Erik Modig

Nätverket MiS Marknadscheferna: Marketing smartness i lågkonjuktur med Erik Modig

Marknadsföreningen Sverige

Marketing smartness i lågkonjuktur

– ett rundabordssamtal med MiS Marknadscheferna lett av Erik Modig

Efter ett par pandemi-år så hade nog alla längtat efter ny energi och fart på hjulen. Istället slår en långkonjunktur till och ännu en gång får vi tänka till ett extra varv; utifrån budgetfördelning, hur du försvarar dina insatser internt och vad som är extra smart utifrån att skapa effekt.

Det är i tuffare tider som agnarna skiljs från vetet, kreativitet & nya idéer kan samtidigt få extra syre och det blir också billigare att ta viktiga marknadsandelar. Häng med på ett inspirerande och matnyttigt runda-bordssamtal över en lunch för MarCom-chefer i Marknadsföreningen. Vi är inbjudna till co-working United Spaces och denna gång ett maxantal på 15 platser runt bordet för att få till fördjupade diskussioner och erfarenhetsutbyte mellan er deltagare.

Erik inleder med ett gäng skarpa tips med avstamp i forskningen och erfarenheter från arbetet med bolag:

  • Stämmer forskningen att man ska gasa sig genom kris? Under vilka omständigheter?
  • Varför det är så viktigt att börja internt och vilka möten behöver bokas?
  • Hur ska man kommunicera med kunder under en lågkonjunktur?

Därefter så tar rundabordsformatet vid, där du som deltagare delar med dig och utbyter erfarenheter i gruppen. Vår målsättning är att du ska få ett fördjupat kunnande, komma hem med minst en ny idé eller nytt perspektiv samt fullmatad med ny energi.

Väl mött!
Marie Sommar, vd Marknadsföreningen Stockholm & nätverksledare för MiS Marknadscheferna

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja en grupp eller ”gå med” i en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till nätverkens träffar (med enda undantag ”MiS Marknadscheferna, som endast är för dig med marknadsansvar)
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

INFO

Vi har skickat ut en personlig inbjudan till er medlemmar som är marknadschef eller motsvarande roll. Kolla i din inkorg!

Du som är marknadschef eller motsvarande kan också boka in dig direkt via länken nedan.

När: Fredag 10 mars, kl 12.00 – 14.00*
Var: United Spaces, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63

*Vi inleder med enklare lunch och en meet ’n greet i gruppen.

Ps. Vill du sitta och arbeta före eller efter från United Spaces, så är du varmt välkommen att hänga i denna centrala co-working.

Nätverksträff 10 mars, kl 12-14

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Erik Modig har över tio år erfarenhet från Handelshögskolan i Stockholm och gedigen erfarenhet från att undervisa och leda bolag inom marknadsföring. Han anses av många vara en av Sveriges främsta forskare och experter på kommunikation och marknadsföring. Författare ”Bang for the Buck” och kursledare Marketing Levels.