Marknadsföreningen Sverige | Blogginlägg, Möt medlem
Vi rivstartar året med mingel och ölprovning
–Möt medlem Hanna Bergqvist, Bryggarsalen
I höstas startade vi upp vårt nya koncept Business Mingel. Premiärtillfället var mycket lyckat och nu är det dags för rond 2, denna gången på Bryggarsalen. Efter speed meeting och mingel med nya möten finns det möjlighet att stanna kvar för en spännande ölprovning. Vår medlem Hanna Bergqvist berättar här mer om sitt arbete på Bryggarsalen och varför hon tycker att ni ska hänga med på årets första event med oss!
Vad kan du berätta om din roll på Bryggarsalen?
–I min roll som projektledare och marknadsförare jobbar jag framförallt med våra stora event och vårt varumärke både mot kunder, personalen och våra besökare.
Vad är det bästa med ditt jobb?
–På Bryggarsalen får jag chansen att vara en multikonstnär och ha ett varierande jobb där jag får arbeta både kreativt och produktivt. Jag gillar att arbeta i en social miljö och träffa intressanta människor. Att få vara med att påverka och utveckla sin arbetsplats gör Bryggarsalen till ett spännande företag att vara på.
Den 10 januari arrangerar vi tillsammans med er ett Business Mingel på Bryggarsalen. Varför tycker du att man som medlem i Marknadsföreningen ska gå på det?
–Det är perfekt tillfälle för att nätverka och träffa nya intressanta människor i ett kul upplägg! Det är också ett bra tillfälle att spana in vad vi har att erbjuda här på Bryggarsalen.
Vad har ni annars på gång på Bryggarsalen?
–Vi har utvecklats väldigt snabbt de senaste åren, från att öppna en helt ny konferensvåning till vårt pågående arbete med hållbarhet. Nu närmast så är vi på gång med att producera vår egna öl. Förutom själva ölen så är det för oss marknadsförare en rolig ny produkt att lansera och att göra ett kampanjarbete kring.
Du har tidigare gått kursen Content Marketing med Marknadsföreningen. Vad tyckte du om kursen och hur jobbar ni med content idag på Bryggarsalen?
–Den var riktigt givande och jag skulle verkligen rekommendera den. Men hjälp av verktygen från kursen kunde vi sätta ihop vår egen contentstrategi, någonting som var precis rätt i tiden för oss.
Varför är du medlem i Marknadsföreningen Stockholm?
–För att hålla mig uppdaterad kring förändringar inom marknadsföring både genom seminarier och för nätverkandet.
________
Vill du också vara med att rivstarta med det nya årets mest värdefulla mingel för marknadsförare och kommunikatörer? Vi har ett fåtal platser kvar – Välkommen på torsdag 10 jan!