Marknadsföreningen Sverige
Så jobbar Nordnet med Growth Marketing mot ny och befintlig kund
– Nätverksgruppen CxL (CRM, CX & KundLojalitet) besöker Nordnet
Välkommen till nätverksträff med CxL där vi får komma bakom kulisserna på Nordnets marknadsavdelning.
Nordnet är den ledande plattformen för sparande och investeringar i Norden och har de senaste åren moderniserat sitt varumärke med en lekfull, tydlig visuell profil och konceptet ”The joy of savings”. Samtidigt har tillväxtstrategin via lyhörd design, kundvärde och kontinuerliga lanseringar stärkt Nordnets position på marknaden. De har de senaste åren tagit flera grepp i sitt varumärkes- och tillväxtarbete – inte minst genom hur de organiserar marknadsfunktionen och arbetar med datadriven kommunikation och kundupplevelse.
Ladda upp inför en inspirerade eftermiddag där vi får lyssna till Jeanette Eliasson, Director of Brand and Marketing, och Richard Meurlin, Head of Growth Marketing, båda på Nordnet. De kommer att berätta om hur de valt att organisera specialister för nykundsanskaffning och befintlig kundutveckling i ett och samma team. Dessutom hur de lyckats bygga en inspirerande och relevant e-postkommunikation med över 70 miljoner årliga utskick, utan prediktiva modeller eller värdesegmentering. Slutligen kommer de att presentera hur de planerar att ta detta vidare ut i deras digitala plattformar.
Richard och Jeanette ser fram emot att höra om nätverkets erfarenheter av att leda och driva framgångsrik tillväxt. Träffen innehåller som alltid tid för frågor och värdefullt erfarenhetsutbyte mellan alla deltagare.
Varmt välkommen!
Nätverksgruppen CxL leds av Camilla Cramner, Karin Bjäreholt och Ann Netterwall.

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:
- Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
- Man behöver inte välja eller ”gå med i” en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till alla de temabaserade nätverksgruppernas träffar. De två rollbaserade nätverksgrupperna, ”MiS Marknadscheferna” och ”MiS Inhousecheferna”, vänder sig till dig som är marknadschef eller inhousechef, eller motsvarande).
- För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen
Info & anmälan
När: Tisdag 23 september, kl 15.00 – 17.00*
Var: Nordnet, Alströmergatan 39, Stockholm
*HÅLLTIDER:
15.00 incheck och kaffe
1515-1700 – Föreläsning och diskussion
Nätverksträff 23 sept, kl 15.00-17.00
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om talaren
Jeanette Eliassson, Director of Brand and Marketing
Jeanette är Director of Brand and Marketing på Nordnet och har över 15 års erfarenhet av marknadsföring, försäljning och affärsutveckling i Norden. Hon har en stark bakgrund inom tech och finans – och är en strategisk ledare med särskilt fokus på kunddriven tillväxt, varumärkesbyggande, personalisering och lojalitetsarbete. Jeanette brinner för att skapa relevanta kundupplevelser som bygger långsiktiga relationer.
Richard Meurlin, Head of Growth Marketing
Richard leder Nordnets nordiska Growth Marketing-team, med fokus på att driva tillväxt genom nya kunder och utveckling av befintliga kundrelationer. Han har 14 års erfarenhet inom datadriven marknadsföring, med framförallt inom befintlig kundutveckling och finansbranschen. Med flera MA-implementationer och diverse organisationsstrukturer i bagaget har Richard många insikter att dela med sig av.