Marknadsföreningen Sverige | Blogginlägg, Föreningen, Övrigt
Marknadsprojektledare med medlemsansvar
– Vi söker en ny medarbetare till 1 års vikariat
Vi på Marknadsföreningen söker en strukturerad och prestigelös doer med eget driv, som trivs med att hålla i många projekt samtidigt. Är du en relationsmänniska som gillar event, att nätverka och att skapa långsiktiga relationer? Då kan det vara dig vi söker!
Rollen är ett föräldraledighetsvikariat på heltid, med start i april 2025 och t o m juni 2026.
Marknadsföreningen Sveriges främsta roll är att vara en mötesplats inom kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring & kommunikation. Vi erbjuder våra medlemmar en mix av digitala format och härliga fysiska möten där du som projektledare får en viktig och spännande roll i att leverera våra åtaganden i världsklass. Det är viktigt att du har koll på vad som är aktuellt och vilka ämnen som är högintressanta för våra medlemmar.
Din roll
I din roll som Marknadsprojektledare med Medlemsansvar genomför du aktiviteter enligt övergripande marknadsplan. Det innebär projektledning och planering för våra kurser och events; allt från mindre rundabordssamtal till seminarier, sändningar såväl som vårt stora flaggskeppsevent Årets Marknadschef. Du har i det dagliga arbetet mycket kontakt med befintliga medlemmar, samarbetspartners och företagsmedlemmar, där högklassig medlemsnytta och service är A och O.
Vi erbjuder en operativ och bred roll inom marknadsföring och kommunikation med stort eget ansvar. Du blir involverad i många typer av frågor och kommer tydligt att se resultatet av det du gör. Du blir en del av ett litet tight, kreativt och snabbrörligt team där vi välkomnar nya idéer.
Vi sitter på United Spaces co-working-kontor; attraktiva lokaler med puls i Waterfront Building som är belägen i centrala Stockholm.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ytterst ansvarig för medlemsservice med löpande kommunikation och dialog med medlemmarna.
- Ansvara för årscykeln; lägga en plan för aktivering kopplat till onboarding, inbound marketing och våra events. Aktivering av medlemmar och personifierad kommunikation.
- Egen medlemsvärvning och uppgradering av medlemskap.
- Ansvara för medlemsregistret, löpande uppdateringar samt kontaktperson mot redovisningsbyrå för medlemsrelaterade ekonomifrågor.
- Projektledning, planering och genomförande av events och kurser samt samarbeta med leverantörer. Ett exempel är vårt årligen återkommande event och nomineringsförfarande för Årets Marknadschef inklusive budgetansvar.
- Göra uppdateringar och inlägg på våra sociala kanaler; marknadsföring såväl som kunskapsdelning.
- Kursplan för våra utbildningsinsatser per termin och marknadsföring av dessa.
- Vara kontaktperson samt ansvarig för marknadsföringen av flera kompetensnätverk inom föreningen, där nätverksledarna är våra experter och ansvarar för innehåll.
Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du gillar events, att nätverka och skapa långsiktiga relationer. Du är en strukturerad och prestigelös doer med ett stort eget driv och kan hålla i många projekt och kontakter parallellt. En kreativ problemlösare som hugger in där det behövs. Troligen har du en utbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation samt gärna en projektledarutbildning. Du har ett passionerat intresse för marknadsföring och kommunikation. Du navigerar vant i digitala kanaler, något som vi arbetar fokuserat med. Vi ser gärna att du har jobbat med CRM och har erfarenhet att arrangera evenemang (fysiska, digitala och hybrida format).
Det är meriterande om du arbetat med Marketing Automation, kundflöden.
Låter det här som du?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM, där du också gör din ansökan. Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!