[PÅ PLATS] 5 dec: Kom och lyssna på ett spännande case när CxL besöker Telia, som berättar om ett data- och kunddrivet tillvägagångssätt för att kartlägga kundbasen och skräddarsy kundstrategier utifrån olika segment, för att maximera nöjdhet och lönsamhet. Kundupplevelse i all ära men hur får vi allt att hänga ihop?
[PÅ PLATS] 6 dec: Häng med oss till Prime för värdefulla insikter från Cannes med inspiration och kreativa exempel på hur man som marknadsförare kan navigera framgångsrikt i det rådande marknadslandskapet.
[ONLINE] 12 dec: I detta avsnitt av Marketing Talks tar Shingy med oss på en resa genom teknikens och innovationens värld och delar med sig av sina insikter om "The Connected Human". Detta är en unik möjlighet att fånga upp de senaste trenderna och idéerna som kommer att forma framtidens marknadsföring.
[ONLINE] 16 jan: I Marketing Talks #10 zoomar vi in på det växande behovet av att stärka marknadschefens position i en allt mer konkurrensutsatt och föränderlig marknad.
[PÅ PLATS] 18 jan: Välkommen på en frukost där du får ta del av de trender som påverkar annonsörers möjlighet att skapa effekt genom sociala plattformar samt konkreta tips och tricks för att stärka er närvaro på sociala medier.
[PÅ PLATS] 6 februari: Utöver att lära oss mer om history marketing bjuds vi även på besök i företagsarkiven, med framplockade godbitar ur svensk näringslivshistoria.
[PÅ PLATS] 23 nov: Under denna nätverksträff kommer vi utforska vilka möjligheter och utmaningar den nya tekniken innebär för oss som arbetar med content marketing, samt hur vi undviker fallgroparna.
[PÅ PLATS] 16 nov: I höstens andra Marketing Afternoons kommer Geta Kroon och Martin Nordlinder att ge oss sin syn på varumärken och kommunikation utifrån boken "Vem bryr sig?", med en skarp keynote laddad med det viktigaste från egna erfarenheter. Tillsammans med en riktigt vass panel kommer vi sedan att reflektera kring varumärkesarbete tillsammans och lyfta frågan från flera olika perspektiv.
[PÅ PLATS] 14 nov: Vad händer när HR/Marknad/Kommunikation tillsammans bygger varumärke från insidan? Columbus delar med sig av hur de samarbetar med olika avdelningar, hur de anpassar sig efter nya affärsstrategier och marknaden, och vad de gör för att stå ut i en bransch med hög konkurrens och kompetensbrist.
[ONLINE] 8 nov: Marknadsföreningen Stockholm kallar till valmöte, som sker online i Members Lounge i direkt anslutning till vårt Marketing Talks #8. Fyll på kaffekoppen och häng kvar ett par extra minuter!
[ONLINE] 8 nov: Vilka är egentligen de mest användbara plattformarna och AI-verktygen för marknadsförare? I detta avsnitt av Marketing Talks guidar Sara Öhman dig genom djungeln av verktyg som finns tillgängliga.
[ONLINE] 25 okt: Vill du maximera effekten av din marknadsbudget? I det här avsnittet delar Erik Modig med sig av sina bästa insikter, strategier för att lyckas med budgetprocessen 2024.
[PÅ PLATS] 18 oktober: Välkommen till en frukost med Pantamera och Granath, där vi dyker vi ner i det case som ledde till vinst i årets 100-wattare i kategorin ”långsiktigt”.
[HYBRID] 4 okt: I höstens första Marketing Talks får vi möta alla 4 vinnarna i Årets Marknadschef 2023 – Häng med oss på plats eller online, och ta del av de vassa case som gjort att de tagit sig såhär långt.
[PÅ PLATS] 21 sep: I denna träff med Varumärke berättar Carglass om de drivkrafter som ligger bakom deras storsatsning och varför de väljer att låta sina medarbetare ta plats i marknadskommunikationen.
[PÅ PLATS] 19 sep: Nätverksgruppen MiS Marknadscheferna rivstartar hösten med en workshop som ger dig insikter och strategier för att stärka dig i ditt ledarskap, och hur du kan stötta ditt team på bästa sätt i den föränderliga värld vi lever i.
[PÅ PLATS] 7 sep: Välkommen till Filmstaden Sergel på en förhandsvisning av den nya filmen Avgrunden!
[ONLINE] 5 sep: Du har säkert inte missat att den gamla versionen av Google Analytics, känd som Universal Analytics (UA), snart går i graven. För att komma igång med GA4 på bästa sätt bjuder vi tillsammans med Garfield Digital in dig till ett matnyttigt webbinarium.
[ONLINE] 31 aug: Vår samarbetspartner, Advokatfirman MarLaw, presenterar de senaste nyheterna inom marknadsrätt som påverkar din marknadsföring.
[PÅ PLATS] 24 aug: Välkommen till en fullmatad och inspirerande eftermiddag, som bjuder på mingel med powerfika, föreläsning och ett laddat panelsamtal.
[PÅ PLATS] 15 juni: Välkommen till en nätverksträff med Content Marketing, där Maria Westman, strategisk rådgivare på C by West, delar med sig av erfarenheterna om att använda storytelling och skapa engagemang hos målgrupperna, såväl externt som internt.
[ONLINE] 2 juni: Peter Lundberg och Robert Ryberg från Kapero delar med sig av erfarenheter från över 300 förändringsprojekt hos över 80 av Nordens största kreativa verksamheter.
[PÅ PLATS] 1 juni: Häng med oss på en lunch med studiebesök hos TV4! Vi får bl a en uppdatering om TV:s roll i dagens kommunikation, inkl en rundvandring i nyhetsmorgonstudion.
[ONLINE] 26 maj: I det fjärde avsnittet av Marketing Talks får vi fyra konkreta tips för marknadschefer som vill ta en central roll i att driva företagets affär, baserat på Niklas Bondessons egen och andras forskning.
[PÅ PLATS] 23 maj: Adlibris arbetar aktivt med en förändringsresa med målet att bli mer kundcentrerade och personaliserade. Ta del av vilka lärdomar de gjort längs vägen!
[ONLINE] 17 maj: Välkommen till föreningens årsmöte 2023! Vi möts online, på Zoom.
Det är dags för Årets Marknadschef 2023! Häng med du också för ett härligt branschmingel, inspiration och träffa fler som älskar marknadsföring. KEYNOTE på scen: David Shing, "Shingy"
[PÅ PLATS] 3 maj: Välkommen till vårens andra tillfälle av Marketing Afternoons! Denna gång handlar det om på hur man med fokus på innovation och marknadsföring kan skapa tillväxt, samt hur man framgångsrikt bygger en företagskultur som främjar nytänkande.
[PÅ PLATS] 27 april: Till årets första nätverksträff med CxL-nätverket (Customer Experience, CRM & Loyalty) har vi bjudit in Mattias Andersson, Co-founder & Partner på prisbelönta Miltton Insights och Rasmus Houlind, författare och CXO på Agillic.
[ONLINE] 21 april: I det tredje avsnittet av Marketing Talks kommer Jessica W Sandberg ge dig nycklar och exempel om hur mod och besvärlighet har en avgörande roll för att kunna slå igenom i mediebruset.
[PÅ PLATS] 19 april: Välkommen på en frukost med Anssi Rantanen, entreprenör, ex-Googler, strateg, internationell talare & vinnare av Nordic Business Forums talartävling 2019.
[PÅ PLATS] 29 mars: Häng med oss denna morgon för en värdefull update och många matnyttiga tips för att vara förberedd och kunna navigera på bästa sätt!
[PÅ PLATS] 28 mars: Häng med nätverksgruppen Varumärke när de besöker Fonus, som berättar om framgångsfaktorer och fallgropar i arbetet med att förändra associationerna till Sveriges största begravningsbyrå.
[ONLINE] 22 mars: I detta andra avsnitt av Marketing Talks får vi ta del erfarenheterna och resan hos en prisbelönt inhousebyrå, nämligen Tre Creative Agency. Mirja Kais bjuder på sina bästa tips och erfarenheter.
[PÅ PLATS] 10 mars: Endast för marknadschefer. Träffen har ett maxantal på 15 platser för att få till fördjupade diskussioner och erfarenhetsutbyte mellan deltagare.
[PÅ PLATS] 22 februari: Följ med på ett unikt möte med Hjärnfonden i en öppen och engagerande berättelse om resan till en ny vision och identitet
[PÅ PLATS] 16 feb: Så ser en bra Privacy-upplevelse ut och därför påverkar det kundens varumärkespreferenser – Välkommen till ett lunchseminarium med Google!
[HYBRID] 14 feb: Välkommen till premiären av vår nya programserie MARKETING TALKS! Du kan välja mellan att delta på plats i Studio Puck med tillhörande mingel & frukost eller live online i Members Lounge.
[PÅ PLATS] 26 januari: Konkurrensen om konsumentens uppmärksamhet har aldrig varit större än vad den är just nu. Endast en handfull budskap fastnar. Vad kan vi göra åt det?
[PÅ PLATS] 17 januari: Mathias Axelsson och Katarina Önell, Employer Brand experter på Kantar, ger dig sina spaningar från World Employer Branding Day för dig som inte hade möjlighet att vara där
[ONLINE] 12 januari: Anmäl dig till webbinariet och ta del av några av de marknadsföringstrender som kommer att dominera 2023. Presentationen bygger på Meltwaters e-bok & rapport som lyfter 15 trender.
[PÅ PLATS] 7 dec: Under träffen kommer vi diskutera & lyfta fram frågor kring lojalitetskoncept, differentierad kommunikation och personalisering. Vilka KPIer och kundinsikter runt lojalitet och lönsamhet har man satsat på? Hur jobbar SJ med omnikanal och automatisering?
[PÅ PLATS] 6 dec: Hur når ni ut med er kommunikation och hur får ni önskat resultat av det ni producerar?
[PÅ PLATS] 30 nov: Välkommen till höstens omgång av Marketing Afternoons, där Jonna Ekman från Storykit ger dig 7 enkla och konkreta tips på hur du lyckas på din videoresa.
[PÅ PLATS] 24 nov: Välkommen till höstens andra nätverksträff med nätverksgruppen Employer Branding, där vi kommer att inspireras av hur Aller Media skapat ett starkt employer brand!
[PÅ PLATS] 23 nov: Välkommen till en frukost där Intersport och KIMM delar med sig av sin framgångsresa där de tillsammans lyckades med att skapa ett vinnande och nytänkande koncept genom att våga utmana konventionella arbetssätt.
[ONLINE] 17 nov: Vad är det senaste inom marknadsrätt hösten 2022? Denna höst har det skett stora förändringar i lagstiftningen för dig som arbetar med marknadsföring och kommunikation.
[PÅ PLATS] 28 oktober: Följ med Content Marketing-nätverket för ett unikt besök bakom kulisserna hos Polisen! Vi får ta del av ett superspännande case kring deras omfattande arbete med sin content.
[ONLINE] 26 okt: Join us and international speaker Munise Can from Highsnobiety to find out how to build credibility by investing in communities for your brands consumers to buy into. Stories over product; knowledge over possession; community over crowds; participation and experiences over observation.
[PÅ PLATS] 20 oktober: Hur tar du fram en employer brand book som hjälper medarbetarna att göra rätt, och lockar till sig ny personal? Häng med och lär dig skapa just din bästa brand book.
[PÅ PLATS] 19 oktober: Vi tar dig bakom kulisserna kring Polestars framgångar, där Årets Marknadschef 2022, Nils Rylén, kommer att bjuda på sina tips och framgångsrecept som lett till att varumärket inte bara tagit Sverige med storm, utan även etablerat sig som en stark utmanare inom en av de absolut tuffaste globala marknader man kan arbeta inom.
[ONLINE] 11 oktober: Hur bör du som marknadschef/marknadsansvarig jobba med influencer marketing på TikTok, och vad krävs för att lyckas med din marknadsföring i sociala kanaler?
[HYBRID] 7 oktober: Vi tar oss bakom kulisserna till caset bakom det långsiktiga varumärkesarbetet som Jula – vinnare av vår utmärkelse Årets Varumärkesresa 2022 – gjort de senaste åren för att förflytta sig från enbart taktisk kommunikation till emotionellt varumärkesbyggande kommunikation.
[PÅ PLATS] 29 september: SEB berättar om sitt samarbete och långsiktiga engagemang med SHL, där fokus ligger på miljö, mångfald & inkludering samt jämställdhet. Vi kommer även få höra om samarbetet med Stockholms Konserthus och det nyligen instiftade priset The Next Award som hyllar hållbart entreprenörskap.
[PÅ PLATS] 28 september: Den hybrida arbetsplatsen med distansarbete och digitalisering öppnar för mer och andra behov. Vilka förmånstrender bör man som attraktiv arbetsgivare ha koll på?
[ONLINE] 16 september: För att lyckas med din sociala medier-annonsering gäller det att hänga med. I den här föreläsningen går experterna på Ingager igenom det senaste inom annonsering på Metas plattformar.
[PÅ PLATS] 14 september: CxL gästas av Lindex, som kommer att berätta om sitt vinnande CRM och lojalitetsarbete – allt om utmaningarna och lärdomarna från de senaste två åren.
[PÅ PLATS] 7 september: Vi bjuder in till en underhållande och insiktsfull redovisning hos contentbyrån Edisen, som delar med sig av några av den senaste tidens bästa idéer som stannade i beställarnas Dropbox.
[ONLINE] 25 augusti: Vi har bjudit in två riktiga SEO-experter från Pixel, en av nordens ledande SEO-byråer, till höstens första webbinarium – Välkommen till en digitala lunch & learn på temat SEO & varumärke!
[PÅ PLATS] 16 juni är det dags för Marketing Afternoons med Erik Modig, på plats hos United Spaces Waterfront (Klarabergsviadukten)
24 maj [ONLINE]: Cecilia Perlind, senior director Market & Client på Kantar, tar er på en resa där teori varvas med insikter från världens största varumärkesundersökning BrandZ.
17 maj [PÅ PLATS]: Ta del av en studie från Google utifrån djupanalyser av över 2,000 reklamfilmer under två års tid, som ger svar på många vanliga frågor och där det gjorts en hel del intressanta iakttagelser.
12 maj: Nu samlas vi igen för att nätverka, utbyta erfarenheter, dyka ner i årets kunskapstema "Challenger Brands" och kora de vassaste inom marknadsföring och kommunikation 2022! Välkommen till Årets Marknadschef 2022 – HYBRID EDITION
[PÅ PLATS] 26 april: Här får du veta hur du kan använda neurovetenskap och företagskultur till att göra ditt bolag populärast i branschen.
Marknadsföreningen Stockholm är samarbetspartner till alla 6 mässor och som medlem får du 10% rabatt på konferensbiljetten och går gratis på mässorna.
[PÅ PLATS] 20 april: Antropolog Katarina Graffman och professor i reklam & PR Jacob Östberg spanar framåt med fokus på människans, homo consumericus, beteenden och behov. Kistamässan 23/2 kl 8.30.
[PÅ PLATS] 6 april: Hur gör man för ta ett samlat grepp, snabbt ringa in faran och undvika att kriser och publiceringar utvecklas till regelrätta skandaler?
[ONLINE] 31 mars: Vi äntrar nu en ny era där digitalt, meta och hybrid är nya ledord - men hur ska vi navigera och vad ska vi fokusera på?
[HYBRID] 23 mars: Välkommen på en lunch där vår juridiska samarbetspartner Advokatfirman MarLaw presenterar de senaste nyheterna inom marknadsföringsrätt, som påverkar din marknadsföring.
[ONLINE] 18 mars: Häng med nätverket CxL (CRM, CX & KundLojalitet) online, och lyssna till Ellinor Axell; en av Facebooks egna experter – Spännande case och diskussion samt en längre frågestund.
[PÅ PLATS] 15 mars: Du är varmt välkommen när vi äntligen kör igång med Marketing Afternoons på plats på Torsgatan 26! Vi startar med mingel, nätverkande och powerfika följt av föreläsning med frågestund. Efteråt står den guldiga baren öppen för de som vill fortsätta snacket & erfarenhetsutbytet.
[ONLINE] 11 mars: Under 45 minuter lär du dig att annonsera i TV och får koll på TV4s nya självservicesystem där du kan skräddarsy kampanjer för just ditt varumärke.
[ONLINE] 18 februari: 2020-talet tillhör de som vågar utmana! Här ges inspiration och exempel på hur du själv kan positionera ditt varumärke som en utmanare på din marknad.
[ONLINE] 9 februari: Vill du förstå inovation på djupet och lära dig vilka ledarskapsverktyg som kan göra dina medarbetare till innovatörer?
[ONLINE] 1 februari: Till denna träff har vi bjudit in Annika Bagge på Invise och Christine Samuelson på konsultbolaget Centigo. De kommer att dela inspiration och insikter kring det samarbete de har där de använder Hubspot för att kvalitetshöja och effektivisera kandidaternas resa på samma sätt som de arbetar med kundresan.
