober: Följ med oss till Empack 2019 och bli bjuden på lunch på Kistamässan, över en exklusiv "fireside chat" med Eivind Granås, Coca-Cola.
27 sept: Välkommen till en frukost med nätverket Employer Brandning där du får en fördjupad förståelse för förväntningar och krav som du måste ha koll på och agera på redan idag.
26 september: Marketing Afternoons – Vad fungerar i sociala medier, på riktigt? Facebook berättar vilka kreativa idéer som lyfter eller sänker en kampanj.
26 september: Så bygger du din verksamhets varumärke med det som i slutänden avgör dess styrka – företagskulturen.
18 september: B2B-nätverket – Marknad och sälj mot gemensamma mål
10 september: Idag anser 9 av 10 företag att kundupplevelsen är deras främsta konkurrensverktyg. Vad vet du om ditt företags olika kundgruppers respektive kundresor?
5 september: Byggs framtidens starkaste varumärken i hållbarhetens tecken? Välkommen till en träff med nätverket Varumärke!
HMS19 5 september: Medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm betalar specialpriset 1 450 kr (ordinarie pris 3 900 kr).
4 september: Välkommen till en träff med retail-nätverket RIO där vi gästar Adlibris Go
30 augusti: Välkommen till en uppdatering inom marknadsföringsrätt, varumärkesrätt, upphovsrätt och IT-rätt med GDPR, med advokatfirman MarLaw.
28 augusti: Välkommen tillbaka från ledigheterna, vi rivstartar terminen med ett nytt tillfälle av Business Mingel!
22 augusti: Vi bjuder in alla nätverksledare till lunch och planeringsmöte!
Almedalen 3 juli: Hur möter vi framtidens konsument, skapar minnesvärda kundupplevelser & främjar hållbar konsumtion?
Almedalen 2 juli: Värderingsdriven kommunikation – hur speglar vi mångfald och gör skillnad på riktigt?
Almedalen 1 juli: Hur skapas hållbara och effektiva marknads- och kommunikationsavdelningar i det digitala landskapet?
19 juni: Välkommen att ta del av färska spaningar från World Employer Branding Day!
18 juni: Nätverket Content Marketing träffas hos Appelberg på temat rörlig kommunikation
5 juni: Grow är en internationell varumärkesbyrå med huvudkontor i Stockholm. Genom att kombinera strategi, innovation, design, kommunikation och teknik skapar de holistiska varumärkesupplevelser som spänner över hela kundresan.
3 juni: På den här nätverksträffen får du handfasta tips i hur du kan ta dig an myterna som omger just din bransch, kund eller varumärke!
24 maj: Välkommen till en inspirerande, och kanske något provocerande, nätverksträff hos analys- och undersökningsföretaget Novus.
23 maj: Välkommen till denna nätverksträff med B2B som genomförs på engelska – "B2B Brands in the age of the customer"
21 maj: I Bohmans rykande färska rapport, som gjorts i samarbete med Marknadsföreningen Stockholm, gör vi en djupdykning i Sveriges marknads- och kommunikationsavdelningar.
16 maj: Marknadsföreningen Stockholm och PHD Media bjuder in till en spaning inför mediatrenderna 2020.
16 maj – Panelsamtal på Retail Experience Live: “Vad blir den fysiska butikens roll imorgon när alla skriker teknik och upplevelse?”
14 maj: Genom ett samarbete med NOWBiZ Business Events ges medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm möjligheten att lösa biljett till specialpris.
13 maj: Varumärkesnätverket är glada att välkomna er till en träff med vinnaren av Årets Varumärkesresa 2018 – Klarna!
10 maj: Utifrån moderna marknadsföringsmodeller tittar vi på hur man skapar försäljning och optimerar effekten av sin marknadskommunikation med hjälp av digitala plattformar som webbsidor, e-butiker och social media.
7 maj: Under den här nätverksträffen får du en djupare förståelse för varumärkesarbete och insikt om lämpliga verktyg, så att du kan planera arbetet med att stärka varumärket på lång sikt.
26 april: Välkommen till en repris av det här seminariet med fokus på rörligt i det nya medielandskapet!
24 april: ReTuna är Sveriges enda återbruksgalleria och kanske världens första galleria som tar till vara på saker som behöver nya hem. Genom renovering, reparation och kreativt återbruk får använda saker nytt liv och kan säljas vidare.
