Marketing Afternoons

Marketing Afternoons GÖTEBORG: Så får du marknadsavdelningen att hänga på AI-revolutionen

Marknadsföreningen Stockholm

Så får du marknadsavdelningen att hänga på AI-revolutionen

– Marketing Afternoons på plats i Göteborg!

Vi befinner oss mitt i en revolution. AI är på väg att förändra hur vi lever, arbetar, lär oss och kommunicerar med varandra. För dig som arbetar med marknadsföring ställs allting på ända. Och ändå är det mesta precis som förut.

Var befinner ni er mitt i allt detta? Kanske har ni testat verktygen och undrar hur ni kan få med er hela marknadsavdelningen på AI-tåget? Hur ni kan börja använda de smartaste verktygen lite mer storskaligt eller konsekvent? Till denna Marketing Afternoon har vi bjudit in precis rätt person att hjälpa er komma vidare.

I detta seminarium kommer Björn Owen Glad, Senior Creative Strategist på Glory Days, ta dig med på en resa in i en framtid där AI spelar en avgörande roll på varje marknadsavdelning. En framtid där de som använder AI kommer ha ett försprång gentemot konkurrenterna.

Ur innehållet:

  • Vad är egentligen AI (och varför ska du bry dig)?
  • Kan du skilja på AI och verkligt innehåll?
  • Vilka hot och möjligheter innebär AI för dig?
  • Så kan (och bör) du jobba med AI redan idag
  • 7 konkreta tips på hur du tar dig an den nya tekniken

Är du intresserad av fler event i vår regi i Göteborg?

Hör gärna av dig till oss här!


Info & anmälan

När: Onsdag 29 maj, kl 15:30-17:00*
Var: United Spaces Göteborg, Östra Hamngatan 16, Göteborg

*HÅLLTIDER:
15:30 Mingel, kaffe o incheckning
16:00-17:00 Föreläsning och Q&A

Marketing Afternoons GÖTEBORG, 29 maj

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Om talaren

Björn Owen Glad är strateg och kreativ ledare med stor erfarenhet av att hjälpa företag att implementera AI-teknik i sitt marknads- och kommunikationsarbete. Han föreläser regelbundet, undervisar i marknadsföring och har skrivit boken “Ärligt Talat – Godnattsagor för sömnlösa marknadsförare”.

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Albert Bengtson och Roland Williams: Så blir marknadschefen vinnaren i morgondagens mest framgångsrika bolag
  • Geta Kroon och Martin Nordlinder – Vem bryr sig? Om varumärkets betydelse
  • Keke Rahnasto, Mynewsdesk: Bortom hypen – Hur kommer AI att revolutionera vårt sätt att arbeta med marknadsföring?
  • Mathias Westphal, Maniola Studios: ABSOLUT FUTURE
  • Jonna Ekman, Storykit: Rörlig bild i sociala medier – 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande
  • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
  • Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns