MarLaw

Webbinarium: AI, GDPR och Meta – Navigera rätt i den digitala utvecklingen för marknadsföring & juridik

Marknadsföreningen Sverige

AI, GDPR och Meta – Navigera rätt i den digitala utvecklingen för marknadsföring & juridik

– Juridisk uppdatering med MarLaw

Vår samarbetspartner, Advokatfirman MarLaw, presenterar de senaste nyheterna inom marknadsrätt som påverkar din marknadsföring.

Givet den snabba digitala utvecklingen kommer fokus läggas på juridiska aspekter på AI-verktyg, utvecklingen på GDPR-området och då särskilt konsekvenserna av den s k Meta-domen, där den irländska dataskyddsmyndigheten fattat beslut mot Meta om att bolaget ska betala en sanktionsavgift på 1,2 miljarder Euro som innebär att Meta ska upphöra med att behandla personuppgifter i USA inom sex månader från det att beslutet meddelades Meta. Även en rad färska tillsynsbeslut från Integritetsskyddsmyndigheten rörande profilering och Google Analytics behandlas.

Frågan är om din organisation kan fortsätta att använda digitala verktyg för marknadsföringsändamål?

Välkommen på webbinarium där advokaterna Daniel Tornberg och Alexander Jute reder ut begreppen.

När: Torsdag 31 augusti, kl 10.00 – 11.00*
Var: Online, i Members Lounge (via Zoom)

*HÅLLTIDER:
10:00-10:45 Juridisk uppdatering med MarLaw
10:45-11:00 Q&A och diskussion

Webbinarium, 31 augusti, kl 10:00-11:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Daniel Tornberg & Alexander Jute
Advokater / Partners, Advokatfirman MarLaw AB