Willys”Varumärkesbyggande blir inte framgångsrikt utan engagerade medarbetare”

– Willys, Finalist ”Årets Varumärkesresa 2019”

Den 5 februari 2020 är det dags igen för Marknadsföreningen Stockholms årliga event ”Årets Marknadschef”. En av de fyra nominerade i kategorin Årets Varumärkesresa är Willys.

Här delar deras marknadschef, Patrick Grabenbauer, med sig av Willys bästa framgångstips:

  1. Tänk långsiktigt
    Fastna inte i ett kortsiktigt tänk som skymmer sikten för den långsiktiga potentialen i varumärket.
  2. Få allt att hänga ihop
    En genomarbetad strategi och initiativ kopplad till affären som bygger på kund, marknad och medarbetarinsikter är en förutsättning för att lyckas.
  3. Engagera
    Varumärkesbyggande blir inte framgångsrikt utan engagerade medarbetare. Involvera hela företaget och samtliga medarbetare i arbetet.
  4. Våga välja bort
    Det är svårt att vara bäst på allt och tillgodose alla behov på en marknad. Var noggrann i positioneringsarbetet och val av målgrupper.

Du hittar tipsen från alla fyra finalister till Årets Varumärkesresa 2019 här >>

Lär av Sveriges vassaste marknadsförare och varumärken – Läs mer och köp biljetter till eventet här!

_____________
Om Marknadsföreningen Stockholm:

Vi tror på ständig kompetensutveckling och livslångt lärande!
Vår främsta roll är att vara en mötesplats för kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media. Det har vi varit ända sedan år 1919, när föreningen grundades.

Föreningen bygger på medlemskap, där man kan vara medlem som individ eller som företag (small, medium eller large).

Läs mer om medlemskap här >>

  • Dela :