Marketing Afternoons

Marketing Afternoons: Smartare mediastrategier

Marknadsföreningen Stockholm

Så skapar du kommunikation som fastnar!

– Årets första Marketing Afternoons gästas av PHD

Studier visar att vi svenskar varje dag möts av över 20 000 kommersiella budskap i olika former och utföranden. En hisnande siffra som dessutom inte visar några tecken på att sjunka. Snarare tvärtom. Konkurrensen om konsumentens uppmärksamhet har aldrig varit större än vad den är just nu.

Därför är det kanske inte så förvånande att det endast är en handfull av dessa budskap som verkligen fastnar. Detta trots att vi aldrig har haft mer precisa verktyg, större budgetar, mer data och högre kompetens, både hos byråer och beställare. Varför är det så? Och framförallt, vad kan vi göra åt det?

Tomas Lilja jobbar som strateg på mediebyrån PHD. Tillsammans med Karen Nelson Field (Professor of Media Innovation at The University of Adelaide) har han genomfört en omfattande studie för att bättre förstå hur olika typer av stimuli och medier påverkar olika delar av hjärnan. Med dessa insikter kan vi anpassa tonalitet, utformning och kanalval för att på så sätt öka chansen att just ditt budskap verkligen ska fastna hos konsumenten.

Det här kommer du få med dig:

  • En överblick av det kommunikativa landskapet idag och vart det är på väg
  • En översyn av den generella effekten på kommunikation och varför den minskar år för år
  • En (väldigt övergripande) förståelse för hur olika typer av minnen skapas och hur vi med hjälp av den informationen kan skapa smartare mediestrategier

Välkommen till årets första Marketing Afternoons, i samarbete med United Spaces!

När: Torsdag 26 januari, kl 15:30-17:00
Var: United Spaces Waterfront, Klarabergsviadukten 63

HÅLLTIDER: 15:30-16:00 Powerfika & mingel
16:00-17:00 Föreläsning inkl. Q&A

Marketing Afternoons, 26 januari

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Jonna Ekman, Storykit: Rörlig bild i sociala medier – 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande
  • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
  • Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns