Marketing Afternoons

Marketing Afternoons: Skapa engagemang och värdeskapande kommunikation med ert hållbarhetsarbete

Marknadsföreningen Stockholm

Skapa engagemang och värdeskapande kommunikation med ert hållbarhetsarbete

Välkommen till en inspirerande och insiktsfull eftermiddag där vi flätar samman hållbarhet med marknadsföring, kommunikation och storytelling. De flesta företag börjar nu vakna till och inse att hållbarhet är något som vi alla behöver engagera oss i, och då krävs det att vi gör det på ett genuint och eget sätt – kopplat till vårt syfte och vårt varumärke.

Vi kan alla vara med och bidra till en mer hållbar värld. Men att ta ett ansvar utifrån miljömässigt, socialt och ekonomiskt perspektiv kan kännas både enkelt och svårt. Dessutom bör hållbarhetsarbetet integreras i hela verksamheten och i organisationen, och finnas med i våra erbjudanden och vara i ett med vårt varumärke.

Denna eftermiddag inleds av strategisk rådgivare Maria Westman som vägleder oss i att sätta på oss ”hållbarhetsglasögonen” och sätta fokus på vad som är viktigt. Hur kan ni utforska det ni redan gör och framåt bidra till ett stärkt hållbarhetsarbete? Hur kan ni skapa en engagerande och relevant hållbarhetskommunikation?

Vi går sedan vidare med vår panel med erfarna ledare och kommunikationsexperter som delar med sig av sina insikter och framgångsstrategier. Lär dig hur de tar sig an hållbarhetsutmaningar och kommunikationslösningar från sina olika perspektiv, oavsett om det handlar om att möta och kommunicera med samhället i stort, specifika konsumentgrupper eller företagskunder.

Här är ett smakprov på innehållet denna eftermiddag:

  • Uppgiften och syftet: Vi utforskar hur varumärken kan navigera och utmärka sig inom hållbarhetsområdet. Vad kräver det av oss marknadsförare och kommunikatörer?
  • Målgrupper och varumärken: Vi diskuterar hur vi kan finjustera våra hållbarhetsbudskap för att möta våra målgruppers uppfattningar och förväntningar. Och hur kan hållbarhetskommunikationen och marknadsföringen påverka våra målgruppers beteenden?
  • Vår kommunikation och storytelling: Hur skapas bra storytelling kring vår uppgift och vårt syfte när det kommer till hållbarhet? Så berättar ni vad som är viktigt på ett uppriktigt sätt och inspirerar till engagemang och handling.

Talare

Keynote: Maria Westman, vd och strategisk rådgivare, C by West AB
Moderator: Marie Sommar, vd Marknadsföreningen Stockholm

Paneldeltagare:
Beata Enmark, Head of B2B Marketing, Tele2
Emelie Mannheimer, vd, United Spaces
Sabina Rasiwala Hägglund, HR &Kommunikationsdirektör, Samhall
Maria Wengelin, Head of Communications & CSR, Lidl

Info & anmälan

När: Tisdag 28 maj, kl 15:30-17:00*
Var: United Spaces Waterfront, Klarabergsviadukten 63

*HÅLLTIDER:
15:30-16:00 Powerfika & mingel
16:00-17:00 Föreläsning inkl. Q&A

Marketing Afternoons 28 maj, kl 15.30-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Albert Bengtson och Roland Williams, medförfattaren till ”Principles of Intrapreneurial Capital”
  • Geta Kroon och Martin Nordlinder – Vem bryr sig? Om varumärkets betydelse
  • Keke Rahnasto, Mynewsdesk: Bortom hypen – Hur kommer AI att revolutionera vårt sätt att arbeta med marknadsföring?
  • Mathias Westphal, Maniola Studios: ABSOLUT FUTURE
  • Jonna Ekman, Storykit: Rörlig bild i sociala medier – 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande
  • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
  • Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns