ÅRETS MARKNADSCHEF 2024

2024 är året då man behöver plocka fram alla ess i rockärmen. Och det finns en kraft som få andra. Att nyfiket utforska, utbyta erfarenheter, tänka nytt, och framförallt, att göra det tillsammans. Att i nya konstellationer sätta kompassen och boosta kulturen – tillsammans. Tillsammans internt och externt. Tillsammans med teknik och AI. Tillsammans, för att hitta nya synergier och låta kreativiteten blomstra.

Låt 2024 bli året då vi blir smartare, bättre och starkare. Tillsammans.

Årets Marknadschef 2024: Smartare tillsammans

Under en sprakande eftermiddagsgala den 16 Maj 2024 på Rigoletto samlade vi MarCom-branschen kring årets tema: Smartare tillsammans.

Under eventet fick vi ta del av vassa keynotes och spaningar från svenska och internationella talare. Erfarenhetsutbyte och panelsamtal med de personer och varumärken som ligger i framkant inom marknad och kommunikation.

Vi hyllade de vassaste i branschen genom att dela ut pris till Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Varumärkesresa och Årets Disruptör. Med rekordmånga nomineringar hade jurygrupperna ett tufft jobb – och i maj blev det äntligen dags att kora vinnarna.

Eftermiddagsgalan avslutades med ett bubblande branschmingel!

Smartare tillsammans – Så var Årets Marknadschef 2024!

ÅRETS MARKNADSCHEF 2024 PRESENTERADES I SAMARBETE MED

Årets Marknadschef 2024

Kontakt

Marie Sommar

Presskontakt och kontakt kring partnerskap 2023: Marie Sommar, VD
marie@mis.se
0701-463422

Elina Andersson

Projektledare: Elina Brindeby, Projektledare och medlemsansvarig
elina@mis.se
0734-028742

Per Almegård

Web & content: Per Almegård, Digital redaktör
per@mis.se
0768-370333

Tidigare vinnare av Årets Marknadschef

2024: Therese Kempe, APOHEM (Årets Marknadschef), Jasmine Darban (Årets Framtidslöfte), Vidde (Årets Disruptör), Willys (Årets Varumärkesresa)
2023
: Johan Fernstedt, UNIONEN (Årets Marknadschef), Zu-Yon Han, SUICIDE ZERO (Årets Framtidslöfte), Charly (Årets Disruptör 2023), Arken Zoo (Årets Varumärkesresa)
2022: Nils Rylén, POLESTAR, (Årets Marknadschef), Liza Eriksson, REDLOCKER (Årets Framtidslöfte), Skipperi (Årets Disruptör), Jula (Årets Varumärkesresa)

2020: Christian Cabau, KLARNA (Årets Marknadschef), Roza Azimi, SNAPTIVE (Årets Framtidslöfte), Matsmart (Årets Disruptör), PostNord (Årets Varumärkesresa)
2019
: Pino Roscigno, STADIUM (Årets Marknadschef), Marika Baltscheffsky, MEDS APOTEK (Årets Framtidslöfte), FirstVet (Årets Disruptör), Polisen (Årets Varumärkesresa)
2018
: Emma Stjernlöf, ADIDAS (Årets Marknadschef), Siduri Poli, CHANGERS HUB (Årets Framtidslöfte), TransferGalaxy (Årets Disruptör), Klarna (Årets Varumärkesresa)

2017: Patrik Nygren-Bonnier, IKEA (Årets Marknadschef), Malin Cronqvist, Help to Help (Årets Framtidslöfte), Karma (Årets Disruptör), Semcon (Årets Varumärkesresa)
2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014: Lina Söderqvist, Björn Borg
2013: Clas Dahlen, Mr Green
2012: Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenor Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2

  • Dela :