Marknadsföreningen Sverige | Blogginlägg, Övrigt
Marknadsföreningen Sverige ansluter som kreativ partner till Inhousetävlingen
Arkitektkopia och Marknadsföreningen Sverige inleder nu ett samarbete för Inhousetävlingen, Sveriges främsta tävling för inhouseavdelningar- och byråer. Tillsammans utvecklar vi tävlingen med ännu mer insikter, verktyg och inspiration till inhouseavdelningarna i Sverige.
Inhousetävlingen är en prestigefylld kommunikationstävling som lyfter fram kreativitet och expertis, skapad av inhouseavdelningar- och byråer. Marknadsföreningen Sverige arbetar för att vässa landets marknadsförare och kommunikatörer genom event, nätverksträffar och kurser där medlemmarna får inspiration, kompetensutveckling och möjlighet att bredda sitt nätverk.
I Marknadsföreningens utbud finns redan idag nätverket MiS Inhousecheferna, som en av föreningens tema- och rollbaserade nätverksgrupper. Genom att ansluta till Inhousetävlingen kan Marknadsföreningen stärka nätverket ytterligare och fortsatt erbjuda inhouseavdelningarna vassa verktyg och inspiration i en föränderlig bransch. För Inhousetävlingen innebär samarbetet ett tillskott i form av en strategisk partner för att utveckla tävlingens erbjudande för nätverkande, kunskapsutbyte och inspiration.
Marie Sommar, vd på Marknadsföreningen Sverige, ser mycket fram emot att boosta branschen tillsammans:
Det här kommer bli så spännande och givande! Tidigare i år startade vi upp ett nätverk för Inhousechefer som fått mycket fin respons. Samarbetet med Arkitektkopia och Inhousetävlingen gör att vi nu får fler plattformar för inspiration och lärande till alla som arbetar inhouse! En klockren matchning.
Marie Sommar har en gedigen bakgrund inom marknads- och kommunikationsbranschen och kommer även att vara med i juryn för Inhousetävlingen.
Inhousetävlingen finns för att hylla, inspirera och skapa en stark branschidentitet bland inhouseavdelningar- och byråer, och i tretton år har vi fortsatt att utveckla konceptet. Det här samarbetet är en viktig pusselbit på vägen mot den vision vi har för tävlingen. Att hitta en samarbetspartner som då passar som handen i handsken är något vi är väldigt glada över, säger Robine Björklund, vice vd på Arkitektkopia och Juryordförande i Inhousetävlingen
Om Inhousetävlingen
Inhousetävlingen arrangeras av Arkitektkopia och är en årlig tävling som sedan 2011 hyllar den bästa kommunikationen framtagen av inhouseavdelningar, byråer och marknadsavdelningar. Genom att lyfta kreativitet, strategi och resultat skapar tävlingen en plattform för att hylla framgångsrik marknadsföring och inspirera branschen.
Fram till och med den 16 september kan tävlingsbidrag lämnas in till årets Inhousetävling.
Vinnarna tillkännages under Inhousegalan den 21 november på Nalen i Stockholm.
För mer information om Inhousetävlingen, besök https://www.inhousetavlingen.se/
Om Marknadsföreningen Sverige
Marknadsföreningen Sverige grundades 1919 och är ett av Sveriges största professionella nätverk inom marknadsföring och kommunikation som arbetar för att främja utveckling inom marknad & kommunikation och kompetensutveckling för sina medlemmar genom seminarier, event och kurser.
Marknadsföreningen är även arrangörer av tävlingen Årets Marknadschef. Sedan tävlingens start 2005 har de årligen delat ut pris till talanger och skickliga ledare som jobbar med marknad och kommunikation, inspirerar till lärande och skapar plattformar för nya möten.
Som medlem i Marknadsföreningen Sverige får du tillgång till kompetensutveckling, nätverkande och inspiration för att navigera i en dynamisk och föränderlig värld. Läs mer om medlemskap här.