MiS Inhouse

Nätverksgruppen MiS Inhousecheferna: Så tar du inhousebyrån till nästa nivå

Marknadsföreningen Stockholm

Så tar du inhousebyrån till nästa nivå

– Välkommen till premiärträffen med vår nya nätverksgrupp MiS Inhousecheferna!

I första träffen med MiS Inhousecheferna diskuterar vi inhousebyråns nyckelfunktion. Hur viktigt det är att uppdraget är tydligt och avgränsat med ett uttalat mandat. Hur uppnår vi detta? Vilka förutsättningar behövs för att lyckas med en kostnadseffektiv byrå med ökad produktion, i kombination med kreativitet och intern kundnöjdhet?

Vi kommer bl a att diskutera:

  • Inhousebyråns uppdrag och tydliggörande kring detta.
  • Vad har inhousebyrån för mandat?
  • Inhousebyråns riktning och utveckling framåt.

Vi har bjudit in prisbelönade Creative Director Anna Romson från Cogs Creative, som kommer dela med sig av hur man bäst driver inhouse, skapar framgångsrika team och samarbeten, samt ökat fokus på kreativitet. Vilka fallgropar ska du undvika och vilka är de mest värdefulla nycklarna för att lyckas?

Annas presentation kommer varvas med frågor och reflektionsövningar i rundabordsformat.

Varmt välkomna!

MiS Inhousecheferna leds av Mirja Kais och Maggie Klingenstierna

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja eller ”gå med i” en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till alla de temabaserade nätverksgruppernas träffar. De två rollbaserade nätverksgrupperna, ”MiS Marknadscheferna” och ”MiS Inhousecheferna”, vänder sig till dig som är marknadschef eller inhousechef, eller motsvarande).
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

Info & anmälan

Den här nätverksgruppen riktar sig till dig som är inhousechef, dvs du som har ett kreativt produktionsteam som du är chef över. Nätverket riktar sig även till marknadschefer som planerar att starta en inhousebyrå i närtid.

När: Torsdag 7 mars, kl 15.00 – 17.00*
Var: House of Wise (hos KiMM), Linnégatan 87 i Garnisonen

*HÅLLTIDER:
14.45 Check-in & mingel
15-16 Presentation och föreläsning
16-17 Diskussioner och rundabordssamtal

Nätverksträff 7 mars, kl 15.00-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Om talaren

Anna Romson, Cogs Creative. Anna är en erfaren Creative Director som både drivit egen byrå och ansvarat för kreativa team på både kund- och byråsidan. Flerfaldigt belönad i Cannes Lions, Guldägget, D&AD, Eurobest, Epica och 100 wattaren. 2015 grundade hon Cogs Creative tillsammans med Magnus Engström, och det är få – om någon – i Sverige som har mer erfarenhet av att både utveckla inhouse från insidan och bygga externa team som kuggar in i uppdragsgivarens organisation. Anna är dessutom utbildad organisations- och ledarskapskonsult, coach och certifierad i mätning av psykologisk trygghet och kursansvarig för utbildningen kreativt ledarskap på Berghs School of Communication.

Anna drivs av att använda sin erfarenhet för att hjälpa företag och organisationer att optimera sina resurser – för att öka sin effektivitet och utrymme för kreativitet.