Årets Marknadschef 2022
Årets Marknadschef 2022 gick av stapeln den 12 maj på Rigoletto i Stockholm och online på den digitala plattformen vVenues, i en sprakande Hybrid Edition. Temat för årets upplaga var ”Challenger Brands”.
Utvalda delar av programmet går fortfarande ta del av i vår digitala Members Lounge – enbart för medlemmar.
Grattis till våra vinnare 2022!
Nils Rylén, POLESTAR, (Årets Marknadschef)
Liza Eriksson, REDLOCKER (Årets Framtidslöfte)
Skipperi (Årets Disruptör)
Jula (Årets Varumärkesresa)
Årets Marknadschef 2022 i bilder
Foto: Per Almegård
Kontakt
Presskontakt och kontakt kring partnerskap 2023: Marie Sommar, VD
marie(@)mis.se
0701-463422
Projektledare: Jenny Aarnio, Projektledare och medlemsansvarig
jenny(@)mis.se
0734-028742
Partners Årets Marknadschef 2022
Tidigare vinnare av Årets Marknadschef
2022: Nils Rylén, POLESTAR, (Årets Marknadschef), Liza Eriksson, REDLOCKER (Årets Framtidslöfte), Skipperi (Årets Disruptör), Jula (Årets Varumärkesresa)
2020: Christian Cabau, KLARNA (Årets Marknadschef), Roza Azimi, SNAPTIVE (Årets Framtidslöfte), Matsmart (Årets Disruptör), PostNord (Årets Varumärkesresa)
2019: Pino Roscigno, STADIUM (Årets Marknadschef), Marika Baltscheffsky, MEDS APOTEK (Årets Framtidslöfte), FirstVet (Årets Disruptör), Polisen (Årets Varumärkesresa)
2018: Emma Stjernlöf, ADIDAS (Årets Marknadschef), Siduri Poli, CHANGERS HUB (Årets Framtidslöfte), TransferGalaxy (Årets Disruptör), Klarna (Årets Varumärkesresa)
2017: Patrik Nygren-Bonnier, IKEA (Årets Marknadschef), Malin Cronqvist, Help to Help (Årets Framtidslöfte), Karma (Årets Disruptör), Semcon (Årets Varumärkesresa)
2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014: Lina Söderqvist, Björn Borg
2013: Clas Dahlen, Mr Green
2012: Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenor Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2