Kurser:

Så tycker deltagarna

Läs kommentarer från tidigare deltagare om Marknadsföreningens kurser.

Veronica Myhrström

”CSR- och hållbarhetsfrågorna är ständigt aktuella och för att kunna vara verksam inom området så är det avgörande att hålla sig uppdaterad. Jag kan verkligen rekommendera CSR-kursen då den gav mig teoretiska kunskaper som jag direkt kunde omvandla till praktiska i mitt dagliga arbete.”

Veronica Myhrström, Marknadsutvecklare, Attendo, gick kursen ”CSR för marknadsförare”.

Christina Hamnqvist

”Jag kan varmt rekommendera kursen podcast och kursledaren Max Landergård. Vi lärde oss mycket på en intensiv förmiddag och hade väldigt roligt. Max är inspirerande lärare och en erfaren ljudproducent.”

Christina Hamnqvist, Pressekreterare, Skansen, gick kursen ”Podcast”.

 

Anna Björnstad

”Jag gick nyligen en kurs i Pinterest &  Instagram som jag varmt kan rekommendera till de som vill lära sig mer om hur dessa medier kan användas på ett effektivt sätt”

Anna Björnstad, Content & PR Manager, Hotel Kungsträdgården (där också bilden togs), gick kursen ”Instagram&Pinterest”.

 

marielannebrink

”Kursen har givit mig inspiration och fått mig att vilja förkovra mig mer inom mitt marknadsområde. Har fått bra verktyg med mig för att kunna ta fram en effektiv och levande marknadsplan”

Marie Lannebrink, produktchef, Semper AB, gick kursen ”Så skapar du en effektiv marknadsplan”.

katarinabarter

”Mycket bra innehåll och berikande kurs. Jag fick med mig ännu större nyfikenhet inför ämnet och bra verktyg som jag bland annat kan använda på de events vi ordnar”

Katarina Barter, verksamhetschef, Väsby Promotion, gick kursen ”Så gör du intryck och lämnar avtryck med din presentation”.

maxwallenberg

”Kursen ’Strategisk projektledning’ var en kort och inspirerande kurs som gav både insikter och konkreta verktyg. Rekommenderas!”

Max Wallenberg, kommunikatör och projektledare på Försäkringskassan, gick kursen ”Strategisk projektledning”

karinL

”Inspirerande kurs! Alla frågor var verkligen ok att ställa, såväl lågt som högt!”

Karin Lundmark, kommunikationsansvarig OFR, gick kursen ”Intensivstart i sociala medier för yrkesvana”

fridaandersson

”För mig var det här ett bra startskott för att lära mig mer; jag har fått veta hur trenderna ser ut och var jag kan söka information om olika målgruppers närvaro och beteenden i olika sociala medier. Den största insikten jag fick var nog hur mycket resurser som krävs för att bygga och upprätthålla relationer i de olika kanalerna. Alltså, hur starkt vi bör rekommendera våra kunder att ta fram en strategi som de kan arbeta kontinuerligt med, och jobba hängivet efter den.”

Frida Andersson, Copywriter på Bilbo & Co och ägare av inredningsbutiken Nåt Bra gick kursen ”Skriv effektivt för sociala medier”

astridL113

”Content Marketing är verkligen i ropet just nu. Även om innehåll alltid varit en del av vår kommunikation så är det ännu viktigare nu än tidigare. Konsumenterna har tröttnat på reklam och det är dags att ge något tillbaka. För att vidga mina vyer inom området och få konkreta tips om hur vi kan jobba gick jag den här kursen som gav mig en bra grund att stå på för att sedan kunna skapa en content marketing strategi och genomförandeplan.”

Astrid Lundquist, Marknadsansvarig Privat, If Skadeförsäkring, gick kursen ”Content Marketing”

danielOgalde113

“Kursen Strategisk varumärkesnärvaro i sociala medier ger en bra genomgång av hur man ska tänka kring sitt engagemang i sociala medier, även om man arbetat med det ett längre tid. En väl underbyggd kurs där man kan låta sig inspireras och även diskutera kring både generella och specifika frågeställningar. Lärorikt och intressant”.

Daniel Ogalde, PR-ansvarig, Berns, gick kursen ”Strategisk varumärkesnärvaro i sociala medier”

mariaGrundiz113

”Som marknadsförare är det viktigt att ha kännedom om de regler och koder som finns gällande reklam. Kursen sammanfattade det man måste veta på ett professionellt och tydligt sätt. Vi har ett ansvar att uttrycka oss korrekt till konsumenter, för att få deras förtroende och kursen gav mig de viktigaste riktlinjerna.”

Maria Grunditz, Marknadschef, Kerstin Florian, gick kursen “Praktisk Reklamjuridik”.

larslindberg113

”Kursen gav mig massor av konkreta tips på hur jag ska skriva en bättre marknadsplan som styr arbetet på Marknadsavdelningen. Bra mix av teori och praktik. Plus även till kursledaren som med bred erfarenhet och stort engagemang lyckades inspirera och engagera gruppen under hela kursen.”

Lars Lindberg, marknadschef Netigate, gick kursen ”Skapa en kraftfull marknadsplan”.

maritawengelin

”Jag är ny medlem i MiS, men har redan upptäckt fördelarna. kursen jag gick på var proffsigt genomförd, hade ett väl anpassat innehåll och en puls som gav mersmak!  Det kändes som jag verkligen fick valuta för tid och pengar.”

Marita Wengelin, marknadskommunikatör på Q-steps gick kursen ”WordPress för marknadsförare”.

emmalindberg

”Kursen gav mig en aha-upplevelse när det gäller att få inspiration till hur vi bäst kommunicerar med våra kunder. Bra att ha med sig i det dagliga arbetet.”

Emma Lindberg, corporate communications officer, Stockholms stads bostadsförmedling gick kursen ”Content Marketing”

 

”Jag gick kursen för att jag ville få övergripande kunskap om användandet av sociala medier i Sverige idag – var står vi och varför? – och ville få konkreta verktyg och tips för min fortsatta närvaro i sociala medier både professionellt och privat.”

Maria Ruthström gick kursen ”Skriv effektivt för sociala medier