Marknadsföreningen Sverige
Skapa positiv förändring genom vinnande samarbeten och storytelling – Möt OddBird & Stadium
– Välkommen till en Marketing Afternoon med sommarmingel!
Hur kan vi som marknadsförare driva positiv förändring – på riktigt? Genom smarta samarbeten och kraftfull kommunikation kan vi utmana normer, inspirera nya rörelser och tillsammans skapa framtidens lösningar.
Välkommen till Marketing Afternoons och en eftermiddag där vi samlas för att lyfta dessa frågor. Med oss på plats är två inspirerande case från skilda branscher och med olika infallsvinklar och där bägge vill skapa en positiv förändring kring folkhälsa och för unga; Stadium respektive OddBird.
Moa Gürbüzer, grundare av OddBird – det alkoholbefriade vinvarumärket som utmanar konventioner och visar att förändring är möjlig med tydlig värdegrund och modig kommunikation. Moa delar sin resa från socionom till prisad entreprenör på den internationella scenen.
Pino Roscigno, Kommersiell chef på Stadium, berättar om hur de arbetar med partnerskap för att aktivera en hel generation. Med initiativ som SportsCamp, Aktivitetsväskan till skolor och samarbeten med Generation Pep, visar Stadium vägen för hur företag kan skapa samhällsnytta genom långsiktiga samarbeten.
Eftermiddagen avslutas med ett panelsamtal med Moa och Pino lett av Marknadsföreningens vd Marie Sommar, där vi djupdyker i frågor som:
- Hur hittar du rätt partnerskap för att driva förändring?
- Varför är tillsammans starkare?
- Hur kan kommunikationen bli din främsta förändringsmotor?
- Vilken typ av mod krävs i kommunikationsarbete när man vill utmana normer?
- Vi fångar också upp frågor från publiken.
Efteråt bjuder vi in till somrigt mingel med bubbel och tilltugg på takterrassen hos United Spaces – en härlig avrundning på säsongen med nätverkande och där samtalen kan fortsätta.
Info & anmälan
När: Torsdag 12 jun, kl 15:30-18:00*
Var: United Spaces Waterfront, Klarabergsviadukten 63
Marketing Afternoons är exklusivt för våra och United Spaces respektive medlemmar.
*HÅLLTIDER:
15:30 – Check in och mingel
15:45 – Välkomna!
15:50 – Föreläsning, intervju och panelsamtal.
17:00 – Avslut, efterföljande sommarmingel på terassen
18.00 Eventet avrundas
Marketing Afternoons 12 jun, kl 15.30-18.00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om Marketing Afternoons
Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Sverige och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.
Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:
- Mårten Westlund, Brand Club / fd Liseberg: Att leda i kris – Hur agerar man när krisen är ett faktum?
- Sabine Ljunggren, Maia Marketing: Social Search – Så håller du dig konkurrenskraftig inom sök 2025
- Erik Modig: Därför är det hög tid att uppdatera er varumärkesstrategi
- Björn Owen Glad: Så får du marknadsavdelningen att hänga på AI-revolutionen
- Maria Westman & panel – Skapa engagemang och värdeskapande kommunikation med ert hållbarhetsarbete
- Albert Bengtson och Roland Williams, medförfattaren till ”Principles of Intrapreneurial Capital”
- Geta Kroon och Martin Nordlinder – Vem bryr sig? Om varumärkets betydelse
- Keke Rahnasto, Mynewsdesk: Bortom hypen – Hur kommer AI att revolutionera vårt sätt att arbeta med marknadsföring?
- Mathias Westphal, Maniola Studios: ABSOLUT FUTURE
- Jonna Ekman, Storykit: Rörlig bild i sociala medier – 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande
- Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
- Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
- Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
- Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
- Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
- Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
- Silla Levin, Forsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
- Calle Sjönell, Facebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
- Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns