[ONLINE] 25 augusti: Vi har bjudit in två riktiga SEO-experter från Pixel, en av nordens ledande SEO-byråer, till höstens första webbinarium – Välkommen till en digitala lunch & learn på temat SEO & varumärke!
[PÅ PLATS] 7 september: Vi bjuder in till en underhållande och insiktsfull redovisning hos contentbyrån Edisen, som delar med sig av några av den senaste tidens bästa idéer som stannade i beställarnas Dropbox.
[PÅ PLATS] 16 juni är det dags för Marketing Afternoons med Erik Modig, på plats hos United Spaces Waterfront (Klarabergsviadukten)
24 maj [ONLINE]: Cecilia Perlind, senior director Market & Client på Kantar, tar er på en resa där teori varvas med insikter från världens största varumärkesundersökning BrandZ.
23 maj [PÅ PLATS]: CxL gästas av Ellen Lübeck, Concept & Loyalty Business Developer på Lindex, som kommer att berätta hur de jobbat under pandemin och lyckats ställa om. Ellen kommer dela med sig av utmaningarna och lärdomarna från de senaste två åren.
17 maj [PÅ PLATS]: Ta del av en studie från Google utifrån djupanalyser av över 2,000 reklamfilmer under två års tid, som ger svar på många vanliga frågor och där det gjorts en hel del intressanta iakttagelser.
12 maj: Nu samlas vi igen för att nätverka, utbyta erfarenheter, dyka ner i årets kunskapstema "Challenger Brands" och kora de vassaste inom marknadsföring och kommunikation 2022! Välkommen till Årets Marknadschef 2022 – HYBRID EDITION
[PÅ PLATS] 26 april: Här får du veta hur du kan använda neurovetenskap och företagskultur till att göra ditt bolag populärast i branschen.
Marknadsföreningen Stockholm är samarbetspartner till alla 6 mässor och som medlem får du 10% rabatt på konferensbiljetten och går gratis på mässorna.
[PÅ PLATS] 20 april: Antropolog Katarina Graffman och professor i reklam & PR Jacob Östberg spanar framåt med fokus på människans, homo consumericus, beteenden och behov. Kistamässan 23/2 kl 8.30.
[PÅ PLATS] 6 april: Hur gör man för ta ett samlat grepp, snabbt ringa in faran och undvika att kriser och publiceringar utvecklas till regelrätta skandaler?
[ONLINE] 31 mars: Vi äntrar nu en ny era där digitalt, meta och hybrid är nya ledord - men hur ska vi navigera och vad ska vi fokusera på?
[HYBRID] 23 mars: Välkommen på en lunch där vår juridiska samarbetspartner Advokatfirman MarLaw presenterar de senaste nyheterna inom marknadsföringsrätt, som påverkar din marknadsföring.
[ONLINE] 18 mars: Häng med nätverket CxL (CRM, CX & KundLojalitet) online, och lyssna till Ellinor Axell; en av Facebooks egna experter – Spännande case och diskussion samt en längre frågestund.
[PÅ PLATS] 15 mars: Du är varmt välkommen när vi äntligen kör igång med Marketing Afternoons på plats på Torsgatan 26! Vi startar med mingel, nätverkande och powerfika följt av föreläsning med frågestund. Efteråt står den guldiga baren öppen för de som vill fortsätta snacket & erfarenhetsutbytet.
[ONLINE] 11 mars: Under 45 minuter lär du dig att annonsera i TV och får koll på TV4s nya självservicesystem där du kan skräddarsy kampanjer för just ditt varumärke.
[ONLINE] 18 februari: 2020-talet tillhör de som vågar utmana! Här ges inspiration och exempel på hur du själv kan positionera ditt varumärke som en utmanare på din marknad.
[ONLINE] 9 februari: Vill du förstå inovation på djupet och lära dig vilka ledarskapsverktyg som kan göra dina medarbetare till innovatörer?
[ONLINE] 1 februari: Till denna träff har vi bjudit in Annika Bagge på Invise och Christine Samuelson på konsultbolaget Centigo. De kommer att dela inspiration och insikter kring det samarbete de har där de använder Hubspot för att kvalitetshöja och effektivisera kandidaternas resa på samma sätt som de arbetar med kundresan.
