TV4

WORKSHOP: Lär dig köpa tv-reklam

Marknadsföreningen Stockholm

Lär dig köpa tv-reklam – låt ditt varumärke växa

– guide till TV4s nya självservicesystem

TV är svårslaget när det kommer till räckvidd och forskning visar även på hög effektivitet när det kommer till varumärkesbyggande. Men det kan finnas en uppfattning om att det är komplicerat att köpa tv-reklam och att det är något för annonsörer med stor budget, men så behöver det inte vara. Att annonsera i TV idag är enklare än vad många tror. Vi har bjudit in TV4 för en workshop där de kommer att ta kål på dessa myter och dela med sig av hur man kan köpa tv-reklam och få sitt varumärke att växa.

Under 45 minuter lär du dig att annonsera i TV och Linda och Josefin demar även TV4s nya självservicesystem där du kan skräddarsy kampanjer för just ditt varumärke.

Vad du kommer att ta med dig från föreläsningen:

  • Kunskap om TV som största räckviddsmediet
  • Vad du ska tänka på för en lyckad TV-kampanj
  • Hur du navigerar i TV4s självservicesystem
  • Vad du ska tänka på kring val av programkategori, målgruppssegment och tider på dygnet
  • Få kunskap om TV-terminologi och prissättning

Ta del av TV4s senaste lansering

Genom TV4s självservicesystem kan du själv enkelt boka reklamkampanjer och annonsera i TV4s kvalitativa miljö, där de når över 6 miljoner människor varje vecka. En digital plattform för TV-reklamköp där du som annonsör får full kontroll över dina reklamkampanjer och transparens kring prisnivåer. Här kan du som annonsör oberoende förkunskap känna dig trygg med att få kampanjer i en helt säker annonsmiljö med 100% viewability, 100% completed views och 100% verifierade reklamkontakter.

Ta kommando över dina medieköp – anmäl dig redan idag!

När: Fredag 11 mars, kl 10.00 – 11.00
Var: Online, via Zoom
Kostnadsfritt för medlemmar. Gäster betalar 495 kr exkl moms.

Webbinarium, 11 mars, kl 10:00-11:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Linda Nordenson, Affärschef Reklam på TV4, har lång erfarenhet av annonsmarknaden både från medie- och kundsidan.
Josefin Prochéus, Produktspecialist, jobbar med utveckling av annonsprodukter med fokus inom det digitala.