Content Marketing

Nätverket Content Marketing: Samhall – från svagt rykte till en modig samhällsaktör som tar ställning

Marknadsföreningen Stockholm

Nu händer det! Samhall – från svagt rykte till en modig samhällsaktör som tar ställning

– Välkommen till en nätverksträff med Content Marketing!

Samhalls varumärke har hög kännedom men ett svagt rykte och anseende. Nu är arbetet igång med att förflytta Samhalls varumärke till att tydligare stå för en inkluderande och jämlik arbetsmarknad, där all kompetens ska tas tillvara för att skapa ett bättre samhälle för alla.

Välkommen till en nätverksträff med mångfald och inkludering i centrum, där vi får blicka in i arbetet med förflyttningen av Samhalls varumärke. Vi möter marknadschef Susanna Stubberöd och kommunikationschef Helena Salomonson som leder arbetet och berättar om det senaste årets framfart.

De berättar om hur de tagit sig an arbetet med att förflytta Samhalls varumärke. Om utmaningen att ta fram en genomarbetad strategi för kommunikation och marknadsföring och sedan börja leverera på den. Det handlar om att ha med alla beståndsdelar som att skapa förståelse och insikter om målgrupperna, kunna bearbeta budskap, innehåll och tonalitet, ha modet att synas i debatten och våga ta ställning i frågor som rör och stärker Samhall och dess medarbetare. Det handlar även om att finna tillvägagångsätt, forma arbetsprocesser och stärka samarbeten för att få gynnsam kraft i förflyttningsarbetet.

Helena och Susanna berättar hur de arbetar med att låta kommunikationen vara motorn för att kunna belysa, påverka och skapa förutsättningar för den förändringen de vill åstadkomma i att vara den ledande aktören som bidrar till ett samhälle där alla syns, bidrar och får ta plats.

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja eller ”gå med i” en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till alla de temabaserade nätverksgruppernas träffar. De två rollbaserade nätverksgrupperna, ”MiS Marknadscheferna” och ”MiS Inhousecheferna”, vänder sig till dig som är marknadschef eller inhousechef, eller motsvarande).
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

Info & anmälan

Nätverksgruppen Content Marketing är ett av våra temabaserade nätverk – det innebär att alla är välkomna, oavsett roll eller område. 

När: Onsdag 10 april, kl 15.00 – 17.00
Var: Kantar, Vasagatan 11, Stockholm

Nätverksträff 10 april, kl 15.00-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Om talaren

Susanna Stubberöd, marknadschef, Samhall
Susanna Stubberöd inledde sin karriär i it-branschen med utveckling av programvara. I takt med att distribution och försäljning flyttade till internet gled arbetet succesivt över till digital marknadsföring. De senaste 15 åren har Susanna haft chefsroller i it- och mediabranschen, alltid med digitalisering av marknadsföringen i fokus. Sedan oktober 2022 är hon marknadschef på Samhall.

Helena Salomonson, kommunikationschef, Samhall
Helena Salomonson har en bakgrund som bla vice Vd på Riksteatern och kommunikationschef på Socialdemokraterna. Hon älskar schysst merch, bra innehåll och trivs i organisationer som vill något med samhället. Sedan januari 2023 är hon kommunikationschef på Samhall.