25 juni 2015  ·  Kurser

Varför valde ni en skräddarsydd kurs?

Marknadsföreningen erbjuder skräddarsydda kurser och utbildningar till företag. Så här tycker en tidigare kund, Petra Isacson, Nordic Marketing Manager på Sanitec Group.

PetraIsacson-217x300
Petra Isacson

Varför valde ni att gå kurs hos Marknadsföreningen?
– Jag var ute efter en föreläsare som kunde uppdatera marknadsorganisationen om marknadsföringslagarna ur ett nordiskt perspektiv.

– Marknadsföreningen har ett bra nätverk, och som medlem tog jag därför kontakt med MiS för att hitta rätt kompetens.

– Jag ser gärna att min nordiska organisation även får insikter och kunskaper i dom lagar som råder i övriga länder och vad som skiljer mellan marknaderna. Det är viktigt i flera perspektiv. Vi driver i några länder mer än ett varumärke och i vissa sammanhang tvingas vi ta beslut för anpassa.

Hur gick det till?
– Genom MIS fick jag kontakt med en advokat som genomförde ett mycket bra utbildningspass.

– Under tre timmar blev vi uppdaterade i vad som är nytt i dom nordiska marknadslagarna. Ett pass som skulle kunna ha känts tungt att ta sig igenom, men läraren genomförde detta inte bara med profession utan även med humor. Han var mycket uppskattad av mitt team!

Vad fick ni ut av kursen?
– En uppdatering av marknadslagarna ur flera perspektiv. Bland punkterna som togs upp fanns bland annat marknadsrätt, vilka lagar som rör marknadsföringsområdet, vilseledande reklam, copyright- och varumärkesfrågor, rätt till namn och bilder, juridiken som rör sociala medier och mycket mer.

Kan ni tänka er att gå kurs en gång till hos MiS?
– Det kan vi absolut. Jag kan tänka mig att vi djupdyker i vissa ämnen inom marknadslagen framåt.

Läs mer om skräddarsydda kurser.