[ONLINE] 28 januari: Idag är det allt fler företag som går ifrån de traditionella tankarna kring CSR. Välkommen till en öppen diskussion och några korta övningar som hjälper oss att ta nästa steg på hållbarhetsresan!
[ONLINE] 25 januari: Välkommen till startskottet av årets hetaste event!
[UNDER FLYTT] Äntligen är vi tillbaka med vårt efterlängtade koncept Business mingel med speed dating! Passa på att berätta mer om vem du är och knyt värdefulla kontakter för framtiden.
[ONLINE] 9 december: Välkommen till ett webbinarium där Meltwater och NA-KD delar med sig av konkreta tips för ert arbete med sociala medier och influencer marketing under 2022 med fokus att driva tillväxt!
[ONLINE] 7 december: Vi möter vinnarna av Årets Disruptör och Årets Framtidslöfte – Hur kan man tänka smart med sin marknadsföring när man har begränsad budget? Var börjar man och vilka prioriteringar har gjorts?
[ONLINE] 3 december: Här får du en inblick i den kreativa processen och i hantverket bakom riktigt bra content marketing.
[ONLINE] 18 november: I en tid då jakten på duktiga medarbetare är ständigt pågående och konkurrens om talang är hård blir det allt viktigare för företag att tydligt kommunicera vilka de är, vad de står för, vad de erbjuder sina medarbetare och vilken positiv inverkan de vill ha i samhället och världen.
[PÅ PLATS] 17 november: Så når du dom riktigt stora B2B-kunderna med rätt marknadsföring – praktiska case och lärdomar från Invise
[ONLINE] 10 november: Här får du ta del av några spännande case och ny inspiration runt framtidens kommunikation, samt vikten av att arbeta med personaliserade budskap i de egna kanalerna.
[PÅ PLATS] 28 oktober: Att ständigt överträffa kundernas förväntningar är dyrt och gör dem inte mer lojala. Med hjälp av beteendedesign och kulturstyrning kan du tillfredsställa de egentliga drivkrafterna bakom lojalitet.
[PÅ PLATS] 26 oktober: Vinnaren av Årets Varumärkesresa 2020, PostNord, berättar om sin resa och story, samt caset bakom sitt framgångsrika år.
[ONLINE] 20 oktober: Nu är det budgettider och affärsplanering för många bolag och vem vill inte sätta en riktigt vass marknadsplan inför 2022? I detta webbinarium kommer forskaren och författaren Erik Modig att bjuda på konkreta tips om hur du gör detta.
[ONLINE] 14 oktober: Dagens talanger vill jobba på företag som bryr sig. På riktigt. Men hur gör man för att engagera medarbetare i praktiken? Vilka erfarenheter har företag som jobbar aktivt med social hållbarhet?
[ONLINE] 6 oktober: Vad är det senaste inom marknadsrätt hösten 2021? Lyssna in vår samarbetspartner MarLaw, när de presenterar det senaste inom marknadsrätt.
[HYBRID] 30 september: Premiär för hybridformat! Denna omgång bjuder vi in för dig som deltagare att delta antingen på plats eller digitalt. Deltagare på plats bjuds på powerfika, nätverkande och exklusiv Q&A med Christian Cabau, Klarna.
15 september: Välkommen till ett lunchwebbinarium tillsammans med PHD Media!
10 september: Klarna finns snart på 20 olika marknader, det leder till utmaningar för hur Klarna kan hålla en “best practice” CRM samtidigt som man ska ha lokal förankring.
7 september: Vi bjuder in till en träff med nätverksgruppen MiS Marknadscheferna där vi djupdyker i frågeställningen "varumärke vs sälj" tillsammans med forskaren Erik Modig.
31 augusti: Robert Ryberg, medgrundare Kapero, delar med sig av erfarenheter och insikter från ett stort antal kundcase och avslutar med hur man lyckas skapa en marknadskommunikations-strategi som kan leverera effekt.
26 augusti: På denna nätverksträff i webbinarieformat får du en inblick i hur Aromas hållbarhetsarbete integreras med affären och varumärket.
15 juni: Nicklas Hermansson tar dig 28 år framåt i tiden – till 2049 – för att se hur världen kan se ut och fungera då ur ett marknadsföringsperspektiv.
10 juni: Vi träffar Christina Johansson, kommunikationschef på Knowit, och hör hur deras arbete med jämställdhet och inkludering spelat en betydande roll för företagets framgångar.
25 maj: Vi diskuterar bland annat några exempel på hur man med teknik hjälper sina retailkunder leverera nya kundupplevelser och en bättre service.
19 maj: Hur skapar man engagemang i det digitala rummet? Och hur får man det att fungera med publik både digitalt och fysiskt samtidigt?
18maj: Humlegården Fastigheter berättar om hur de arbetar med kunderbjudandet och hur grön finansiering driver på utvecklingen av hållbara fastigheter och stadsmiljöer. Föreläsningen avslutas med en interaktiv del.
11 maj: Idag är inte geografiskt avstånd till arbetsgivaren längre ett hinder. Däremot är upplevd närhet och tillhörighet avgörande för medarbetarnas trivsel och hälsa – och därmed organisationens framgång. Och vad händer med våra kontorslokaler som är en sådan stor del av varumärket för kunder och medarbetare?
Den 4 maj ses vi digitalt för att möta och lyssna till årets finalister i kategorierna Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa, samt för att kora vinnarna och dela ut de ärofyllda guldsplasharna.
23 april: Diana Amini, Global Manager, H&M Foundation, berättar om hur stiftelsen arbetar för att accelerera positiv förändring genom att finansiera och dela lösningar kopplade till FNs hållbarhetsmål.
16 april: Hög kreativitet och bra kommunikation har aldrig haft så goda förutsättningar som nu. John Bergdahl, Senior Kreatör på Forsman & Bodenfors gästar oss vid detta lunchwebbinarium.
15 april: Följ med CxL-nätverket och ta del av ett riktigt bra case på hur man kan använda martech och nya verktyg för att driva lojalitet och lönsamhet samt ett omnikanal-beteende som är något de flesta strävar efter idag.
26 mars: Vi delar med oss av resultat och insikter från den nyligen gjorda europeiska undersökningen från The International Content Marketing Forum (ICMF)
25 mars: Denna gång har vi bjudit in en riktigt stark kreatörsduo, nämligen Nina Kurn och Kajsa Öijerholm, som kommer att dela med sig om hemligheterna kring det kreativa arbetet.
23 mars: Du bjuds bland annat på framgångsexempel där organisationer lyckats mångdubbla intäkterna, och exempel på där de misslyckats, från bl a IKEA och Coca-Cola.
17 mars: Välkommen till nätverket för dig som är chef eller med ansvar för marknadsföring i er organisation – Vi diskuterar de hetaste frågorna på marknadsavdelningar just nu med en rad exempel och verkliga situationer. Gäst: Robert Ryberg, grundare av Kapero.
16 mars: Under detta frukostwebbinarium kan du ta del av reflektioner, insikter och rekommendationer för att just din annonsering på Facebook och Instagram ska stärkas, nu och i framtiden.
11 mars: Hur har Indiska lyckats behålla företagets och varumärkets värden och dessutom omvandlat dem till möjligheter? Head of Content & PR Matilda Agné gästar nätverksgruppen Varumärke.
9 mars: Konkreta exempel på hur man kan få ihop de olika kanalerna samt hur mekaniken faktiskt fungerar bakom digital marknadsföring och flera lärdomar att direkt börja använda er av under 2021.
25 februari: Johan Book från HejEngagemang! berättar om deras framgångsrecept på LinkedIn.
24 februari: I det här webbinariet tar vi upp fenomen som trendar just nu & hur man anpassar sin kommunikation för de nya digitala spelreglerna.
10 februari: Tre experter inom sitt respektive område pratar om 3 kritiska områden varje organisation behöver jobba med för att vara relevanta: Kundupplevelse, content marketing och rörligt.
9 februari: Välkommen att ta del av lärdomar och framgångsfaktorer från Telias Customer Insight Manager Anne Mede-Ageling
5 februari: Vad inspirerar ledare, chefer och experter och vad tycker de är framtiden för retail? Marknadschef Frida Olsson, GlobalConnect, gästar retailnätverket RIO.
28 januari: Välkommen till extra föreningsmöte online, där vi beslutar om årsavgifterna för att vara medlem i föreningen.
27 januari: Kickstarta året och lyssna in vår samarbetspartner, advokatfirman MarLaw, när de presenterar de senaste nyheterna inom marknadsrätt som påverkar din marknadsföring!
14 januari: Julia Lundin och Yasmine Winberg guidar dig runt i en värld av möjligheter – men också av halvsanningar, bluffsiffror och smygreklam.
11 december: Annika Telléus delar med sig av egna erfarenheter, vänder på perspektiven och förutom nya insikter får du konkreta tips på hur du blir bättre på att lyssna.
8 december: Välkommen till en nätverksträff som gästas av Pontus Staunstrup; en av Sveriges ledande experter inom content marketing.
3 december: Välkommen till höstens andra tillfälle av Marketing Afternoons i samarbete med United Spaces.
27 november: Välkommen till en spännande och högaktuell träff med vårt RIO-nätverk (Retail, Innovation & Omnichannel), där vi gästas av Amazon-experten Markus Varsikko.
23 november: Välkommen till en online-träff med CSR & hållbarhet som tar sig an frågorna: Vilka kommunikativa utmaningar finns det med hållbarhet? Hur skiljer sig hållbarhetskommunikation från annan kommunikation? Vad bör man tänka på som marknadsförare och strategisk kommunikatör?
20 november: Vi har bjudit in Erik Modig som här går igenom praktiska exempel, forskning och bevis som ni kan använda för att bli bättre på att argumentera för varumärkets värde.
19 november: Välkommen att ta del av de bästa exemplen från företag som arbetat aktivt med sitt arbetsgivarvarumärke och om employer branding bortom 2021.
10 november: Vi på Google är övertygade om att när de används på rätt sätt, kan digitala medier skapa stora värden och och starka relationer. Vi delar med oss av lärdomar från vårt arbete med några av världens bästa varumärken, och presenterar ett helt nytt ramverk för att du också ska lyckas med branding i en digital värld - The Brand Engine.
21 oktober: I detta lunchwebbinarium med Mediekompaniet avslöjas spännande findings ur den rykande färska rapporten "Rättvisaren 2020 – Brand Identity"
20 oktober: Beslut på is, lågt engagemang bland medarbetarna, kunder som sviker… Känner du igen dig?
20 oktober: Välkommen till denna unika chans att ta del av SOS Alarms resa och lärdomar på vägen mot ett starkt employer brand.
9 oktober: Varmt välkommen till en morgon fylld av de hetaste trenderna, en försmak av revolutionen med sinnenas internet och värdefull inspiration till innovationsarbete kopplat till nya tekniska möjligheter!
2 oktober: Ta med dig dina egna tankar och erfarenheter och delta i ett spännande samtal om hur vi kan bli mer sociala på distans.
1 oktober: Välkommen till en personlig virtuell rundvandring bakom kulisserna till Swedish Content Awards.
29 september: Välkommen på en virtuell frukostfika där du får ta del av ledarskapsexperten Karin Zingmarks erfarenhet av ledarskap i en alltmer uppkopplad värld!
24 september: Marketing Afternoons Online – Vi möter Stadiums marknadschef Pino Roscigno!
24 september: Inte medlem i Marknadsföreningen Stockholm men nyfiken på vad vi gör?
15 september: Välkommen att få en unik inblick i hur Åhléns jobbar med sina personaliserings-och lojalitetsinitiativ!
9 september: Välkommen till ett webbinarium om konsumtion, mainstream, hållbarhet, bubblor och äkthet med Katarina Graffman & Jacob Östberg
8 september: Välkommen till en presentation med case från en färsk doktorsavhandling från Stockholms universitet!
1 september: Tre experter inom sitt respektive område pratar om 3 kritiska områden varje organisation behöver jobba med för att vara relevanta: SEO, kundupplevelse och content marketing
25 augusti: Inte medlem i Marknadsföreningen Stockholm men nyfiken på vad vi gör?
25 juni: I detta webbinarium kommer PHDs strategichef Håkan Gustafsson berätta vad vi kan lära oss av historien och dela med sig av framgångsrika strategier för att skydda varumärken i tider som dessa.
23 juni: Hur säkerställer du som marknadschef att du får gehör i organisationens ledningsgrupp?
11 juni: Välkommen att mingla med andra medlemmar på vår digitala Sommar-After Work!
10 juni: Välkommen till en halvdag online i samarbete med Marknadsföreningen i Göteborg!
4 juni: Välkommen till en onlineträff med nätverket B2B som genomförs på engelska
27 maj: Välkommen till ett webbinarium med vår juridiska partner MarLaw!