CMOgoesTECH

Nätverket CMO goes TECH: Så använder du AI och analys för att förbättra kundupplevelser och affären

Marknadsföreningen Sverige

Så använder du AI och analys för att förbättra kundupplevelser & affären

– Nätverket CMO goes TECH gästar Studio Stén

AI är inte längre framtid, det är verktyget som redan nu hjälper företag att fatta bättre beslut, skapa relevantare kommunikation och förstå sina kunder på djupet.

I den här föreläsningen fokuserar vi på hur du kan använda AI-drivna analyser. Vad betyder det att kombinera data och generativ AI för att utveckla affären, förbättra kundresan och bli snabbare i ditt arbete?

Under nätverksträffen går vi igenom hur AI, och framförallt generativ AI, kan användas för att analysera kunddata, skapa insikter och förbättra både det strategiska och kreativa arbetet.

Vi kommer bland annat att lyfta:

  • Hur AI och analys används för att förstå kunder och fatta bättre beslut
  • Exempel på hur företag jobbar med AI i kommunikation, innovation och affärsutveckling
  • Skillnaden mellan klassisk dataanalys och generativ AI
  • Praktiska verktyg och användningsområden – utan att det blir tekniskt
  • Vad som krävs för att börja jobba smartare med AI i din roll

Du kommer också att få prova själv – allt du behöver finns på plats, så det är bara att dyka in.

Varmt välkommen till detta event hos byrån Oculos som bjuder på sina fina lokaler.

CMO goes TECH leds av Gül Heper Jämterud

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja eller ”gå med i” en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till alla de temabaserade nätverksgruppernas träffar. De två rollbaserade nätverksgrupperna, ”MiS Marknadscheferna” och ”MiS Inhousecheferna”, vänder sig till dig som är marknadschef eller inhousechef, eller motsvarande).
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

Info & anmälan

När: Onsdag 21 maj, kl 16.30 – 18.30*
Var: Oculos, Humlegårdsgatan 6, Stockholm

*HÅLLTIDER:
16.30 Check in och mingel
17.00 Presentation och workshop
18.00-18.30 Reflektion och mingel

Nätverksträff 21 maj, kl 16.30-18.30

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM

Om talaren

Nicole Boman är Prompting Specialist och AI-konsult på Studio Stén, en generativ AI-studio som hjälper företag att förstå och implementera generativ AI. Hon har drivit en digital byrå där hon jobbat med framstående e-handelsaktörer. Med en gedigen bakgrund inom projektledning, growth marketing, strategi och innehållsskapande, har hon även specialiserat sig på AI-driven data- och marknadsanalys där hon med stöd av generativ AI hjälper företag att analysera, visualisera och dra djupare insikter från marknadsdata och konsumentbeteenden.