Årets Marknadschef
Marketing Revival – Time to Shine!
Det är tuffa tider, men det är dags att vända myntet. Att rikta blicken stadigt framåt och gör det allra bästa för att maxa vår marknadsföring idag & imorgon. En verktygslåda påfylld med det som funkar, en boost kring kreativitet, modigt ledarskap och bästa tips från hur andra har gjort. För i tider som dessa kan riktigt vass marknadsföring och kommunikation verkligen göra skillnad. #timetoshine
________________
Den 11 Maj rullar vi ännu en gång ut rosa mattan på premiärbiografen Rigoletto för en energifylld eftermiddag med inspiration kring årets tema och bubblande bransch-AW. Vi korar vinnarna och delar ut de ärofyllda guldsplasharna till branschens vassaste ledare och varumärken. Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa 2023.
TA DEL AV FINALISTERNAS BERÄTTELSER
Inför eventet 11 maj berättar här alla våra 16 finalister om vägen till en finalistplats i tävlingen och delar sina lärdomar längs vägen. Är du också nyfiken på att höra om deras resor hit? Logga in och ta del av dem i MEMBERS LOUNGE här:
MEDLEM: https://event.vvenues.com/marknadsforeningen
GÄST: https://event.vvenues.com/marknadsforeningen-open

KEYNOTE
Artist, globe trotting speaker and market seeker, he is a storyteller who identifies emerging trends, and inspires clients to think differently. – Forbes
David Shing (known as “Shingy”) is an Australian futurist, speaker, creative director, strategic digital consultant, and entrepreneur. Known for his performative persona and his bold and polarizing moniker, the digital prophet, Shingy is a multidimensional creative who specializes in advising clients about inventive and effective approaches to optimizing brand value within the digital landscape. He is passionate about educating big brands about the unique opportunities afforded by emerging digital, social and mobile technologies.
Shing has spent most of his adult life in the digital world working for both large and small creative companies globally, while also co-authoring several technology related patents. He previously served as Verizon Media’s digital prophet and prior to that, AOL’s European head of media and marketing responsible for 11 countries.

”The Connected Human”
This period in time has shown that more people are becoming connected to themselves and to the world. We are no longer just thumbing through life but yearning for deeper more authentic connections. However, can we embrace a more humanized experience where intention is the new currency measured beyond time and engagement particularly now as we are in a world where over 6 billion smartphones occupy our visual attention? But we are quickly evolving to include other senses that aren’t limited to AR, VR, MR, or RR. So how are we going to adapt and reinvent in a world of these new interfaces? A place where sight is now joined with sound and motion? Welcome to hearable, feelable and wearable technology—powered by data, intelligence, sensors and more. How does this impact consumer behavior and ensure this helps the human evolution and how is it that possible with the rate of change in technology?
Get enlightened by a meaningful and insightful look at the digital forecast, how they are affecting behavior and what’s next on the digital journey roadmap.
När: 11 maj, kl 13.30-18.00
Var: Biograf Rigoletto, Kungsgatan 16, Stockholm
Medlem Marknadsföreningen Stockholm: 1495 kr exkl moms
Ordinarie biljett: 2395 sek ex moms
HÅLLTIDER:
- 13.30 – Incheckning och mingel.
- 14.00 – Programmet bjuder på inspiration, skarpa spaningar signerade Niklas Hermansson och Evelina Anttila, samt panelsamtal på årets tema Marketing Revival – Time to Shine. Med oss på Rigoletto har vi den digitala profeten David Shing, ”Shingy”, som i sin keynote kommer bjuda på en exklusiv take kring teknikens möjligheter och vad vi som marknadsförare behöver ha koll på för att essa i eran av Marketing Revival. Vi kommer äntligen att avslöja och kora vinnarna i Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa.
- 16.30 – Ett bubblande branschmingel tar vid, där vi nätverkar, knyter nya kontakter och tillsammans firar årets vinnare. Fullmatade med inspiration och en del tänkvärda nuggets gör att samtalen säkerligen kommer fortsätta kring Marketing Revival.
- 18.00 – Kvällen avslutas.
Biljetten inkluderar: Eftermiddagsprogram, kaffe & fika, AW med 2 glas bubbel och tilltugg.
Partners Årets Marknadschef 2023

Kontakt

Presskontakt och kontakt kring partnerskap 2023: Marie Sommar, VD
marie@mis.se
0701-463422

Projektledare: Elina Andersson, Projektledare och medlemsansvarig
elina@mis.se
0734-028742
Tidigare vinnare
2022: Nils Rylén, POLESTAR, (Årets Marknadschef), Liza Eriksson, REDLOCKER (Årets Framtidslöfte), Skipperi (Årets Disruptör), Jula (Årets Varumärkesresa)
2020: Christian Cabau, KLARNA (Årets Marknadschef), Roza Azimi, SNAPTIVE (Årets Framtidslöfte), Matsmart (Årets Disruptör), PostNord (Årets Varumärkesresa)
2019: Pino Roscigno, STADIUM (Årets Marknadschef), Marika Baltscheffsky, MEDS APOTEK (Årets Framtidslöfte), FirstVet (Årets Disruptör), Polisen (Årets Varumärkesresa)
2018: Emma Stjernlöf, ADIDAS (Årets Marknadschef), Siduri Poli, CHANGERS HUB (Årets Framtidslöfte), TransferGalaxy (Årets Disruptör), Klarna (Årets Varumärkesresa)
2017: Patrik Nygren-Bonnier, IKEA (Årets Marknadschef), Malin Cronqvist, Help to Help (Årets Framtidslöfte), Karma (Årets Disruptör), Semcon (Årets Varumärkesresa)
2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014: Lina Söderqvist, Björn Borg
2013: Clas Dahlen, Mr Green
2012: Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenor Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2