Årets Marknadschef 2024

Årets Marknadschef 2024: Smartare tillsammans!

Marknadsföreningen Stockholm

Årets Marknadschef 2024: Smartare tillsammans

Under en sprakande eftermiddagsgala den 16 Maj på Rigoletto samlar vi MarCom-branschen kring årets tema: Smartare tillsammans.

Under eventet får vi ta del av vassa keynotes och spaningar från svenska och internationella talare. Erfarenhetsutbyte och panelsamtal med de personer och varumärken som ligger i framkant inom marknad och kommunikation.

Vi hyllar de vassaste i branschen genom att dela ut pris till Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Varumärkesresa och Årets Disruptör. Med rekordmånga nomineringar har jurygrupperna haft ett tufft jobb – och nu är det äntligen dags att kora vinnarna. Läs mer om tävlingen och kriterierna här.

Eftermiddagsgalan avslutas med ett bubblande branschmingel!

2024 är året då man behöver plocka fram alla ess i rockärmen. Och det finns en kraft som få andra. Att nyfiket utforska, utbyta erfarenheter, tänka nytt, och framförallt, att göra det tillsammans. Att i nya konstellationer sätta kompassen och boosta kulturen – tillsammans. Tillsammans internt och externt. Tillsammans med teknik och AI. Tillsammans, för att hitta nya synergier och låta kreativiteten blomstra.

Låt 2024 bli året då vi blir smartare, bättre och starkare. Tillsammans.

Info & anmälan

När: Torsdag 16 maj, kl 12.30-18.30*
Var: Biograf Rigoletto, Kungsgatan 16, Stockholm

*HÅLLTIDER:
12:30 Dörrarna öppnar, mingel och kaffe
13:00 Start på scen, introduktion och välkomnande av Marie Sommar, vd, Marknadsföreningen

Medlem Marknadsföreningen Stockholm: 1395 sek ex moms
Ordinarie biljett: 2395 sek ex moms

På Marknadsföreningen arbetar vi aktivt med tillgängligheten på våra event. Biografen Rigoletto, där eventet arrangeras, är anpassad för rullstol och salongen är utrustad med hörslingor.

ÅRETS MARKNADSCHEF 2024

BOKA DIN PLATS >>

PROGRAM

12:30 ☕️ Dörrarna öppnar, mingel och kaffe

13:00 👋 Smartare tillsammans
Dagens konferencier Marie Sommar, vd, Marknadsföreningen, inleder och hälsar välkomna

💭 (ENG) The Funny Side of Marketing: Customer Journey to Nowhere
Tom Fishburne, Creator of Marketoonist

💭 Våga gå på tvären
Emma Stenström, forskare & lärare vid Handelshögskolan i Stockholm, författare till boken ”Bubbelhoppa”

🚀 Panelsamtal: Tillsammans blir vi starkare – Hur får vi oväntade samarbeten att flyga? Ledarskap, kultur och kreativitet
Tomas Bäcklund, Marknadschef Elite Hotels Sweden
Emma Töpel Hanson, Chef Marknadskommunikation EMV Dagab Inköp & Logistik, en del av Axfood
Andrea Lindgren, Marknadschef, Pizza Hut
Hugo Mann, Marknadschef, Sthlms Handelskammare

Moderator: Marie Thorslund, Affärsområdeschef, KiMM

💭 (ENG):
Munise Can, SVP & General Manager Highsnobiety Europe

🚀 Panelsamtal: Tillsammans på nya sätt – Kraften i att våga tänka nytt och bryta mönster
Redwaan Hossein, Brand Communication & Marketing Effectiveness Manager, Adidas
Christian Lystrup, Co-founder and CEO Vidde
Olga Grönvall Lund, Grundare, Reformaten
Patrick Grabenbauer, Marknadschef, Willys
Desirée Lundberg, vd och medgrundare, Naima

Moderator: Alex Baker, juryordförande Årets Disruptör, Principal på Nordic Retail Hub

