Årets Marknadschef

Missade du eventet eller du kanske inte hann titta på allt innehåll?
Ta del av eventet i efterhand: Se sändningen med finalistpaneler, prisutdelningar, Mark Ritsons keynote, fördjupande finalistintervjuer och mycket mer i vVenues.

Här är vinnarna i Årets Marknadschef 2022!
by: mis
13-maj-22
Årets Marknadschef 2022 i bilder
Foto: Per Almegård
Spaningar & keynotes – på scen eller online*
*I vår hybrida variant mixades framföranden live och digitalt från scen, och förinspelat i vVenues.












Årets Marknadschef 12 maj – Hybrid Edition
09:00 Plattformen online öppnas – Ta del av det digitala innehållet
12:00-13:00 Mingellunch & Nätverkande på Rigoletto
13:00-15:30 Program från scenen livestreamas
- Keynotes
- Spaningar
- Panelsamtal med finalisterna
- Prisutdelningar för Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör, Årets Varumärkesresa & Årets Marknadschef
15:30-17:00 På Rigoletto: Fira med vinnarna på branschens bästa AW
Vi bjuder på bubbel, snittar, musik & feststämning

Ta del av allt eller bara en del? I en mix eller bara online?


Här är årets jury!

Årets Marknadschef
Carl Wåreus (KATEGORIORDFÖRANDE)
Head of Domestic Clients, Agencies & Partners, Google
Emma Stjernlöf
VD, Röhnisch
Brandon Sekitto
VD Nodnarb AB
Nike Carlstoft
CEO, Dentsu Sweden
Niklas Bondesson
Doktor i Marknadsföring vid Stockholms universitet & Rådgivare NoA Consulting
Christian Cabau
Marketing Director, Klarna (Förra årets vinnare av utmärkelsen Årets Marknadschef)
Årets Varumärkesresa
Mats Rönne (KATEGORIORDFÖRANDE)
Senior rådgivare inom marknadsföring
Giselle Almonacid
Head of Marketing and PR, PHD Media
Mirja Kais
Head of Creative Agency på Tre
Robert af Klintberg Ryberg
Co-Founder, Kapero
Sabina Rasiwala Hägglund
HR & Kommunikationsdirektör samt tf Strategichef, SVT
Astrid Odell
Head of Marketing, PostNord Sverige (Förra årets vinnare av Årets Varumärkesresa)
Årets Framtidslöfte
Camilla Wallander (KATEGORIORDFÖRANDE)
CEO, Berghs School of Communications
Jean Hedayat
Head of LinkedIn Sweden
Nicklas Hermansson
Chefredaktör, NomoFomo
Nina Åkestam Wikner
Head of Strategy, Nord DDB
Roza Azimi
CMO, Allbry (Förra årets vinnare av Årets Framtidslöfte)
Yasmine Winberg
Chefredaktör & ansvarig utgivare, Resumé
Årets Disruptör
Gül Heper-Jämterud (KATEGORIORDFÖRANDE)
CMO för DBT och grundare, CMO goes TECH
Ather Gattami
CEO of Bitynamics and Head of Research at AI Sweden
Sofia Syrén
Global CMO, Matsmart-Motatos (Förra årets vinnare Årets Disruptör)
Mats Holmberg
Associate Director/ Premium Consumer Insights, Spotify
Mikael Ahlström
Innovatör och entreprenör Sprout Park, The Park, Hyper Island, Lifvs & Bambuser
Våra 4 utmärkelser
Kontakt

Presskontakt och kontakt kring partnerskap: Marie Sommar, VD
marie(@)mis.se
0701-463422

Projektledare: Jenny Aarnio, Projektledare och medlemsansvarig
jenny(@)mis.se
0734-028742
Tidigare vinnare av Årets Marknadschef
2020: Christian Cabau, KLARNA (Årets Marknadschef), Roza Azimi, SNAPTIVE (Årets Framtidslöfte), Matsmart (Årets Disruptör), PostNord (Årets Varumärkesresa)
2019: Pino Roscigno, STADIUM (Årets Marknadschef), Marika Baltscheffsky, MEDS APOTEK (Årets Framtidslöfte), FirstVet (Årets Disruptör), Polisen (Årets Varumärkesresa)
2018: Emma Stjernlöf, ADIDAS (Årets Marknadschef), Siduri Poli, CHANGERS HUB (Årets Framtidslöfte), TransferGalaxy (Årets Disruptör), Klarna (Årets Varumärkesresa)
2017: Patrik Nygren-Bonnier, IKEA (Årets Marknadschef), Malin Cronqvist, Help to Help (Årets Framtidslöfte), Karma (Årets Disruptör), Semcon (Årets Varumärkesresa)
2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014: Lina Söderqvist, Björn Borg
2013: Clas Dahlen, Mr Green
2012: Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenor Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2