Marknadsföreningen Stockholm
Privacy By Design
– Hur er Privacy-strategi kan skapa bättre kundupplevelser
Era kunder vill känna att de har kontroll över vilken data de delar med er. Det finns också en klar affärsnytta i att tillgodose det behovet, i form av ökad upplevd relevans och preferens.
Med utgångspunkt i en studie som Google genomfört med Ipsos kommer Håkan Löfgren från Google att gå igenom:
- Hur ser en bra Privacy-upplevelse ut och hur påverkar det kundens varumärkespreferenser?
- Vad är riskerna med att skapa dåliga Privacy-upplevelser?
- Vad bör företag tänka på när man skapar en ”Value-exchange” med sina kunder?
När: Torsdag 16 februari, kl 11.30 – 13.00*
Var: Google, Kungsbron 2, Stockholm
*HÅLLTIDER
11.30–12.00 Lunchmingel! Google bjuder på en enklare lunch
12:00-13:00 Föreläsning samt Q&A
Lunchseminarium 16 feb, kl 11.30-13.00
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Keynote speaker: Håkan Löfgren, Industry Manager
Q&A: Håkan Löfgren och Lisa Blom, Industry Relations Manager