Marknadsföreningen Sverige
15 trender som kommer att dominera året
– Rapport: ”Marketing trends 2023”
Frida Fors Wallsbeck, Nordisk marknadschef på Meltwater, kommer i detta webbinarium tillsammans med Cecilia Victoria Kärrberg, CEO på Digitalsnack, gå igenom några av de marknadsföringstrender som de ser kommer dominera 2023.
Presentationen bygger på Meltwaters e-bok & rapport som lyfter 15 trender, som även delas med alla deltagare efter webbinariet.
Frida inleder med att gå igenom nedan 6 trender och vad vi som marknadsförare bör tänka på.
- TikTok
- Short-form video
- Social listening data
- The value of the brand
- Influencer management
- Guided Marketing Insights
Vidare kommer Cecilia gå in på:
- Algoritmer – från relationsbyggande till intressestyrda
- Check to watch + sökmotorer
- Sociala medier som sökmotorer
- Autencitet
- Sociala mediers stora roll
- Kort introduktion/teaser kring Social Media Awards
När: Torsdag 12 januari, kl 10.00 – 10.50
Var: Members Lounge, online
Webbinarium, 12 januari, kl 10:00-10:50
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Frida Fors Wallsbeck, Nordisk Marknadschef, Meltwater
Frida har en lång bakgrund inom consumer research och varumärkesstrategi inom både B2C och B2B. Idag är Frida skandinavisk marknadschef på SaaS-bolaget Meltwater. Frida brinner för varumärkes- & relationsbyggande marknadsföring och sätter stort värde på att alltid arbeta datadrivet.
Cecilia Victoria Kärrberg, CEO, Digitalsnack
Cecilia är ägare och vd för Digitalsnack – Social mediebyrå. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och utbildare inom sociala medier. Tillsammans med kollegan Jenni Laapotti driver de Digitalsnack-podcast, Sveriges största podcast inom sociala medier.