Så blir AI din nya superkraft
Marknadsföreningen Stockholm | Blogginlägg, Kurser

Så blir AI din nya superkraft!

Att alla pratar om AI denna sensommar har du förstås inte missat. Vi är glada att kunna presentera vår senaste kurs i utbudet; en praktisk halvdagskurs online, där vi tagit sikte på hur AI kan användas och underlätta specifikt för marknadsförare. Valet av kursledare var enkelt; Sara Öhman är idag en viktig rådgivare för dem som vill inkludera AI och andra digitala verktyg i sina strategier. Hon är en erfaren och uppskattad ledare av kurser och workshops som delar med sig av sina kunskaper på ett engagerande och pedagogiskt sätt.

Här passar vi på att lära känna Sara lite bättre och pejla av vad man får med sig från kursen, som vi har publicerat i kurskalendern.

Sara Öhman, vem är hon?

– En äventyrsälskande konsult inom digital marknadsföring som bryter på hälsingemål. Tack vare att jag har uppdrag över hela världen kan jag göra dem från den plats jag gillar mest – Funäsfjällen, där jag bor sedan snart tre år tillbaka.

Jag varvar utbildande med konsultande inom både strategi och praktik, vilket jag tycker är den bästa kombinationen! På det viset får jag både kika in hos många marknadsavdelningar och ta reda på hur de kan jobba bäst, samtidigt som jag får ”skita ner fingrarna” för att bli bättre på hantverket.

Varför ska jag lära mig AI, och varför just nu?

– Hur vi arbetar håller på att ändras fundamentalt. Tack vare generativ AI så kan även den inte fullt så tekniske få tillgång till teknik du tidigare behövde gedigna programmeringskunskaper för att få tillgång till. Det gör tekniken otroligt lättillgänglig, både när det kommer till analys och skapande.

Vad får jag med mig från kursen?

– Förutom en check av de mest populära verktygen inom generativ AI just nu så kommer du att få en ökad förståelse för vad som krävs för att arbeta med AI. Målet med kursen är att du ska känna dig trygg i din förmåga att arbeta med tekniken genom förståelse för hur de hänger samman – oavsett vilket verktyg du jobbar i.