Årets Varumärkesresa
Marknadsföreningen Stockholm | Årets Marknadschef, Fördjupning och tips

Finalisternas bästa tips

– Årets Varumärkesresa 2019

Den 5 februari är det återigen dags för Marknadsföreningen Stockholms årliga event ”Årets Marknadschef”. Under eftermiddagen, med ett fullspäckat program av keynotes, högaktuella spaningar och mycket annat, ska vi utse våra vinnare i de fyra kategorierna: Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa.

Inför eventet delar våra finalister här med sig av sina lärdomar. Hur har de tänkt och agerat för att nå sin plats bland våra finalister, och vad har de för tips till andra?

Här är de bästa tipsen från finalisterna till kategorin Årets Varumärkesresa: Blocket, Circle K, Willys och Polisen.

Blocket

Blocket

”Det går inte (om det nu någonsin gått) att skrika ut ett säljbudskap, hoppas att folk ska höra vad du säger och att de på köpet blir lojala kunder”
Läs Blockets bästa tips här >>

Circle K

Circle K

”Medarbetare fick ta plats i kampanjen för varumärkesbytet, vilket stärkte teamkänslan och smittade av sig på kunderna”
Läs de bästa tipsen från Circle K här >>

Willys

Willys

”Varumärkesbyggande blir inte framgångsrikt utan engagerade medarbetare”
Läs Willys bästa tips här >>

Polisen

Polisen

”Ge medarbetarna frihet att utifrån det övergripande konceptet bidra till varumärkesarbetet på sitt eget sätt”
Läs Polisens bästa tips här >>