Google

Lunchseminarium: Privacy By Design, med Google

Marknadsföreningen Sverige

Privacy By Design

– Hur er privacy-strategi kan skapa bättre kundupplevelser

Studier visar att det finns en påtaglig affärsnytta i att ge sina kunder kontroll över vilken data de delar, och insikt i hur den används.

Google presenterar här konkreta tips på hur en ”privacy first”-strategi kan hjälpa er att stärka era kundrelationer och ert varumärke. De kommer även gå igenom hur ni kan fortsätta arbeta med tillförlitlig mätning och datadriven marknadsföring även när cookies alltmer försvinner.

Med utgångspunkt i en studie som Google genomfört med Ipsos kommer Håkan Löfgren från Google att gå igenom:

  • Hur ser en bra privacy-upplevelse ut och hur påverkar det kundens varumärkespreferenser?
  • Vad är riskerna med att skapa dåliga privacy-upplevelser?
  • Vad bör företag tänka på när man skapar en ”value exchange” med sina kunder?

När: Torsdag 16 februari, kl 11.30 – 13.00*
Var: Google, Kungsbron 2, Stockholm

*HÅLLTIDER
11.30–12.00 Lunchmingel! Google bjuder på en enklare lunch
12:00-13:00 Föreläsning samt Q&A

Lunchseminarium 16 feb, kl 11.30-13.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Keynote speaker: Håkan Löfgren, Industry Manager
Q&A: Håkan Löfgren och Lisa Blom, Industry Relations Manager