24 april: WAKAI är ett influencernätverk och digital contentbyrå vars medarbetare har stor erfarenhet av PR och reklam i mediabranschen. Grundarna Annika Jankell och Ulrica Örn ser bara fördelar med dagens digitala möjligheter.
11 april: Röstgränssnitt är den tredje digitala revolutionen enligt John Ekman, grundare av Conversionista.
10 april: Varmt välkommen till årets andra träff med Customer Experience, CRM & Kundlojalitetsnätverket.
9 april: Patrik Nygren-Bonnier berättar om varumärkesarbetet som ledde fram till reklamkoncepten ”Där livet händer” och ”Ha det fint”.
4 april: Välkommen till en ovanligt trendig AW hos Creuna, med Digitalspanarna!
3 april: Möt Johanna Elgenius, Biträdande partisekreterare och kanslichef för Liberalerna.
2 april: Välkommen till Boulebar Liljeholmen för ett frukostseminarium med Angela Ahola – Vad avgör om de kommer att gilla dig, lita på dig eller köpa av dig?
19-20 mars: Genom ett samarbete med Webbdagarna kan vi erbjuda dig som är medlem i Marknadsföreningen Stockholm att spara hela 3 000 kronor på ordinarie pris.
15 mars: Välkommen till ett seminarium med fokus på rörligt i det nya medielandskapet
13 mars: Temperatur på retaillandskapet med spaningar från bl.a New York, London och Amsterdam
12 mars: Välkommen till denna nystart av nätverket Relationsmarknadsföring, nu med nytt namn – Customer Experience, CRM & KundLojalitet.
7 mars: Hur hittar du rätt fiende för din verksamhet och får kunder samt medarbetare att lojalt sluta upp bakom dig och din företagskultur?
19 feb: What are the key challenges and unique aspects of the branding and marketing places and destinations? Welcome to this breakfast seminar with Anna Gissler from Stockholm Business Region and place branding expert Julian Stubbs.
13 feb: Välkommen till en interaktiv power talk med Peter Ingman, Growth Tribe
12 feb: Välkommen till ett besök hos Coca-Cola som samarrangeras av nätverksgrupperna Employer Branding och Kundinsikt
11 feb: Välkommen till årets första nätverksträff med nätverksgruppen Content Marketing, där vi besöker Spoon.
6 feb: Välkommen till en halvdag på Fotografiska där vi korar Sveriges vassaste marknadsförare och kommunikatörer 2018: Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Varumärkesresa & Årets Disruptör.
Lunchseminarium: Så tar du fram en effektiv strategi för influencer marketing och får in det i mediemixen 2019
Svensk Hållbarhetsranking är Sveriges största och mest omfattande kartläggning av det hållbara varumärkeskapitalet.
Välkommen att starta året med nya kontakter på årets värdefullaste mingel för marknadsförare och kommunikatörer!
Vad har hänt sedan GDPR trädde i kraft? Vår juridiska samarbetspartner MarLaw reder ut begreppen och delar med sig av en värdefull update.
Med semiotik, en forskningsmetod för att förstå underliggande betydelser i all form av kommunikation, kan alla era nuvarande uttryck förklaras och kartläggas. Välkommen till en nätverksträff med Kundinsikt.
Tema: Influencer Marketing – Vid denna nätverksträff med PR & kommunikation har vi den stora äran att lyssna till Anna Fairbrass, enhetschef kommunikation och påverkan, på BRIS.
Niklas Zhovnartsuk, Marknadschef på Viking Line Skandinavien AB, gästar Relationsmarknadsföring.
Välkomna att lyssna på Helya Houshmand, grundare av kommunikationsbyrån Story Relations, tala om värderingsdriven kommunikation.
Genom ett samarbete med NOWBiZ Business Events ges medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm möjligheten att lösa biljett till specialpris.
Genom ett samarbete med Swedish Content Agencies kan Marknadsföreningen Stockholm erbjuda sina medlemmar specialpris till Content Day 14 november.
When the giant Amazon decides to enter a market, local players must be prepared. Come listen to PHD and hear how the entering of Amazon was done in other markets and what that means for us.
Följ med när Susanne Grossauer, Head of Employer Branding hos Nobia, berättar om Nobias första steg för att hitta ett gemensam employer brand, och resan som följer.
