Marknadsföreningen Sverige
Därför är det hög tid att uppdatera er varumärkesstrategi
– Seminarium i Göteborg med Erik Modig
Känns det som att ert varumärke inte riktigt lyfter? Många varumärken kämpar idag med att hitta en mer effektiv strategi som kan hantera korta digitala exponeringar och konjunkturkänsliga kunder. Dessutom blir det allt viktigare med en framgångsrik storytelling om hållbarhet och syfte inte längre intresserar på samma nivå. Utmaningarna är många och nu är det en perfekt storm med svårare externa förutsättningar och ofta en ledning som skriker efter direkta såväl som långsiktiga effekter.
Marknadsföreningen Sverige och United Spaces bjuder in till en inspirationsfrukost där marknadsföringsforskaren och experten Erik Modig berättar om sina spaningar och erfarenheter kring de utmaningar många varumärken har idag. Han delar med sig av hur han jobbar med att hjälpa företag att sätta en effektivare och mer affärsdriven varumärkesstrategi som når igenom i dagens brus. Erik kommer att ta upp utmaningarna med dagens mediaklimat med många korta exponeringar och de svårigheter detta ger för att både mäta och påverka varumärkesuppfattningen.
Erik kommer bland annat att prata om:
- Vad är framgångsfaktorerna för varumärken idag
- Hur bör varumärkesarbetet anpassas med tanke på korta digitala exponeringstider
- Vilken roll har hållbarhet och syfte i varumärkesbyggande idag?
- Hur skapar man ett varumärke som verkligen kan bidra till affären
- Hur bygger vi ett varumärkes-universum som fler vill vara en del av
Varmt välkommen till en härlig eftermiddag med inspiration och nätverkande!
Info & anmälan
När: Måndag 14 oktober, kl 15.30 – 17.00*
Var: United Spaces Östra Hamngatan 16, Göteborg
*HÅLLTIDER:
15:30 Incheckning, nätverkande och frukost
16.00-17:00 Föreläsning och Q&A
Frukostseminarium 14 oktober, kl 15:30-17:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter