MiS Inhousecheferna

Nätverket MiS Inhousecheferna: Ledarskapet och kulturen – viktiga framgångsfaktorer

Marknadsföreningen Stockholm

Ledarskapet och kulturen – viktiga framgångsfaktorer

På den andra träffen i MiS Inhousecheferna gästas vi av Patrik Söder, marknadschef SBAB. Patrik kommer dela med sig av sin gedigna erfarenhet från ledande varumärken och inte minst om hur han med fokus på kreativt ledarskap lyckats få boendeekonomi att bli kul.

KEYNOTE, PATRIK SÖDER: Hur skapar man ett kreativt mandat hos en statlig bank?

SBAB skapar prisbelönt kommunikation som är annorlunda i en hårt reglerad kategori. Marknadsavdelningen består av ett team som står för kontroll, kunskap och kreativitet och har ett stort mandat och respekt i organisationen.

– Allt från identitet till uppföljning är noga genomarbetat vilket har lett till ett stort förtroende för vår kompetens och genomförandeförmåga.

Den här träffen tar avstamp i ledarskap och kultur och hur stor inverkan det har på affär, kreativitet och innovation. Hur kan vi arbeta aktivt med detta? Hur kan vi främja ett gott ledarskap och vilken arbetskultur eftersträvar vi?

Under träffen kommer vi dyka in på följande och diskutera:

  • Hur leder man en inhousebyrå på ett företag?
  • Vilka utmaningar ser du som de största hindren i din roll som inhousechef?
  • Vad stärker dig i din roll som inhousechef och vad stärker teamet?

Patriks presentation kommer varvas med frågor och reflektionsövningar i rundabordsformat.

Varmt välkomna!
Nätverksgruppen MiS Inhousecheferna leds av Mirja Kais och Maggie Klingenstierna

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja eller ”gå med i” en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till alla de temabaserade nätverksgruppernas träffar. De två rollbaserade nätverksgrupperna, ”MiS Marknadscheferna” och ”MiS Inhousecheferna”, vänder sig till dig som är marknadschef eller inhousechef, eller motsvarande).
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

Info & anmälan

Den här nätverksgruppen riktar sig till dig som är inhousechef, dvs du som har ett kreativt produktionsteam som du är chef över. Nätverket riktar sig även till marknadschefer som planerar att starta en inhousebyrå i närtid.

När: Torsdag 23 maj, kl 15.00 – 17.00*
Var: House of Wise (hos KiMM), Linnégatan 87 i Garnisonen

*HÅLLTIDER:
14.45 Check-in & mingel
15-16 Presentation och föreläsning
16-17 Diskussioner och rundabordssamtal

Nätverksträff 23 maj, kl 15.00-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Patrik Söder, marknadschef SBAB
Patrik har jobbat som marknadschef på SBAB sedan 2018 och har en lång erfarenhet av marknadsföring.
Han har tidigare haft ledande befattningar inom marknadsföring på H&M, Telenor, IKEA, TUI och Nokia. 2023 vann han Sveriges bästa marknadschef 2023 inom sin kategori.