Expertögon på er marknadskommunikation

Marketing Levels: Expertögon på er marknadskommunikation

Marknadsföreningen Stockholm

Expertögon på er marknadskommunikation

– Interaktiv workshop och audit av Erik Modig

Hur vet vi om vår marknadskommunikation är tillräckligt bra? Vilka parametrar ska vi utvärdera på och vilka benchmarks finns det? Det är frågorna denna kurs besvarar.

Kursbeskrivning

Med hjälp av forskaren och kommunikationsexperten Erik Modig får ni en guide kring hur ni kan ta er kommunikation till nästa nivå. Inför dagen får ni även skicka in er existerande kommunikation för att få Erik som ett oberoende bollplank för hur ni lyckas i högra utsträckning framöver.

Kursen riktar sig främst till

För dig som är ansvarig för marknadskommunikation för företag, organisation eller för ett specifikt produkt- eller affärsområde. Antingen om du är ansvarig för helheten och vill synka enskilda delar. Det kan både handla om digital kommunikation eller i andra medier och både inom B2C eller B2B. Det viktiga är att du har möjlighet att påverka framtida kommunikation.

Kursmoment

❗️ För att se alla kursmoment i detalj, scrolla ner en bit på sidan!

Kursen börjar innan vi ses. Du skickar in er framtida, existerande eller tidigare marknadskommunikation för Erik Modig att titta på. Du får tillbaka en utvärdering med konkreta förbättringsförslag som du kan diskutera under kursdagen.

Kursdagen är uppbyggd utifrån hur du lyckas med olika typer av kommunikation

Så lyckas du med:

  • Digitala banners och andra exponeringar på 1-2 sekunder
  • Digital video och videos på 3-5 sekunder
  • High attention bildformat och andra annonser som kunder läser i ca 4-10 sekunder
  • Video 10+ sekunder
  • Email och andra typer av textmeddelanden
  • Influencersamarbeten och andra annonser som bygger på ”social proof”
  • Thought leadership

Allt går in på hur du sen sätter ihop detta till en helhet som kommer leda till påverkan på era kunder.

Vi går igenom en rad olika delar så att varje deltagare kommer att hitta nycklarna till att öka sin framgång. Innehållet kommer att kunna anpassas efter deltagarna så att det blir en bra matchning för alla.

Info

Marknadsföreningen och Marketing Levels arrangerar tillsammans ett antal fysiska kurstillfällen i år med möjlighet att fördjupa dig inom olika områden av marknadsföring och kommunikation tillsammans med Erik Modig.

Övriga Marketing Levels:
25 APR: Thought Leadership-baserad strategi för att växla upp er B2B-kommunikation
22 MAJ: Så bygger du ett starkt och distinkt varumärke

Som en del av samarbetet erbjuds kursdeltagarna att prova på respektive nätverk/tjänst, mer info nedan.

Info

När: On demand
Var: På plats hos er, eller annan plats enl ö k

Kursavgift
Medlem Marknadsföreningen Stockholm: På offert
Medlem Marketing Levels: På offert
Icke medlem: På offert

Som medlem i Marknadsföreningen Stockholm ingår, tillsammans med kursen, 2 månaders prova på Marketing Levels.

Som medlem i Marketing Levels ingår, tillsammans med kursen, två månaders Stockholmsmedlemskap hos Marknadsföreningen.

Villkor och bokning

För att boka in ett kurstillfälle, vänligen kontakta Marie Sommar på marie@mis.se

Anmälan är bindande. Vid förhinder för anmäld deltagare kan någon annan person från beställande företag utnyttja platsen. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Kursdagen i detalj


8.30
: Frukost, mingel
09.00: Dagens upplägg och presentation av deltagarna
– Kort introduktion av dagen
– Förväntningar och mål
09.30: Digital attention och annonser på 1-2 sekunder
– Vikten av det första intrycket
– Designprinciper för effektiva banners
– Fallstudier och exempel
10.15-10.30: Paus
10.30: Digital video på 3-5 sekunder

– Skapa engagerande korta videor
– Storytelling i kortformat
– Exempel och tekniker
11.00: High attention-bildformat (4-10 sekunder)
– Designstrategier för längre uppmärksamhet
– Analys av framgångsrika kampanjer
– Övning och diskussion
12.00-13.00: Lunch
13.00: Video 10+ sekunder

– Berättande och struktur i längre format
– Engagemang och mätning av framgång
– Exempel
13.45: Email och andra längre textformat
– Effektiva strategier för e-postmarknadsföring
– Personliga och engagerande textmeddelanden
– Case-studier och bästa praxis
14.15 – 14.45: Paus
14.45: Influencersamarbeten och användning av social proof

– Att välja rätt influencer för ditt varumärke
– Skapa autentiska kampanjer
– Analysera och mäta påverkan
15.15: Thought Leadership
– Att etablera sig som en tankeledare
– Skapa värde genom kunskapsdelning
– Exempel och strategier
15.30 – 16.00: Avslutning och sammanfattning
– Hur får man allt att lira tillsammans
– Reflektion över dagens lärdomar
– Feedback och nästa steg

Om kursledaren

Erik Modig anses vara en av Sveriges främsta experter på marknadsföring. Hans forskning vid Handelshögskolan har lett till flertalet internationellt uppmärksammade artiklar och böcker, varav hans bok Bang for the Buck blev utsedd till ”Årets Marknadsföringsbok” i Sverige. Han är rådgivare åt flera av Sveriges mest framgångsrika bolag och har själv grundat e-learningbolaget Marketing Levels som är en digital plattform för marknadsföringskunskap, utbildning och rådgivning. https://www.erikmodig.se/