Specialerbjudande till Marknadsförenings medlemmar från Berwalhallen. Gå på konsert torsdagen den 8 nov kl 19:00 till halva priset.
Välkommen till ett seminarium och valfritt studiebesök med och hos SVT, som berättar hur de arbetar för att vara tillgängliga för publiken, bedriva dialog kring svåra ämnen och inte minst skapa ett gott samtalsklimat.
Förra årets vinnare av Årets Framtidslöfte, Malin Cronqvist, samt vinnaren av Årets Disruptör, Karma, kommer och berättar om sina bästa tips och det arbete de gjort som gjorde att de vann förra årets utmärkelser.
Som partner av Mediedagen 2018 kan Marknadsföreningen Stockholm erbjuda sina medlemmar 30% rabatt på ordinarie pris.
På detta frukostseminarium berättar Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk, om hur följarna och publiken leder redaktionen till rätt beslut om innehållet i kanalerna – och hur Scania får sitt redaktionella arbete att fungera långsiktigt.
Välkommen till PostNords presentation av neuro science-undersökningen ”Behind the Mind 2”. Undersökningen är den första neuro science-undersökningen i Norden och den första i världen att studera verkliga kampanjer från annonsörer.
Vi samlar alla nätverksledare på Boulebar över en lunch – för pepp, för att dela bra idéer och hitta nya grepp, och sätta en bra plan för den kommande tiden.
Varumärkesnätverket hälsar på TUI och träffar Anna Laestadius, Marknadschef för TUI Nordic.
Så går du på djupet med kundinsikt, med Savvy Design Collaborative –Hur du med hjälp av service design kan stå närmare dina kunder än konkurrenterna
Varje företag har en historia som är unik och som ingen annan kan kopiera. Det gäller oavsett hur gammalt företaget är. Det är en resurs för marknadsföring och kommunikation – som alldeles för få företag utnyttjar.
Under detta frukostseminarium diskuterar vi hur företag kan hitta sätt att vara fortsatt relevanta i en föränderlig konsumtionskultur.
Välkommen till höstens första nätverksträff med Relationsmarknadsföring!
Kom och lyssna till Adam Fors, VD på PHD Media Sweden, om ”Merge tech” och om hans passion för innovation, teknologi och kommunikation från hans år på Samsung som Nordens marknadschef och PR-ansvarig.
6 september, Nalen – Specialpris för medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm
Välkommen att lära känna Marknadsföreningen Stockholm och det program vi erbjuder dig som medlem.
Hur utvecklar du kulturstrategier och beteenden som driver rakt mot affärsmålen, och skapar varumärket du och dina kollegor vill stå för? Nätverksträff med Beteendedesign 4 september.
Välkommen till höstens mest värdefulla mingel för marknadsförare och kommunikatörer!
Välkommen till höstens första träff i retailnätverket RIO där vi denna gång återigen gästspelar på Cartina där ämnet är "Growth hacking" och hur man arbetar strukturerat med digitalt driven tillväxt.
I höstas startade Svenska Dagbladet, som bevakat politik sedan 1884, och Baaam, en ett år gammal plattform för unga kvinnor, ett spännande samarbete genom att bilda en gemensam valredaktion.
Mängden budskap ökar, transparensen är hög för konsumenter i medielandskapet tack vare sociala medier och graden av teknikutveckling.
I en allt mer snabbrörlig och uppkopplad värld finns fler mediekanaler än någonsin, tekniska möjligheter i form av exempelvis AI, Machine Learning, ökad mätbarhet och ett skifte där konsumenten befinner sig i förarsätet.
Nu när det börjar bli varmare så öppnar den härliga uteterassen utanför loungeytan och receptionen på vårt nya kontor i United Spaces, och vad passar då bättre än medlemsmingel och afterwork? Det bjuds på överraskningar och en tävling! Dessutom köper du dryck till förmånliga medlemspriser i baren under hela tillställningen.
När produkter och tjänster blir alltmer lika återstår kundupplevelsen som den viktigaste framgångsfaktorn ett företag har. Konsumenter söker upplevelser och är beredd att betala mer för de varumärken som ger dem det. Vad krävs för att lyckas? Och hur får man sin organisation att göra jobbet?
Välkommen till ett lunchseminarium hos Söderhavet där Mattias Svensson och futuristen Jens Lanvin utforskar relationen mellan tid och design samt samspelet dem emellan vid framtagandet av design som nått ikonstatus.