Årets Marknadschef

Dags att ännu en gång samla Sveriges vassaste marknadsförare och kommunikatörer för att tillsammans utmana sanningar, inspireras, dela med oss av lärdomar och hylla de som lyckats bäst 2018; Årets Marknadschef, Årets Varumärkesresa, Årets Framtidslöfte och Årets Disruptör!

Välkommen till Årets Marknadschef 2018!

Eftermiddagen bjuder på:

–Inspirerande Keynotes
–Case & spaningar
–Bästa tips från finalister & vinnare
–Grymt branschmingel
–Go’fika, bubbel & tilltugg
–Fotografiskas utställningar

Program

Program

12.30 Registrering, mingeltid med utställare & Lilla Talarscenen
13:30 Programmet börjar

  • Linda Hammarstrand – Nominerad till årets talare 2018 – ”Äkthet & passion; konsten att skapa glöd i varumärket inifrån”
  • Katie Martell – Unapologetic Marketing Truth-Teller – ”Get Real: Why Buyers Crave Truth (and What Marketing Can Do Now)”
  • Spaningar från bland annat förra Årets Marknadschef 2017 Patrik Nygren Bonnier, Elcim ”Superturken” Yilmaz med fler
  • Finalistsoffan
  • Prisutdelningar av utmärkelserna: Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa

(Programmet fylls på löpande)

17:30 Programmet avrundas och dörrarna till utställningen på Fotografiska öppnar
17:45 Mingel med bubbel och vinnarintervjuer i Studion
19:00 (ca) Avslut

Endast 200 platser – säkra din biljett nu

Den avskalade sanningen

Vi lever i en snabbrörlig tid där allt går att mäta, där smart teknik skräddarsyr dina flöden och där tempot och mängden av budskap ständigt ökar. Där trovärdighetskriserna avlöser varandra, begreppet fake news myntas och vi ställer oss frågan vem vi egentligen kan lita på.

Transparensen må vara total, men det har aldrig varit svårare att nå ut. Kreativitet, relevans och äkthet har aldrig varit så centrala i marknadsföring och kommunikation, för att nå igenom bruset och bygga relationer.

Ur en digital baksmälla reser sig den avskalade sanningen.

Finalister 2018

FINALISTER ÅRETS MARKNADSCHEF

Marie Wedin, Coop • Emelie Mannheimer, Tengbom • Emma Stjernlöf, Adidas • Per Carleö, Volvo Cars

ÅRETS VARUMÄRKESRESA

CoopE.ONKlarnaSvegro AB

FINALISTER ÅRETS FRAMTIDSLÖFTE

Karin Bjerde, Kognity • Madeleine Lindgren, Bisnode • Siduri Poli, Changers Hub • Sabina Wizander, Kry

FINALISTER ÅRETS DISRUPTÖR

GlobheSana LabsTelnessTransfer Galaxy

Om utmärkelserna

Årets Marknadschef

Marie Sommar
Presskontakt och kontakt kring partnerskap: Marie Sommar VD Marknadsföreningen Stockholm marie(@)mis.se 0701-463422
Jenny Aarnio
Projektledare: Jenny Aarnio jenny(@)mis.se 0734-028742
Årets Marknadschef 2018

Juryerna för Årets Marknadschef 2018

Här presenterar vi de jurymedlemmar som ska ta fram vinnare i de fyra kategorierna i ÅRETS MARKNADSCHEF:

  • Årets Marknadschef
  • Årets Disruptör
  • Årets Framtidslöfte
  • Årets Varumärkesresa

 

ÅRETS MARKNADSCHEF & ÅRETS FRAMTIDSLÖFTE

Camilla Wallander, VD, Berghs • Carl Wåreus, Head of Agency/Partners Sweden, Google • Frida Roberts, VD, Söderhavet • Jan Berkö, Head of Business Development & Sales Recruitment, Bohmans Nätverk • Jonas Dahlquist, VD, MullenLowe Brindfors • Malin Cronqvist , Founder & Chairman, Help to Help • Marie Sommar, VD, Marknadsföreningen Stockholm • Patrik Nygren Bonnier, Marknadschef, Åhléns

ÅRETS DISRUPTÖR

Alex Baker, CMO & Disruption Facilitator, Vertiseit • Elsa Bernadotte, Serieentreprenör, Co-Founder & COO, Karma • Jessica Stark, VD, Styrelseakademien Stockholm, medgrundare av startup-hubben SUP46 • Mikael Wintzell, VD och grundare, Wellstreet • Paula Fagerlund, Chef för Innovationscenter, Arbetsförmedlingen

ÅRETS VARUMÄRKESRESA

Cecilia Perlind, General Manager Communications, Kantar Sifo • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan • Maria Croon, VD, Lokaltidningen Mitt i Stockholm AB samt Styrelseordförande i Marknadsföreningen Stockholm • Per Nilsson, Kommunikations- och marknadschef, Semcon • Rickard Villard, Grundare, The KIND Collective

  • Dela :