Erfarenhetsnätverk för content marketing

Det finns ett stort intresse för content marketing, så vi välkomnar till ett erfarenhetsnätverk på ämnet.

Vi vänder oss till dig som redan arbetar med content marketing, eller som vill veta mer inför framtida projekt där det kommer dyka upp.

Vi tar upp frågor som:

  • Varför man ska kommer upp ur gamla hjulspår och får andra att släppa sargen.
  • KPI:er – var i tratten som content marketing ger störst effekt
  • ROI – mål och resultat
  • Lyckade cm-kampanjer
  • Content marketing och övrig kommunikation i samverkan

Välkommen till erfarenhetsgruppen i content marketing önskar Gabriella Dahlstedt och Maria Westman.

Ledare

Maria WestmanMaria Westman jobbar som kommunikationsrådgivare. Med över 20 års erfarenhet inom media, kommunikation, marknadsföring och content marketing, har Maria för flera företag och organisationer utvecklat bland annat koncept, strategier, processer och ledningsarbete kopplat till de områdena. Idag driver Maria det egna bolaget C by West med konsultverksamhet inom kommunikationsrådgivning och organisationsutveckling samt att föreläser och utbildar inom området, bland annat på IHM Business School.

Kontakt: maria.westman(@)cbywest.se

Gabriella DahlstedtGabriella Dahlstedt är produktionschef på content marketingbyrån Appelberg. Med lång erfarenhet av contentproduktion i tryckta och digitala kanaler jobbar hon idag på ett övergripande plan med byråns kunder. Som projektledare och konsult har Gabriella jobbat med framförallt B2B-kunder, t ex Scania, Fujitsu, Atlas Copco och Seco Tools.

Kontakt: gabriella.dahlstedt(@)appelberg.com

Socialt

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.

Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm där och på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.

 

Ansvarig från Marknadsföreningen: Per Almegård, per(@)mis.se

 

Tidigare träffar

  • Därför är distribution avgörande för ditt content-arbete, med Appelberg
  • Redaktionell planering, med Polisen
  • Blicka in i en storytellers arbete
  • Presentation av Europas stora content-undersökning
  • Bättre innehåll med planering och återanvändning
  • Vad krävs för att ta guld i Swedish Content Awards?
  • Native advertising med Barncancerfonden
  • Från ”SOS Alarm informerar” till ”SOS Alarm engagerar”
  • Så lyckas du med rörlig kommunikation
  • 50plus – det osynliga guldet
  • Så omvandlar du ditt företags hållbarhets-rapportering till värdefull och varumärkesbyggande kommunikation
  • Följarna först – Redaktionell metod för kommunikatörer, Scania
  • VR & brands – Storytelling just got more exciting, House of Harvey
  • Så får du besökare till ditt innehåll – Strossle
  • SEO för content marketing, Evelina Jörhov, iProspect
  • Den förändrade demografin, Anders Lundkvist
  • Digitala beteenden
  • Marketing Automation
  • National Geographic & content marketing
  • Content Marketing, Epicenter
  • Nytt verktyg för marknadsföring ibland annat sociala medier, Qwids
  • Dela :