Marketing Afternoons

Marketing Afternoons: Så blir marknadschefen vinnaren i morgondagens mest framgångsrika bolag

Marknadsföreningen Stockholm

Så blir marknadschefen vinnaren i morgondagens mest framgångsrika bolag

– Välkommen till årets första Marketing Afternoons!

I dagens snabbrörliga och föränderliga värld så är det ibland svårt att förutspå framtiden. Behovet har dock aldrig varit större än just nu. Vi har nya tekniker som ändrar spelreglerna och förutsättningarna för alla företag.

Gamla marknadsmodeller skakas om och ersätts av nya spelregler. Organisationer måste inte bara snappa upp dessa trender utan också förstå och ställa om sitt utbud anpassat till dem. Dagarna då man kunde luta sig tillbaka och vänta på förändringen är borta; nu gäller det att vara snabbfotad och redo.

I det här avsnittet av Marketing Afternoons tittar vi närmare på nycklarna för att inte bara kunna ligga steget före utvecklingen, utan även implementera den i er organisation, med hjälp av ett intraprenöriellt tillvägagångssätt. Vi får praktiska tips baserade på 4C-modellen, samt två skarpa case!

Take aways:

  • Intraprenörskapets betydelse som en drivande kraft bakom innovation inom etablerade organisationer
  • Exempel från svenska och internationella företag där intraprenörskap har lett till framstående innovationer
  • De vanligaste hinder som intraprenörer stöter på inom stora organisationer och hur dessa kan övervinnas
  • Konkreta verktyg, metoder och ramverk som kan stödja intraprenöriella initiativ

Vi gästas av Albert Bengtson och Roland Williams, författare till boken ”Principles of intrapreneurial capital” (medförfattare: Birgitte Stjärne) som ger oss en genomgång på ämnet. Vi kommer dessutom att gästas av två spännande profiler som berättar och diskuterar hur de använder principerna i sina respektive verksamheter och affärsområden: Linda Wakeham, Head of Communication & PR, Kronans Apotek och Gül Heper-Jämterud, Grundare av CMO goes TECH samt varumärkes- och digitaliseringskonsult.

Talare

Info & anmälan

Marketing Afternoons är exklusivt för våra och United Spaces respektive medlemmar.

När: Tisdag 5 mars, kl 15:30-17:00*
Var: United Spaces Waterfront, Klarabergsviadukten 63

*HÅLLTIDER:
15:30-16:00 Check in, mingel och powerfika
16:00-17:00 Keynote och fördjupande case

Marketing Afternoons, 5 mar, 15.30-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Om talarna

Albert Bengtson
Medförfattaren till ”Principles of Intrapreneurial Capital”. Albert har jobbat i över 20 år med att förstå hur man ökar innovationskraften i storföretag. Nu senast kommer han från över 11 år som affärsutvecklingsansvarig för enterprise segmentet på Apple. Hans djupgående kunskap ger åhöraren en unik möjlighet att reflektera över företags dagliga arbete, och hur de integrera de bästa metoderna och strategierna för att främja hållbar tillväxt genom innovation.

Roland Williams
From creative roles at IBM and The Coca-Cola Company in the USA to agency-led assignments in Sweden, author and speaker Roland Williams engages audiences with practical business insights and inspiring stories. A passionate creative leader, he is known for energizing product design & development teams and facilitating change work with customers across retail, banking, and logistics.

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Geta Kroon och Martin Nordlinder – Vem bryr sig? Om varumärkets betydelse
  • Keke Rahnasto, Mynewsdesk: Bortom hypen – Hur kommer AI att revolutionera vårt sätt att arbeta med marknadsföring?
  • Mathias Westphal, Maniola Studios: ABSOLUT FUTURE
  • Jonna Ekman, Storykit: Rörlig bild i sociala medier – 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande
  • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
  • Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns