Välkommen till nätverket RIO – Retail, Innovation, Omnichannel

Läs vår intervju med Alex Baker om Retail-nätverket här!

Nästa träff:

Håll utkik i kalendern!

Alex BakerAlex Baker, Chief Commercial Officer, ClickSys. Entreprenör, gästföreläsare och Retailvän.

Varför är du nätverksledare?

–Jag tycker Marknadsföreningen erbjuder sina medlemmar en fantastisk möjlighet med alla nätverk, att under organiserade men kreativa former kunna samtala, inspirera och genomföra mindre workshops i aktuella ämnen, trender och discipliner. Framförallt värdet i de nätverk som bjuder in experter och intressanta företag som har gjort resor som medlemmarna får ta del av och diskutera tycker jag är otroligt givande.

Med erfarenhet från att driva nätverken CSR och nu senast Digitala Kanaler är jag väldigt glad över det intresse som det nya nätverket Retail har fått redan innan premiären där Innovation och Omnichannel också är komponenter och ledord i nätverket.

Att få utmana och ständigt utmanas är en av höjdpunkterna med att vara nätverksledare, min ambition är att man ska ta med sig något av värde efter varje träff!

Kontakt:
Tfn: 0703758929
Mail: alex(@)clicksys.se
LinkedIn

Socialt

MiS nätverk har ett forum på LinkedIn

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna.
Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.

Ansvarig från Marknadsföreningen i Stockholm är Marie Sommar, marie(@)mis.se

Tidigare teman

  • AI+Retail=?, Ather Gattami
  • Framtiden för FMCG
  • Digitalisering och IoT, med Cartina
  • Agilt ledarskap, tillsammans med Lixor och Valtech
  • Morgondagens konsument, med retailbyrån Workshop
  • Samspelet mellan den fysiska butiken och den digitala världen, med retailbyrån Workshop
  • Retail+digital transformation, hos Digjourney
  • Fygitala butiker, Valtech Store
  • Hos BVD – Om framtidsscenarier
  • Ta köpupplevelsen till nya höjder med VR. DigitasLBi.
  • Hur blandas det fysiska och digitala i nya retailmiljöer? Martin Willers, People People.
  • HTL Hotels – En nyskapande, konsekvent och relevant upplevelse med gästen i fokus. Gül Heper, HTL.
  • ”Inte bara vad vi konsumerar utan hur” och begreppet Shareconomy, Mats Forsberg, CEO urb-it.
  • Dela :