[ONLINE] 28 januari: Idag är det allt fler företag som går ifrån de traditionella tankarna kring CSR. Välkommen till en öppen diskussion och några korta övningar som hjälper oss att ta nästa steg på hållbarhetsresan!
[ONLINE] 25 januari: Välkommen till startskottet av årets hetaste event!
[UNDER FLYTT] Äntligen är vi tillbaka med vårt efterlängtade koncept Business mingel med speed dating! Passa på att berätta mer om vem du är och knyt värdefulla kontakter för framtiden.
[ONLINE] 9 december: Välkommen till ett webbinarium där Meltwater och NA-KD delar med sig av konkreta tips för ert arbete med sociala medier och influencer marketing under 2022 med fokus att driva tillväxt!
[ONLINE] 7 december: Vi möter vinnarna av Årets Disruptör och Årets Framtidslöfte – Hur kan man tänka smart med sin marknadsföring när man har begränsad budget? Var börjar man och vilka prioriteringar har gjorts?
[ONLINE] 3 december: Här får du en inblick i den kreativa processen och i hantverket bakom riktigt bra content marketing.
[ONLINE] 18 november: I en tid då jakten på duktiga medarbetare är ständigt pågående och konkurrens om talang är hård blir det allt viktigare för företag att tydligt kommunicera vilka de är, vad de står för, vad de erbjuder sina medarbetare och vilken positiv inverkan de vill ha i samhället och världen.
[PÅ PLATS] 17 november: Så når du dom riktigt stora B2B-kunderna med rätt marknadsföring – praktiska case och lärdomar från Invise
[ONLINE] 10 november: Här får du ta del av några spännande case och ny inspiration runt framtidens kommunikation, samt vikten av att arbeta med personaliserade budskap i de egna kanalerna.
[PÅ PLATS] 28 oktober: Att ständigt överträffa kundernas förväntningar är dyrt och gör dem inte mer lojala. Med hjälp av beteendedesign och kulturstyrning kan du tillfredsställa de egentliga drivkrafterna bakom lojalitet.
[PÅ PLATS] 26 oktober: Vinnaren av Årets Varumärkesresa 2020, PostNord, berättar om sin resa och story, samt caset bakom sitt framgångsrika år.
[ONLINE] 20 oktober: Nu är det budgettider och affärsplanering för många bolag och vem vill inte sätta en riktigt vass marknadsplan inför 2022? I detta webbinarium kommer forskaren och författaren Erik Modig att bjuda på konkreta tips om hur du gör detta.
[ONLINE] 14 oktober: Dagens talanger vill jobba på företag som bryr sig. På riktigt. Men hur gör man för att engagera medarbetare i praktiken? Vilka erfarenheter har företag som jobbar aktivt med social hållbarhet?
[ONLINE] 6 oktober: Vad är det senaste inom marknadsrätt hösten 2021? Lyssna in vår samarbetspartner MarLaw, när de presenterar det senaste inom marknadsrätt.
[HYBRID] 30 september: Premiär för hybridformat! Denna omgång bjuder vi in för dig som deltagare att delta antingen på plats eller digitalt. Deltagare på plats bjuds på powerfika, nätverkande och exklusiv Q&A med Christian Cabau, Klarna.
15 september: Välkommen till ett lunchwebbinarium tillsammans med PHD Media!
10 september: Klarna finns snart på 20 olika marknader, det leder till utmaningar för hur Klarna kan hålla en “best practice” CRM samtidigt som man ska ha lokal förankring.
7 september: Vi bjuder in till en träff med nätverksgruppen MiS Marknadscheferna där vi djupdyker i frågeställningen "varumärke vs sälj" tillsammans med forskaren Erik Modig.
31 augusti: Robert Ryberg, medgrundare Kapero, delar med sig av erfarenheter och insikter från ett stort antal kundcase och avslutar med hur man lyckas skapa en marknadskommunikations-strategi som kan leverera effekt.
26 augusti: På denna nätverksträff i webbinarieformat får du en inblick i hur Aromas hållbarhetsarbete integreras med affären och varumärket.
15 juni: Nicklas Hermansson tar dig 28 år framåt i tiden – till 2049 – för att se hur världen kan se ut och fungera då ur ett marknadsföringsperspektiv.
10 juni: Vi träffar Christina Johansson, kommunikationschef på Knowit, och hör hur deras arbete med jämställdhet och inkludering spelat en betydande roll för företagets framgångar.
25 maj: Vi diskuterar bland annat några exempel på hur man med teknik hjälper sina retailkunder leverera nya kundupplevelser och en bättre service.
19 maj: Hur skapar man engagemang i det digitala rummet? Och hur får man det att fungera med publik både digitalt och fysiskt samtidigt?
18maj: Humlegården Fastigheter berättar om hur de arbetar med kunderbjudandet och hur grön finansiering driver på utvecklingen av hållbara fastigheter och stadsmiljöer. Föreläsningen avslutas med en interaktiv del.
11 maj: Idag är inte geografiskt avstånd till arbetsgivaren längre ett hinder. Däremot är upplevd närhet och tillhörighet avgörande för medarbetarnas trivsel och hälsa – och därmed organisationens framgång. Och vad händer med våra kontorslokaler som är en sådan stor del av varumärket för kunder och medarbetare?
Den 4 maj ses vi digitalt för att möta och lyssna till årets finalister i kategorierna Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa, samt för att kora vinnarna och dela ut de ärofyllda guldsplasharna.
23 april: Diana Amini, Global Manager, H&M Foundation, berättar om hur stiftelsen arbetar för att accelerera positiv förändring genom att finansiera och dela lösningar kopplade till FNs hållbarhetsmål.
16 april: Hög kreativitet och bra kommunikation har aldrig haft så goda förutsättningar som nu. John Bergdahl, Senior Kreatör på Forsman & Bodenfors gästar oss vid detta lunchwebbinarium.
15 april: Följ med CxL-nätverket och ta del av ett riktigt bra case på hur man kan använda martech och nya verktyg för att driva lojalitet och lönsamhet samt ett omnikanal-beteende som är något de flesta strävar efter idag.
26 mars: Vi delar med oss av resultat och insikter från den nyligen gjorda europeiska undersökningen från The International Content Marketing Forum (ICMF)
25 mars: Denna gång har vi bjudit in en riktigt stark kreatörsduo, nämligen Nina Kurn och Kajsa Öijerholm, som kommer att dela med sig om hemligheterna kring det kreativa arbetet.
23 mars: Du bjuds bland annat på framgångsexempel där organisationer lyckats mångdubbla intäkterna, och exempel på där de misslyckats, från bl a IKEA och Coca-Cola.
17 mars: Välkommen till nätverket för dig som är chef eller med ansvar för marknadsföring i er organisation – Vi diskuterar de hetaste frågorna på marknadsavdelningar just nu med en rad exempel och verkliga situationer. Gäst: Robert Ryberg, grundare av Kapero.
16 mars: Under detta frukostwebbinarium kan du ta del av reflektioner, insikter och rekommendationer för att just din annonsering på Facebook och Instagram ska stärkas, nu och i framtiden.
11 mars: Hur har Indiska lyckats behålla företagets och varumärkets värden och dessutom omvandlat dem till möjligheter? Head of Content & PR Matilda Agné gästar nätverksgruppen Varumärke.
9 mars: Konkreta exempel på hur man kan få ihop de olika kanalerna samt hur mekaniken faktiskt fungerar bakom digital marknadsföring och flera lärdomar att direkt börja använda er av under 2021.
25 februari: Johan Book från HejEngagemang! berättar om deras framgångsrecept på LinkedIn.
24 februari: I det här webbinariet tar vi upp fenomen som trendar just nu & hur man anpassar sin kommunikation för de nya digitala spelreglerna.
10 februari: Tre experter inom sitt respektive område pratar om 3 kritiska områden varje organisation behöver jobba med för att vara relevanta: Kundupplevelse, content marketing och rörligt.
9 februari: Välkommen att ta del av lärdomar och framgångsfaktorer från Telias Customer Insight Manager Anne Mede-Ageling
5 februari: Vad inspirerar ledare, chefer och experter och vad tycker de är framtiden för retail? Marknadschef Frida Olsson, GlobalConnect, gästar retailnätverket RIO.
28 januari: Välkommen till extra föreningsmöte online, där vi beslutar om årsavgifterna för att vara medlem i föreningen.
27 januari: Kickstarta året och lyssna in vår samarbetspartner, advokatfirman MarLaw, när de presenterar de senaste nyheterna inom marknadsrätt som påverkar din marknadsföring!
14 januari: Julia Lundin och Yasmine Winberg guidar dig runt i en värld av möjligheter – men också av halvsanningar, bluffsiffror och smygreklam.
11 december: Annika Telléus delar med sig av egna erfarenheter, vänder på perspektiven och förutom nya insikter får du konkreta tips på hur du blir bättre på att lyssna.
8 december: Välkommen till en nätverksträff som gästas av Pontus Staunstrup; en av Sveriges ledande experter inom content marketing.
3 december: Välkommen till höstens andra tillfälle av Marketing Afternoons i samarbete med United Spaces.
27 november: Välkommen till en spännande och högaktuell träff med vårt RIO-nätverk (Retail, Innovation & Omnichannel), där vi gästas av Amazon-experten Markus Varsikko.
23 november: Välkommen till en online-träff med CSR & hållbarhet som tar sig an frågorna: Vilka kommunikativa utmaningar finns det med hållbarhet? Hur skiljer sig hållbarhetskommunikation från annan kommunikation? Vad bör man tänka på som marknadsförare och strategisk kommunikatör?
20 november: Vi har bjudit in Erik Modig som här går igenom praktiska exempel, forskning och bevis som ni kan använda för att bli bättre på att argumentera för varumärkets värde.
19 november: Välkommen att ta del av de bästa exemplen från företag som arbetat aktivt med sitt arbetsgivarvarumärke och om employer branding bortom 2021.
10 november: Vi på Google är övertygade om att när de används på rätt sätt, kan digitala medier skapa stora värden och och starka relationer. Vi delar med oss av lärdomar från vårt arbete med några av världens bästa varumärken, och presenterar ett helt nytt ramverk för att du också ska lyckas med branding i en digital värld - The Brand Engine.
21 oktober: I detta lunchwebbinarium med Mediekompaniet avslöjas spännande findings ur den rykande färska rapporten "Rättvisaren 2020 – Brand Identity"
20 oktober: Beslut på is, lågt engagemang bland medarbetarna, kunder som sviker… Känner du igen dig?
20 oktober: Välkommen till denna unika chans att ta del av SOS Alarms resa och lärdomar på vägen mot ett starkt employer brand.
9 oktober: Varmt välkommen till en morgon fylld av de hetaste trenderna, en försmak av revolutionen med sinnenas internet och värdefull inspiration till innovationsarbete kopplat till nya tekniska möjligheter!
2 oktober: Ta med dig dina egna tankar och erfarenheter och delta i ett spännande samtal om hur vi kan bli mer sociala på distans.
1 oktober: Välkommen till en personlig virtuell rundvandring bakom kulisserna till Swedish Content Awards.
29 september: Välkommen på en virtuell frukostfika där du får ta del av ledarskapsexperten Karin Zingmarks erfarenhet av ledarskap i en alltmer uppkopplad värld!
24 september: Marketing Afternoons Online – Vi möter Stadiums marknadschef Pino Roscigno!
24 september: Inte medlem i Marknadsföreningen Stockholm men nyfiken på vad vi gör?
15 september: Välkommen att få en unik inblick i hur Åhléns jobbar med sina personaliserings-och lojalitetsinitiativ!
9 september: Välkommen till ett webbinarium om konsumtion, mainstream, hållbarhet, bubblor och äkthet med Katarina Graffman & Jacob Östberg
8 september: Välkommen till en presentation med case från en färsk doktorsavhandling från Stockholms universitet!
