CxL – Customer Experience, CRM & KundLojalitet
Det här är nätverket för dig som arbetar med eller är intresserad av customer experience, CRM och kundlojalitet. I gruppen vill vi ge inspiration om hur man kan arbeta med relationsmarknadsföring genom praktiska case och intressanta föreläsningar.
Vi vill diskutera vilka kommunikationskanaler som är mest lämpade för relationsmarknadsföring och hur man skapar långsiktiga relationer med sina kunder, men ändå behåller kundens integritet.
Här kan du också läsa en artikel av Camilla Cramner om vad som sker inom CRM/kund just nu.
Kommande träff:

Nätverket CxL: Det strategiska ramverket och ett case med Adlibris – besök CxL på CX Management-konferensen
[PÅ PLATS] 24 okt: CxL gästar CX Management – Under vår programpunkt på konferensen kommer ni få ta del av inspiration runt ämnet i stort samt ta del av ett konkret case ur verkligheten – från strategi till praktik. Du som vill har även 20% på avgiften till hela konferensen.
Ledare
Socialt
Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.
Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm där och på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.
Ansvarig från Marknadsföreningen: Elina Andersson, elina@mis.se
Tidigare träffar:
- Millton Insights: Ökad lönsamhet genom ökad personalisering… eller?
- Adlibris: Hur skapar man en personlig kundupplevelse bland 13 miljoner titlar?
- SJ PRIO: CRM & lojalitetsarbetet
- Så fick Lindex ett rekordår mitt i Coronakrisen genom att snabbt ställa om och utveckla digitaliseringen!
- Så använder du sociala medier för att nå befintliga kunder, med Facebook
- Framtidens kommunikation är “always on”
- Best practice CRM, med Klarna
- Så jobbar Apoteket för att få fler omnikanalkunder och öka lojaliteten
- Så jobbar Telia insiktsdrivet med att mäta och förbättra kundnöjdhet och kundlojalitet
- Personalisering och lojalitet 2020 – Så jobbar Åhléns!
- Personaliserad interaktiv video
- Framtidens kundinsiktsmetod stavas m.i.x.e.d
- Kundupplevelsen är viktig – men i vilken utsträckning kan den påverkas?
- Kundresan – företagets väg till hållbara kundrelationer
- Konsten att skapa meningsfulla kundupplevelser
- Viking Line Skandinavien AB
- NeuroScience med Postnord, Behind the Mind 2
- CRM och ny Teknik, Wiraya
- Kunddriven affärsutveckling, Systembolaget
- Så bidrar kundlojalitetsarbete och NPS till förändring!
- Unionen
- K-rautas CRM-resa
- Kundlojalitet med Svenskt Kvalitetsindex
- CRM med Friskis & Svettis
- Neuroscience med PostNord
- Från traditionell till modern kundklubb – Apoteket
- CRM med Bonnier Bokklubbar
- CRM Barometern, White Hills, och Wiraya
- Wunderman, Relevant individanpassad kommunikation i alla kanaler – hur får man det att hända?
- Aftonbladet.se och CRM
- Hur knyter man ihop mobile devices, olika datakällor och kund? Fritidsresor
- Om kundklubben och lojalitet, Hemtex
- Om framtidens lojalitet, Differ
- Åhlens klubb
- Upplands motor
- Halebop
- InkClub
- Kundlojalitet och CRM, AmEx
- Digitaliserad direktkommunikation – Wiraya
- One to one marketing – klyscha eller verklighet? Camilla Cramner, TeliaSonera, mfl.
- SAS Eurobonus – SAS
- Case BarnCancerfonden – Anne Bergsten (Marknadschef)
- COOP med Sara Mundt Petersen, CRM-chef
- Relationer via digitala kanaler, Webpower, Alexandra Jonsson, Sebastian Müller
- Round the table – ett samtal med Henrik Patek från ICA
- Allt du behöver veta om CRM och få lojalare och lönsammare kunder, Staffan Elinder Dubblera
- Kundmötet och effekter av kundlojalitet, Magnus Söderlund, Handelshögskolan