Årets Marknadschef

Årets Marknadschef 2022 gick av stapeln den 12 maj på Rigoletto i Stockholm och online på den digitala plattformen vVenues, i en sprakande Hybrid Edition. Temat för årets upplaga var ”Challenger Brands”.

Under hösten 2022 kan du ta del av de vinnande casen från i våras. Utvalda delar av programmet går dessutom fortfarande ta del av i vår digitala Members Lounge – enbart för medlemmar.

Nästa års tävling drar igång i januari 2023. Stay tuned!

07-okt-22 event-img

Frukostseminarium: Så skapades Julas vinnande varumärkesbyggande kommunikation

[HYBRID] 7 oktober: Vi tar oss bakom kulisserna till caset bakom det långsiktiga varumärkesarbetet som Jula – vinnare av vår utmärkelse Årets Varumärkesresa 2022 – gjort de senaste åren för att förflytta sig från enbart taktisk kommunikation till emotionellt varumärkesbyggande kommunikation.

19-okt-22 event-img

Frukostseminarium: Från okänd till global utmanare genom innovativ kommunikation

[PÅ PLATS] 19 oktober: Vi tar dig bakom kulisserna kring Polestars framgångar, där Årets Marknadschef 2022, Nils Rylén, kommer att bjuda på sina tips och framgångsrecept som lett till att varumärket inte bara tagit Sverige med storm, utan även etablerat sig som en stark utmanare inom en av de absolut tuffaste globala marknader man kan arbeta inom.

blog-img

Här är vinnarna i Årets Marknadschef 2022!

by: mis

13-maj-22

Foto: Per Almegård

splashar

Våra 4 utmärkelser

Läs kriterierna här >>

Kontakt

Marie Sommar

Presskontakt och kontakt kring partnerskap 2023: Marie Sommar, VD
marie(@)mis.se
0701-463422

Jenny Aarnio

Projektledare: Jenny Aarnio, Projektledare och medlemsansvarig
jenny(@)mis.se
0734-028742

Partners Årets Marknadschef 2022

Partners åmc2022

Tidigare vinnare av Årets Marknadschef

2022: Nils Rylén, POLESTAR, (Årets Marknadschef), Liza Eriksson, REDLOCKER (Årets Framtidslöfte), Skipperi (Årets Disruptör), Jula (Årets Varumärkesresa)
2020: Christian Cabau, KLARNA (Årets Marknadschef), Roza Azimi, SNAPTIVE (Årets Framtidslöfte), Matsmart (Årets Disruptör), PostNord (Årets Varumärkesresa)
2019
: Pino Roscigno, STADIUM (Årets Marknadschef), Marika Baltscheffsky, MEDS APOTEK (Årets Framtidslöfte), FirstVet (Årets Disruptör), Polisen (Årets Varumärkesresa)
2018
: Emma Stjernlöf, ADIDAS (Årets Marknadschef), Siduri Poli, CHANGERS HUB (Årets Framtidslöfte), TransferGalaxy (Årets Disruptör), Klarna (Årets Varumärkesresa)

2017: Patrik Nygren-Bonnier, IKEA (Årets Marknadschef), Malin Cronqvist, Help to Help (Årets Framtidslöfte), Karma (Årets Disruptör), Semcon (Årets Varumärkesresa)
2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014: Lina Söderqvist, Björn Borg
2013: Clas Dahlen, Mr Green
2012: Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenor Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2

  • Dela :