Personalisering

Nätverket CxL: Ökad lönsamhet genom ökad personalisering… eller?

Marknadsföreningen Stockholm

Ökad lönsamhet genom ökad personalisering… eller?

– Välkommen till en nätverksträff med CxL

I dagens samhälle förväntar sig kunderna en allt högre relevans i kommunikationen från dig. Aldrig tidigare har kravet på att uppfylla den gamla klyschan ”rätt budskap, till rätt kund, i rätt kanal och med rätt tajming” varit starkare. Ju bättre du uppfyller kundernas önskan, desto bättre blir lönsamheten (förhoppningsvis).

Nuförtiden finns det dessutom teknikplattformar som verkligen kan stödja detta för din organisation. MEN, är det alltid värt att lägga tid, pengar och resurser på att försöka öka relevansen genom en mer personaliserad kommunikation? När blir det ett slöseri av tid och pengar och när, var och hur är det klokt att bättre personalisera kommunikationen för att öka relevansen, som i sin tur förhoppningsvis ökar din organisations lönsamhet?

Till årets första nätverksträff med CxL-nätverket (Customer Experience, CRM & Loyalty) har vi bjudit in Mattias Andersson, Co-founder & Partner på prisbelönta Miltton Insights och Rasmus Houlind, författare och CXO på Agillic. De har ytterst gedigen erfarenhet inom ”CxL-området”. Tillsammans har de två nu skrivit boken ”Hello $FirstName – Profiting from Personalization”. Under träffen kommer de presentera findings från sin bok och spännande modeller och tips & trix, som vi sedan gemensamt kan diskutera kring. Så förhoppningsvis kommer ni få en väldigt god ROI på dessa välspenderade timmar!

Exempel på frågeställningar som kommer beröras under sessionen:

  • När är det god ROI att ta steg mot en ökad relevans genom en mer personaliserad kommunikation, samt när är det inte troligt att du får en tillräckligt god ROI på detta arbete?
  • Vad kan fallgroparna och framgångsfaktorerna vara?
  • Att lyckas med en högre relevans hänger inte bara på teknik och data. Vilka kompetenser och vilket internt arbetssätt kan kommat att behövas?
  • Vilka beståndsdelar har ”flugmodellen”, som är ett bra verktyg för att uppnå en högre personalisering?

Rasmus kör sin presentation på engelska, och Mattias på svenska. Träffen kommer vara i Milttons lokaler hos Convendum. Hjärtligt välkomna!

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja en grupp eller ”gå med” i en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till nätverkens träffar (med enda undantag ”MiS Marknadscheferna, som endast är för dig med marknadsansvar)
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

När: Torsdag 27 april, kl 15.00 – 17.00*
Var: Miltton Insights, hos Convendum, Vegagatan 14 (precis vid Åhléns Odenplan)

*HÅLLTIDER:
15.00-15.15: Check in och kaffe
15.15-17.00: Föreläsningar, diskussion och Q&A

Nätverksträff 27 april, kl 15.00-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Mattias Andersson, Co-founder & Partner på prisbelönta Miltton Insights
Innan Mattias grundade det som idag är Miltton Insights så var han bl a Head of CRM Analytics på SAS, CRM- & Kundklubbsansvarig på Twilfit, samt Analyschef på mobiloperatören 3.

Rasmus Houlind, författare och CXO på Agillic
Rasmus har sedan tidigare skrivit de uppskattade ”Make it all about me”-böckerna som guidar dig inom omnichannel marketing. Till vardags jobbar Rasmus även på Agillic, som är en av de ledande plattformarna inom marketing automation.