14:40 ☕️ PAUS: Kaffe och nätverkande

15:25 👋 Välkomna tillbaka

🚀 Panelsamtal: Tillsammans med teknik & AI – att navigera i gränslandet IT, marknad och affärsutveckling för kundupplevelser i världsklass
Cecilia Torelm Tornberg, Advokat/Partner, MarLaw
Therese Kempe, Marknadschef, Apohem
Linda Ljunggren Syding, vd och grundare, Varannan Vecka
Keke Rahnasto, Product & Innovation Manager/Team Lead, Mynewsdesk
Christian Cabau, Global AI Marketing Director, Klarna

Moderator: Gül Heper-Jämterud, Grundare av CMO goes TECH, varumärkes- och digitaliseringskonsult

💭 AI – en gamechanger för sociala medier och content
Alexander Morad, vd Bright Mind Agency

🚀 (ENG) Panel discussion: True togetherness – Unlocking the power of social media and digital acceleration
Munise Can, SVP & General Manager Highsnobiety Europe
Elisabet Heinrich, Marknads-och kommunikationschef, Beijer Byggmaterial
Amanda Ekström, Grundare, Tuggmotstånd Agency
Jasmine Darban, Tiktok-kreatör och influencer
Jackie Masete, Co-founder and CMO, Your beet

Moderator: Alexander Morad, vd Bright Mind Agency

16:30 🏆 Prisutdelning i alla fyra kategorier
Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Varumärkesresa, Årets Disruptör

17:10 🥂 AW och bubblande branschmingel!

18:30 👋 Tack för idag!

Med reservation för ändringar.

Årets Marknadschef 2024 presenteras i samarbete med våra partners

ÅMC24
Marie Sommar

Presskontakt och kontakt kring partnerskap: Marie Sommar, VD
marie@mis.se
0701-463422

Elina Andersson

Projektledare: Elina Andersson, Projektledare och medlemsansvarig
elina@mis.se
0734-028742

Per Almegård

Web & content: Per Almegård, Digital redaktör
per@mis.se
0768-370333

Årets Marknadschef etablerades 2005 och Marknadsföreningen Stockholm har årligen delat ut priset sedan dess. Med tävlingen lyfter vi fram talanger och skickliga ledare som jobbar med marknad och kommunikation, inspirerar till lärande och skapar plattformar för nya möten.

Varje år utser vi två individer och två företag/organisationer som stått för utmärkande insatser under året som gått. Vi korar: Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa.

Info

Tidigare vinnare av Årets Marknadschef

2023: Johan Fernstedt, UNIONEN (Årets Marknadschef), Zu-Yon Han, SUICIDE ZERO (Årets Framtidslöfte), Charly (Årets Disruptör 2023), Arken Zoo (Årets Varumärkesresa)
2022: Nils Rylén, POLESTAR, (Årets Marknadschef), Liza Eriksson, REDLOCKER (Årets Framtidslöfte), Skipperi (Årets Disruptör), Jula (Årets Varumärkesresa)

2020: Christian Cabau, KLARNA (Årets Marknadschef), Roza Azimi, SNAPTIVE (Årets Framtidslöfte), Matsmart (Årets Disruptör), PostNord (Årets Varumärkesresa)
2019
: Pino Roscigno, STADIUM (Årets Marknadschef), Marika Baltscheffsky, MEDS APOTEK (Årets Framtidslöfte), FirstVet (Årets Disruptör), Polisen (Årets Varumärkesresa)
2018
: Emma Stjernlöf, ADIDAS (Årets Marknadschef), Siduri Poli, CHANGERS HUB (Årets Framtidslöfte), TransferGalaxy (Årets Disruptör), Klarna (Årets Varumärkesresa)

2017: Patrik Nygren-Bonnier, IKEA (Årets Marknadschef), Malin Cronqvist, Help to Help (Årets Framtidslöfte), Karma (Årets Disruptör), Semcon (Årets Varumärkesresa)
2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014: Lina Söderqvist, Björn Borg
2013: Clas Dahlen, Mr Green
2012: Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenor Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2