Pino Roscigno“Kompromissa inte med vad du står för som varumärke”

– Pino Roscigno, vinnare ”Årets Marknadschef 2019”

En av de fyra finalisterna till ”Årets Marknadschef 2019” var Pino Roscigno, marknadschef på Stadium. Den 5 feb på Fotografiska vann han utmärkelsen för 2019. Här delar Pino med sig av sina bästa framgångstips utifrån sin roll som marknadschef.

  1. Skapa team där man gillar varandra
    Olikheter är riktigt bra vid innovation och förändring men för att få action och genomförande är det ännu viktigare med ett team som lyfter fram varandra och som springer den där extra milen för att VI ska lyckas.
  2. Inspirera och överraska i vardagen
    Automatisering och personalisering med hjälp av teknik är framtiden och det är effektivt. Kom bara ihåg att bara för att jag sökt på något så betyder det inte att jag lockas av det i marknadsföring annat för att hitta lågt pris. Inspirera och överraska mig snarare med erbjudanden jag normalt inte tänkt på för att göra vardagen mer spännande och rolig. Visa något nytt, addera lite värde.
  3. Var tydlig och äkta
    Kunden bryr sig inte om varumärken men om enkelhet och tydlighet och vi har en nanosekund på oss för att presentera oss. Var brutal med att skapa och behålla en tydlig visuell identitet och kompromissa inte med vad du står för som varumärke. Se bara till att det är på riktigt så du kan vara konsekvent över en längre tid.
  4. Håll dig cool
    Det finns så många som siar om framtiden, som kategoriserar nya generationer av kunder och som vill hjälpa dig med den senaste lösningen som du absolut inte kan vara utan. Håll dig cool, se till att omge dig med människor i ditt team som är nyfikna och som har en enkel och krass tillnärmning till förändring och innovation.
    ”Chi va piano va sano e va lontano”*
    (Den som rör sig framåt coolt går långt med hälsan i behåll).
    *Italienskt ordspråk

Du hittar tipsen från samtliga finalister i kategorin Årets Marknadschef här >>

Lär av Sveriges vassaste marknadsförare och varumärken – Läs mer och köp biljetter till eventet här!

_____________
Om Marknadsföreningen Stockholm:

Vi tror på ständig kompetensutveckling och livslångt lärande!
Vår främsta roll är att vara en mötesplats för kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media. Det har vi varit ända sedan år 1919, när föreningen grundades.

Föreningen bygger på medlemskap, där man kan vara medlem som individ eller som företag (small, medium eller large).

Läs mer om medlemskap här >>

  • Dela :