Anders Sjöman

Marketing Talks #15: History marketing – så använder företagen sin egen historia som strategisk tillgång

Marknadsföreningen Sverige

History marketing – så använder företagen sin egen historia som strategisk tillgång

– Välkommen till Marketing Talks #15 online i Members Lounge

”History Marketing – Företagens historia som strategisk tillgång” är en ny bok om affärsmässigt historiebruk på företag. Alla företag har en unik historia och rätt hanterad är den en kraft för framtida tillväxt.

I detta Marketing Talks kommer Anders Sjöman, uppdrags- och kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria, gå igenom samlade erfarenhet under verksamhetens snart 50 år. Utöver fler spännande exempel på historiebruk från svenska och utländska företag, får vi veta mer om grunderna i history marketing och Anders presenterar den arbetsprocess för effektivt och faktagrundat historiebruk som Centrum för Näringslivshistoria utarbetat under åren.

När: Tisdag 10 september, kl 09.15 – 10.00*
Var: Online, i Members Lounge

*HÅLLTIDER:
09:15-09:45 Föreläsning
09:45-10 Eftersnack och Q&A i Members Lounge

Marketing Talks, 10 sep, kl 09:15-10:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM
Marketing Talks

Om Talaren

ANDERS SJÖMAN är uppdrags- och kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria. Han har tidigare varit pr-konsult på Springtime (Stockholm), caseutvecklare på Harvard Business School (Paris) och utvecklingschef på EF Education (Boston). Han är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.

CENTRUM FÖR NÄRINGSLIVSHISTORIA är ett av världens ledande näringslivsarkiv. Det hjälper svenska företag att ta hand om sitt historiska material i professionella arkivlösningar, såväl fysiska som digitala. Företag erbjuds även stöd i att aktivt använda sin historia som en strategisk och affärsstödjande tillgång – history marketing. Dessutom bedriver Centrum för Näringslivshistoria, via sitt forskningssekretariat, oberoende forskning och initierar akademiska projekt i tvärvetenskaplig samverkan. Läs mer på www.naringslivshistoria.se

Om Marketing Talks

Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet under vårterminen från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.