Patrik Söder, SBAB

Marketing Talks #23 – Årets Marknadschef om framgångsrikt ledarskap för marknadsteam 2025

Marknadsföreningen Sverige

Kultur, Kontroll på pengarna, Kundinsikter och Kreativitet

– Årets Marknadschef om framgångsrikt ledarskap för marknadsteam 2025

Gör dig redo för ett bjussigt och matnyttigt Marketing Talk, där vi möter Patrik Söder, marknadschef på SBAB och vinnare av Årets Marknadschef 2025.

Med en marknadschefsroll i ständig utveckling och en ökad komplexitet vill vi på MiS med vår utmärkelse lyfta och inspireras av riktigt goda förebilder. Denna morgon kommer nu Patrik dela med sig av sina bästa råd och vinnande recept som kan sammanfattas i ”4K”. Vi utforskar vad framgångsrikt ledarskap för marknadsteam är anno 2025, hans syn på kreativitet, hur man får mandat att driva ”hur:et” utan ängslighet och vilka ledstjärnor han tagit med sig från legender som Stefan Persson och Ingvar Kamprad.

Han driver affärsnytta i varje led och har genom ett kreativt ledarskap fått bostadsekonomi att bli kul på SBAB. Dessförinnan har han haft ledande marknadsroller på internationella storbolag som IKEA, H&M, Nokia, Telenor och har arbetat som projektledare på några av Sveriges främsta reklambyråer.

Juryn för Årets Marknadschef fångade Patriks insatser i denna målande motivering:

I en värld där kreativitet gör verklig skillnad har Patrik visat vad modigt, nytänkande och värderingsdrivet ledarskap kan åstadkomma. Under hans ledning har SBAB tagit klivet från stabil aktör till inspirerande samhällskraft – där varje kampanj, varje idé och varje möte genomsyras av ett tydligt syfte och ett kreativt hjärta.

Patrik förenar affärsmässighet med äkta nyfikenhet och visar att de största resultaten skapas när vi vågar tänka nytt och göra annorlunda. Här bygger man team där olikheter blir styrka och där kreativitet får ta plats på riktigt – med tydliga affärsresultat som följd. Genom att alltid sätta både etik, transparens och människan i centrum, har årets vinnare blivit en sann förebild som sätter ribban högt för vad marknadsföring kan och bör vara.

Vi ser fram emot att djupdyka mer i ovan och hans framgångsrika resa denna morgon som sänds live från Studio Puck.

Varmt välkommen till Marketing Talks #23, där du kan delta online i Members Lounge eller som studiopublik på plats.

Info & anmälan

När: Onsdag 27 augusti, kl 08.30/09.00 – 10.00*
Var: Online, i Members Lounge ELLER i Studio Puck, Kommendörsgatan 24, Stockholm

*HÅLLTIDER:
ONLINE:
09:00-10.00 Livesändning med Q&A

I STUDION:
08:30-08.55 Incheckning, frukost och mingel (OBS: dörrarna stängs 08.55)
09:00-10:00 – Livesändning med Q&A

Marketing Talks, 27 aug, kl 08.30/09:00-10:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM EVENT

Om talaren

Patrik Söder har gedigen erfarenhet från ledande marknadsroller på internationella storbolag som IKEA, H&M, Nokia, Telenor och som projektledare på några av sveriges främsta reklambyråer.

Marketing Talks

Om Marketing Talks

Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet under vårterminen från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.