Marketing Afternoons

Marketing Afternoons Online: Att aktivera världen – Möt Stadiums marknadschef Pino Roscigno!

Marknadsföreningen Sverige

Att aktivera världen: Möt Stadiums marknadschef Pino Roscigno

–Vinnare av Årets Marknadschef 2019!

Välkommen till det fjärde nedslaget i vår satsning Marketing Afternoons i samarbete med UNITED SPACES!

Möt vår vinnare i Årets Marknadschef 2019, Pino Roscigno, Stadium, i ett samtal om hur värderingar, ledarskap, företagskultur, passion och innovation byggt ett av marknadens starkaste varumärken.

Stadium har länge varit mer än “pris och produkt”. Med sin starka vision ”aktivera världen” har varumärket hela tiden haft nära kontakter med organisationer och företag som delar visionen såsom exempelvis Midnattsloppet. De har även ordnat många egna initiativ såsom sport-och upplevelselägret Stadium Sports Camp som aktiverat över 100 000 barn till dags dato. Upplevelser har alltid varit och är en stor del av kundupplevelsen hos Stadium.

Corona har därför såklart påverkat Stadiums förmåga att erbjuda mer än “pris och produkt” men det har istället fött innovation att aktivera världen på andra sätt – framför allt via digitala plattformar. De ordnade exempelvis denna höst ett digitalt träningsevent tillsammans med MyMOWO som drog över 6000 deltagare. De inledde även ett samarbete med Sverige Springer där olika kända profiler lade upp hemmatränings-videor för att fortsätta aktivera människor i en tid då förutsättningarna förändrats.

Vi har, tillsammans med United Spaces, bjudit in Stadiums Commercial & Brand Director Pino Roscigno, vinnare av Marknadsföreningens stora pris Årets Marknadschef 2019. Pino ger oss då en exklusiv möjlighet att kika bakom kulisserna på ett av Sveriges mest välkända varumärken; vad som varit och hur planen ser ut framåt.

Moderator: Marie Sommar, vd Marknadsföreningen Stockholm

 

När: Torsdag 24 september kl. 15:00-16:15
Var: Sänds från United Spaces studio – Deltagande sker via Zoom

 

Om talaren

Pino Roscigno blev utnämnd till Årets Marknadschef 2019 av Marknadsföreningen Stockholm. Han brinner för ett aktivt liv och har jobbat med försäljning och marknadsföring av både produkter och tjänster under hela sin yrkeskarriär. Från finansbranschen tog han med sig insikter från den stora transformationen mot ökad transparens, hållbarhet och förenklande digitala tjänster som gjorts – något som varit otroligt nyttigt i byggandet av stadiums varumärke.

 

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.

Så behandlar vi dina personuppgifter

Marketing Afternoons, 24 september

BOKA DIN PLATS >>

Vinnarintervju Årets Marknadschef 2019: Pino Roscigno, Stadium

“Kompromissa inte med vad du står för som varumärke”Årets Marknadschef 2019, Pino Roscigno, delar med sig av sina bästa tips >>

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.*

*Under rådande omständigheter har vi flyttat eventet online. Vi uppmuntrar alla att, över en kopp kaffe eller te och något energigivande att tugga på, stanna kvar efter föredraget för att ställa frågor och inte minst mingla och diskutera med andra deltagare! Via Zoom kan du göra detta med såväl bild och ljud som via chat.

Tidigare nerslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Silla Levin, Forsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle Sjönell, Facebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns