Årets Marknadschef
Marknadsföreningen Stockholm | Årets Marknadschef, Pressmeddelande

Pressmeddelande
Marknadsföreningen Stockholm
2021-04-07

Årets Marknadschef utses i digitalt event

Utmärkelserna Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets
Varumärkesresa delas ut i samband med ett helt digitalt event den 4 maj. Utöver den
årliga prisutdelningen, blir det panelsamtal, spaningar och möjlighet till digitalt
nätverkande. Priset delas ut av Marknadsföreningen Stockholm.

Utmärkelsen Årets Marknadschef har delats ut sedan 2006. Evenemanget lyfter framstående prestationer inom marknadsföring och kommunikation, bjuder på spaningar från branschens främsta experter och erbjuder en plattform för att mötas.

– Äntligen är det dags att än en gång kora Sveriges vassaste marknadsförare och varumärken. Året 2020 var på många sätt utmaningarnas år och vi tycker att det just därför är extra viktigt att hylla de som utmärkt sig, men även att inspireras och dra viktiga lärdomar. Vi är stolta över juryns arbete och att ha skapat ett format där vi kan bjuda på en förstklassig upplevelse online. Vi är glada att nu kunna välkomna fler besökare än tidigare, skapa ett bubblande branschmingel och att bjuda på ännu mer innehåll kring utmärkelserna, säger Marie Sommar, vd på Marknadsföreningen.

Det digitala evenemanget kommer att genomföras på den svenskutvecklade eventplattformen vVenues, med ambitionen att efterlikna ett fysiskt toppevenemang med inspiration och mingel, utöver de priser som delas ut.

– Vi är glada att få vara delaktiga i Årets Marknadschef och lovar att bjuda på en nyskapande och banbrytande besökarupplevelse tillsammans med Marknadsföreningen Stockholm, säger Mats Mileblad, vd på Onemotion IMC (utvecklare vVenues).

– Nätverkande är en viktig del av Marknadsföreningens DNA, så när prisutdelningen för första gången hålls helt digitalt har vi fokuserat på att besökarna ska kunna mötas på ett inspirerande och smittsäkert sätt. Givet årets digitala upplägg som är helt kostnadsfritt, räknar vi med rekordmånga besökare, säger Marie Sommar.

Evenemanget hålls mellan kl. 13.00 – 15.00 den 4 maj, men kommer även att vara tillgängligt efteråt.

_________
Läs mer:
https://mis.se/arets-marknadschef/
https://vvenues.com/

Presskontakt:
Marie Sommar
VD Marknadsföreningen Stockholm
marie@mis.se
0701-463422

Tidigare vinnare av Årets Marknadschef

2019: Pino Roscigno, Stadium (Årets Marknadschef), Marika Baltscheffsky, MEDS Apotek (Årets Framtidslöfte), FirstVet (Årets Disruptör), Polisen (Årets Varumärkesresa)
2018: Emma Stjernlöf, Adidas (Årets Marknadschef), Siduri Poli, Changers Hub (Årets Framtidslöfte), TransferGalaxy (Årets Disruptör), Klarna (Årets Varumärkesresa)
2017: Patrik Nygren-Bonnier, IKEA (Årets Marknadschef), Malin Cronqvist, Help to Help (Årets Framtidslöfte), Karma (Årets Disruptör), Semcon (Årets Varumärkesresa)
2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014: Lina Söderqvist, Björn Borg
2013: Claes Dahlén, Mr Green
2012: Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenor Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2