1 september: Tre experter inom sitt respektive område pratar om 3 kritiska områden varje organisation behöver jobba med för att vara relevanta: SEO, kundupplevelse och content marketing
25 augusti: Inte medlem i Marknadsföreningen Stockholm men nyfiken på vad vi gör?
25 juni: I detta webbinarium kommer PHDs strategichef Håkan Gustafsson berätta vad vi kan lära oss av historien och dela med sig av framgångsrika strategier för att skydda varumärken i tider som dessa.
23 juni: Hur säkerställer du som marknadschef att du får gehör i organisationens ledningsgrupp?
11 juni: Välkommen att mingla med andra medlemmar på vår digitala Sommar-After Work!
10 juni: Välkommen till en halvdag online i samarbete med Marknadsföreningen i Göteborg!
4 juni: Välkommen till en onlineträff med nätverket B2B som genomförs på engelska
27 maj: Välkommen till ett webbinarium med vår juridiska partner MarLaw!
20 maj: Följ med oss när nätverksgruppen Varumärke gästas av Kantar Sifo och få reda på hur du ska kommunicera just nu och hur du säkerställer att du kommunicerar i linje med ditt varumärkes kärnvärden.
14 maj: Välkommen till en nätverksträff online med CSR & hållbarhet, där Kaj Török på Max berättar om satsningar som fungerat bra men även om några som har fungerat mindre bra.
13 maj: Välkommen på en digital AW med inledning av retorikexpert Per Furumo – "Det digitala mötet: Så kan du engagera ännu mer!"
12 maj: Vi gästas av content marketing-experten Maria Westman, från C by West
5 maj: Välkommen till ett webbinarium med Youtube-experten Peter Nordlöv
29 april: Hur bra är din organisations kundupplevelse idag och hur mäter du det? Vet du vilka dina mest lojala och lönsamma kunder är? Och hur skapar man en bra kundupplevelse i en tid då kunder möter våra varumärken i många olika kanaler - både offline och online?
24 april: Hör två beteendedesigners presentera de vanligaste dödssynderna i en säljorganisation!
22 april: How learnings from the Chinese advertising market can help brands plan ahead
17 april: Välkommen till en online-träff med CxL som genomförs på engelska, på temat personaliserad interaktiv video - den nya konverterings- och lojalitetsskaparen
15 april: Silla Levin reder ut hållbarhetsbegreppet, delar med sig av värdefulla insikter och råd samt visar upp några exempel på bra och effektiv kommunikation med hållbarhet i fokus.
3 april: Geta & Martin kommer under webbinariet att bjuda på innehåll ur kursen "Förtroendebyggande varumärkeskommunikation" och prata om hur du strategiskt, kreativt och praktiskt kan jobba med din varumärkeskommunikation.
26 mars: Creuna bjuder in Marknadsföreningens medlemmar till ett webbinarium med en presentation av årets viktigaste och mest intressanta trender från SXSW!
Välkommen på nätverksträff med CxL! Här får vi fördjupa oss i hur Cervera jobbar med kundlojalitet, något de vunnit pris för 2017 då de vann "Sveriges bästa lojalitetsprogram".
24 mars: Den nya trenden “Live Commerce” har på mindre än 5 år lyckats bli en av de primära drivkrafterna bakom tillväxten som har transformerat e-handeln i Kina
19 mars: Här kan du som vill bolla idéer och utmaningar kring hur marknadsförare och kommunikatörer kan agera under rådande omständigheter, med andra medlemmar i föreningen.
17-18 mars: Genom ett samarbete med Webbdagarna kan vi även i år erbjuda dig som är medlem i Marknadsföreningen Stockholm ett specialpris på inträdet!
16 mars: Här kan du som vill bolla idéer och utmaningar kring hur marknadsförare och kommunikatörer kan agera under rådande omständigheter, med andra medlemmar i föreningen.
10 mars: Vill du öka den organiska trafiken till din sajt, och behöver tips på hur du kan gå tillväga? –Webbinarium med SEO-experterna Pixel Nordics
5 mars: What differentiates the companies successfully using LinkedIn to acquire leads and how can you apply these strategies to grow your business in 2020?
