Erfarenhetsnätverket för Inhouse-chefer

Varmt välkommen till nätverket för Inhousechefer!

Rollen som inhousechef är utvecklande men också utmanande. Där finns många intressenter med olika förväntningar, såsom:

  • Åtskilliga beställare med olika behov och önskemål
  • Teamet du ansvarar för som behöver leverera både kreativ höjd och kostnadseffektivitet
  • Ledningens förväntningar gällande inhousebyråns uppdrag
MiS Inhousecheferna
MiS Inhousecheferna

Vi upplever att många inhousechefer har väldigt lika utmaningar trots helt olika branscher. Därför önskar vi stärka inhousechefens roll, genom att lära oss och utvecklas av varandras input och erfarenheter. Resultatet blir mer effekt och effektivitet!

Nätverket riktar sig till dig som är inhousechef idag, dvs du som har ett kreativt produktionsteam som du är chef över. Nätverket riktar sig även till marknadschefer som planerar att starta en inhousebyrå i närtid.

23-maj-24 event-img

Nätverket MiS Inhousecheferna: Ledarskapet och kulturen - viktiga framgångsfaktorer

[PÅ PLATS] 23 maj: Den här träffen tar avstamp i ledarskap och kultur och hur stor inverkan det har på affär, kreativitet och innovation. Hur kan vi arbeta aktivt med detta? Hur kan vi främja ett gott ledarskap och vilken arbetskultur eftersträvar vi?

Vår nya nätverksgrupp för dig som är inhousechef idag (eller annan chef över ett kreativt produktionsteam) eller marknadschef med planer på att starta en inhousebyrå, planerar fyra träffar under 2024:

  1. 7 MAR: Inhousebyråns uppdrag, Anna Romson, Cogs Creative
  2. 23 MAJ: Ledarskapet och kultur, Patrik Söder, Marknadschef, SBAB
  3. 5 SEP: Effekt & effektivitet, Tomas Bäcklund, CMO Elite Hotels
  4. 5 DEC: Framtidens kompetenser, Björn Owen Glad, Senior Creative Strategist, Glory Days

Intresseanmälan

➡️ Är du redan medlem i Marknadsföreningen? Då är du välkommen att ta del av denna nätverksgrupp så länge du är Inhousechef/Marknadschef el. motsvarande.
Får du inte vår kommunikation och inbjudningar till MiS Inhousecheferna? Använd formuläret nedan så ändrar vi på det.

➡️ Är du inte medlem i Marknadsföreningen men vill ta del av information om nätverket? Använd formuläret så håller vi dig uppdaterad kring vad som händer i MiS inhousecheferna.
Är du intresserad av medlemskap kan du läsa mer här.


Ledare

Maggie KlingenstiernaMaggie Klingenstierna är rekryterings- och organisationskonsult på KIMM. Hon har många års erfarenhet som rekryterande chef inom marknad och kommunikation i olika branscher, mestadels från internationella bolag inom media, underhållning och tech. Maggie har bland annat med stor framgång byggt upp Disneys inhousebyrå. Ledarskap, bygga team och kompetensförsörjning är några av de områden som Maggie är allra mest passionerad kring.

Kontakt: maggie.klingenstierna@kimm.se

Mirja KaisMirja Kais, Head of Creative Agency, 3 Sverige. Lång erfarenhet inom kommunikation och ledarskap, som under åren har arbetat med många olika varumärken och marknader. Mirja har startat, drivit och sålt bolag. Hon tror på att utveckla och lösa affärsutmaningar med innovation och kreativitet där potentialen och kraften ligger i kulturen och i utvecklingen av individer.

Kontakt: mirja.kais@gmail.com

Socialt

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.

Tidigare teman

  • Ledarskapet och kulturen – viktiga framgångsfaktorer – Patrik Söder, Marknadschef, SBAB
  • Så tar du inhousebyrån till nästa nivå – Anna Romson, Creative Director,  Cogs Creative
  • Dela :