Årets Marknadschef
Marknadsföreningen Sverige | Årets Marknadschef, Fördjupning och tips, Övrigt

Finalisternas bästa tips

– Årets Marknadschef 2019

Den 5 februari är det återigen dags för Marknadsföreningen Stockholms årliga event ”Årets Marknadschef”. Under eftermiddagen, med ett fullspäckat program av keynotes, högaktuella spaningar och mycket annat, ska vi utse våra vinnare i de fyra kategorierna: Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa.

Inför eventet delar våra finalister här med sig av sina lärdomar. Hur har de tänkt och agerat för att nå sin plats bland våra finalister, och vad har de för tips till andra?

Först ut är finalisterna till kategorin Årets Marknadschef: Christian Cabau (Klarna), Johan Fernstedt (Unionen), Sarah Frelin Ekvall (Arken Zoo) och Pino Roscigno (Stadium).

Priset för kategorin ”Årets Marknadschef” delas ut till en person som med ett framgångsrikt och innovativt ledarskap har medfört till ökat förtroende för företagets varumärke och utomordentliga affärsmässiga resultat.

Christian Cabau, Klarna

Christian Cabau

“Företag har bara en enda funktion – att skapa fantastiska kundupplevelser”
Läs Christians bästa tips här >>

Johan Fernstedt, Unionen

Johan Fernstedt

”Så harmoniserar du marknad, sälj och medlemskommunikation!”
Läs Johans bästa tips här >>

Sarah Frelin Ekvall, Arken Zoo

Sarah Frelin Ekvall_

“Mina tips är en blandning av att ha kul, ha koll på strategin och syftet, ibland blunda och hoppa samt fixa ett härligt gäng att hänga med på dagarna som glatt hoppar med dig!”
Läs Sarahs bästa tips här >>

Pino Roscigno, Stadium

Pino Roscigno

“Kompromissa inte med vad du står för som varumärke”
Läs Pinos bästa tips här >>