20 februari: Välkommen och lyssna på Barncancerfondens arbete med native advertising där vi delar med oss av aktuella trender och färska exempel.
19 februari: Starta våren med nya kontakter på vårt populära businessmingel-koncept med speed dating för marknadsförare och kommunikatörer!
19 februari: Ta chansen att lyssna till finalister till både Årets Disruptör och Årets Framtidslöfte 2019! "Så når och aktiverar du den femtedel av svenska befolkningen de flesta pratar om men inte med."
13 feb: Vi går igenom de viktigaste rättsfallen och lagstiftningsförändringarna det senaste året som har direkt påverkan på ditt företags möjligheter att använda marknadsföring som konkurrensmedel.
12 februari: Så får du dina kunder att köpa mer, oftare och till högre pris med beteendedesign. Kom och hör vad skillnaden är mellan nudging, priming, kultur och design, samt när du ska använda vilket verktyg.
2020-02-05: Välkommen till en halvdag på Fotografiska där vi korar Sveriges vassaste marknadsförare och kommunikatörer 2019: Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Varumärkesresa & Årets Disruptör.
24 januari: Simon Beyer, författare till boken Den digitala omställningen, föreläser om hur du bättre kan förstå digitaliseringens innebörd, risker och möjligheter.
22 januari: Lyckas du engagera chefer och medarbetare i transformationen av ditt varumärke kommer de bli dina bästa ambassadörer – oavsett om målgruppen är kund eller nya medarbetare. Så vad krävs för att lyckas?
16 januari: Välkommen till en lunch hos Söderhavet, med praktiska exempel på hållbar design som skapar riktigt affärsnytta.
17 december: Så blev svenska ReTuna en lokal lösning på ett globalt problem – och världsskändis på köpet.
10 december: Erik Modig delar med sig av sina erfarenheter utifrån vilka delar i marknadsföringsarbetet som faktiskt leder till effekt och därmed ditt nästa jobb.
9 december: Nätverket CxL välkomnar till en träff med Antrop
4 december: Välkommen till en lunch om hur du som marknadschef/marknadsförare inom B2B får bästa ROI på dina marknadsinsatser och kan "försvara din marknadsbudget".
3 december: Välkommen på glöggmingel och seminarium – "De 5 budorden för utmanande varumärken"
29 november: Följ med CSR-nätverket till SB Insight som för 10 år sedan lanserade det som kom att bli Europas största studie om hållbarhet - Sustainable Brand Index.
20 november: Vi bjuder in alla medlemmar till en inspirerande och interaktiv morgon på temat Employer Branding och företagskultur med en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare – Linda Hammarstrand!
19 november: Genom ett samarbete med NOWBiZ har medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm möjligheten att lösa biljett till ett förmånligt specialpris!
5 november: Retailnätverket RIO tar oss med till ett möte med en av Nordens ledande Amazon-experter, Markus Varsikko från Dash Retail.
17 oktober: Välkommen till en träff med nätverket CxL (Customer Experience, CRM & Kundlojalitet)
16 oktober: Berättelsen om ett av Sveriges starkaste varumärken och en modig transformationsresa.
15 oktober: PR-nätverket gästas av Karin Nyman, kommunikationsdirektör på SAS.
8 oktober: Nätverket Content Marketing besöker SOS Alarms central i Stockholm, 37 meter under jord, för en spännande eftermiddag.
4 oktober: ”100-år på 100 minuter” – Tänkvärt, inspirerande och roligt
3 oktober: Följ med oss till Empack 2019 och bli bjuden på lunch på Kistamässan, över en exklusiv "fireside chat" med Eivind Granås, Coca-Cola.
27 sept: Välkommen till en frukost med nätverket Employer Brandning där du får en fördjupad förståelse för förväntningar och krav som du måste ha koll på och agera på redan idag.
26 september: Marketing Afternoons – Vad fungerar i sociala medier, på riktigt? Facebook berättar vilka kreativa idéer som lyfter eller sänker en kampanj.
26 september: Så bygger du din verksamhets varumärke med det som i slutänden avgör dess styrka – företagskulturen.
