Lyyti
Marknadsföreningen Sverige | Årets Marknadschef, Blogginlägg

Nya marknader och samarbeten för Lyyti

Det händer saker hos vår partner i öst! Kanske var du på Årets Marknadschef på Fotografiska och mötte Anna, Kaisa och Christoffer som var på plats under eventet? Anna Kauppila (trea från vänster i bild) svarar här på några frågor om vad de har på gång. Den stora nyheten just nu är integrationen med HubSpot, och Lyyti är nu det andra eventhanteringssystemet i världen att tas upp i marknadssystemet HubSpots egen integrationsbutik HubSpot Connect.

Lyyti var partner till oss vid Årets Marknadschef i februari. Vilka är era intryck från dagen?

-Vi är mycket glada över att ha varit med! Så många marknadsproffs under samma tak resulterar alltid i intressant diskussion och utmärkta idéer. Innehållet var lyckat, mycket bra talare med tankeväckande innehåll, bl.a. om kultur och hur vi vill bli uppfattade. Våra absoluta favoriter var keynoterna av Linda Hammarstrand och Katie Martell!

Ni gick nyligen ut med nyheten om ett samarbete med Hubspot. Vad går det ut på, och vad ger det era användare för nya möjligheter?

-Integrationen mellan Lyyti och HubSpot löser ett problem som säkert alla marknadsförare stött på nån gång: deltagardata från event och möten är borta med vinden så fort eventet är över. Hur ska man tydliggöra och följa upp en persons eller ett företags kundresa, då de icke-digitala marknadsåtgärderna – dvs event och möten – hamnar utanför den digitaliserade marknadsföringsprocessen?

Just nu satsar vi hårt på Customer Success: om våra användare inte har framgång, kommer inte vi att ha det heller! Det är ett genomgående tema i hela företaget.

Tack vare integrationen kan man föra över deltagardata – inklusive uppgifter om närvaro, samtycke till marknadskommunikation etc – automatiskt från Lyyti till HubSpot.

Deltagarlistan från Lyyti blir, lite förenklat, en kontaktlista i HubSpot, och sen är det busenkelt att kommunicera vidare med deltagarna. Det bästa är att man även kan ge t.ex. säljarna facit i hand nästa gång de ska träffa en kontakt. De kan se alla touchpoints, inklusive icke-digitala event, och vet vad de ska prata om med kontakten för att bäst kunna hjälpa dem.

Utöver Lyyti/HubSpot-integrationen har vi flera andra också. Nyligen piffade vi t.ex. upp Lyyti – MS Dynamics-integrationen tillsammans med vår partner Fenix Solutions. Nu är integrationen ännu smidigare och fullt utrustad med GDPR-anpassning.

Det går att integrera olika sorters system med Lyyti, inte bara marknads- och kundvårdssystem. Om man inte hittar en lämplig integration bland vårt existerande urval, är Lyytis API tillgänglig till utomstående utvecklare så man kan bygga eget.

Ni verkar ha fullt upp i övrigt; ni lanserade nyligen ett helt nytt gränssnitt och så sent som i november expanderade ni till Nederländerna. Vad är nästa steg?

Just nu satsar vi hårt på Customer Success: om våra användare inte har framgång, kommer inte vi att ha det heller! Det är ett genomgående tema i hela företaget. I praktiken betyder det ökad teknisk användarvänlighet, vältajmad kommunikation och nyttig content för kunder och användare, on demand-utbildningar och fördjupad kundkännedom, med mera.

Utöver etableringen av Customer Success-tänket jobbar vi vidare med teknologin. Lyyti växer, och för att kunna bredda väg för nya egenskaper och användargrupper måste själva mjukvaran också tas hand om. Vårt utvecklarteam kommer även att växa till sig lite i vår.

Sist men inte minst – vi spanar vidare efter nya Lyyti-företagare på nya marknader. Det ligger en del krokar ute, kan man säga. Man får gärna tipsa!