vd
Marknadsföreningen Stockholm | Almedalen

Almedalen 2018

Marknadsföreningen är i Almedalen under hela veckan och arrangerar även två seminarier tillsammans med mediapartner Dagens Media. Vd Marie Sommar berättar här mer om dessa och om vad hon själv mest ser fram emot under veckan.

Varför är Marknadsföreningen Stockholm i Almedalen i år?

–Det är både ett bra tillfälle för oss att synas, skapa fler kontakter för Marknadsföreningen och att fånga upp nya strömningar kring kommunikation. Vi fullkomligen lever marknadsföring och kommunikation till vardags och det är givet för oss att vara på plats under Sveriges största opinionsbildande event, dessutom under ett valår.

Vi kommer också upprepa förra årets succé, att flera medlemmar rapporterar i våra kanaler. På så vis fångar vi upp intrycken från Almedalen med lite olika glasögon.

Marknadsföreningen arrangerar tillsammans med Dagens Media två stycken seminarier under veckan. Vad kan du berätta om dem?

–Vi är jätteglada för vårt samarbete med Dagens Media som inleddes med Årets Marknadschef och nu fortsätter med olika nerslag under året. Vi arrangerar två panelsamtal på deras scen med olika fokus.

Måndagens fokuserar på digitaliseringen och dess påverkan på marknadsföring och kommunikation. Högst central fråga om de nya möjligheterna som ny teknik medför, organisation och behov för kompetensutveckling framåt. Affärskopplingen ständigt närvarande.

Under tisdagen djupdyker vi sedan inom varumärke där hållbara företag och långsiktigt hållbar kommunikation står i fokus. Som vanligt vill vi fånga upp bästa tips och att lära av varandra.

Jag kan lova två spännande samtal med åtta välrenommerade paneldeltagare. Varmt välkomna till oss & Dagens Media vid Visbys Hamnplan!

Vad ser du själv mest fram emot under Almedalsveckan?

–De inspirerande samtalen. Både med kända och nya bekantskaper. För mig som älskar nätverkande är det helt magiskt.

_____________

Seminarium 2 juli: Vad betyder digitaliseringen av samhället för marknadsföring och kommunikation?

Seminarium 3 juli: Hållbara företag och långsiktigt hållbar kommunikation