18 september: B2B-nätverket – Marknad och sälj mot gemensamma mål
10 september: Idag anser 9 av 10 företag att kundupplevelsen är deras främsta konkurrensverktyg. Vad vet du om ditt företags olika kundgruppers respektive kundresor?
5 september: Byggs framtidens starkaste varumärken i hållbarhetens tecken? Välkommen till en träff med nätverket Varumärke!
HMS19 5 september: Medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm betalar specialpriset 1 450 kr (ordinarie pris 3 900 kr).
4 september: Välkommen till en träff med retail-nätverket RIO där vi gästar Adlibris Go
30 augusti: Välkommen till en uppdatering inom marknadsföringsrätt, varumärkesrätt, upphovsrätt och IT-rätt med GDPR, med advokatfirman MarLaw.
28 augusti: Välkommen tillbaka från ledigheterna, vi rivstartar terminen med ett nytt tillfälle av Business Mingel!
22 augusti: Vi bjuder in alla nätverksledare till lunch och planeringsmöte!
Almedalen 3 juli: Hur möter vi framtidens konsument, skapar minnesvärda kundupplevelser & främjar hållbar konsumtion?
Almedalen 2 juli: Värderingsdriven kommunikation – hur speglar vi mångfald och gör skillnad på riktigt?
Almedalen 1 juli: Hur skapas hållbara och effektiva marknads- och kommunikationsavdelningar i det digitala landskapet?
19 juni: Välkommen att ta del av färska spaningar från World Employer Branding Day!
18 juni: Nätverket Content Marketing träffas hos Appelberg på temat rörlig kommunikation
5 juni: Grow är en internationell varumärkesbyrå med huvudkontor i Stockholm. Genom att kombinera strategi, innovation, design, kommunikation och teknik skapar de holistiska varumärkesupplevelser som spänner över hela kundresan.
3 juni: På den här nätverksträffen får du handfasta tips i hur du kan ta dig an myterna som omger just din bransch, kund eller varumärke!
24 maj: Välkommen till en inspirerande, och kanske något provocerande, nätverksträff hos analys- och undersökningsföretaget Novus.
23 maj: Välkommen till denna nätverksträff med B2B som genomförs på engelska – "B2B Brands in the age of the customer"
21 maj: I Bohmans rykande färska rapport, som gjorts i samarbete med Marknadsföreningen Stockholm, gör vi en djupdykning i Sveriges marknads- och kommunikationsavdelningar.
16 maj: Marknadsföreningen Stockholm och PHD Media bjuder in till en spaning inför mediatrenderna 2020.
16 maj – Panelsamtal på Retail Experience Live: “Vad blir den fysiska butikens roll imorgon när alla skriker teknik och upplevelse?”
14 maj: Genom ett samarbete med NOWBiZ Business Events ges medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm möjligheten att lösa biljett till specialpris.
13 maj: Varumärkesnätverket är glada att välkomna er till en träff med vinnaren av Årets Varumärkesresa 2018 – Klarna!
10 maj: Utifrån moderna marknadsföringsmodeller tittar vi på hur man skapar försäljning och optimerar effekten av sin marknadskommunikation med hjälp av digitala plattformar som webbsidor, e-butiker och social media.
7 maj: Under den här nätverksträffen får du en djupare förståelse för varumärkesarbete och insikt om lämpliga verktyg, så att du kan planera arbetet med att stärka varumärket på lång sikt.
26 april: Välkommen till en repris av det här seminariet med fokus på rörligt i det nya medielandskapet!
24 april: ReTuna är Sveriges enda återbruksgalleria och kanske världens första galleria som tar till vara på saker som behöver nya hem. Genom renovering, reparation och kreativt återbruk får använda saker nytt liv och kan säljas vidare.
24 april: WAKAI är ett influencernätverk och digital contentbyrå vars medarbetare har stor erfarenhet av PR och reklam i mediabranschen. Grundarna Annika Jankell och Ulrica Örn ser bara fördelar med dagens digitala möjligheter.
11 april: Röstgränssnitt är den tredje digitala revolutionen enligt John Ekman, grundare av Conversionista.