webbinarium

Webbinarium: Nå och engagera era målgrupper

Marknadsföreningen Stockholm

Nå och engagera era målgrupper

– 3 kritiska kompetenser du/ditt marknadsteam behöver

Vilka kompetenser behöver du som marknadsansvarig ha själv och/eller i ditt team just nu?

I en tid då våra kunder till stor del proaktivt söker upp oss när de vill köpa av oss – behöver marknadsförare och kommunikatörer både kunna tänka kortsiktigt och långsiktigt.

Starka varumärken har betydligt högre konkurrenskraft än mindre starka varumärken.
Ändå är det ofta detta arbete som får ta stryk när tid behöver prioriteras. Men kanske kan vi lägga mindre tid på vissa saker, och ännu mer tid på andra saker för att både behålla våra kunder men också få nya att upptäcka oss.

Välkommen på en halvdags webbinarium i “Ted Talks-stil” där vi på Marknadsföreningen Stockholm bjuder på innehåll ur höstens kurser!

Då har vi bjudit in tre av våra kursledare, experter inom respektive områden, för att prata om 3 kritiska områden varje organisation behöver jobba med för att vara relevanta: SEO, kundupplevelse och content marketing.

Agenda

Introduktion
Marie sommar, vd, Marknadsföreningen Stockholm
Skapa tillväxt med SEO
Tobias Vuorelma, Pixel Nordic
Så får du lojala och lönsamma kunder: CX, CRM och kundlojalitet
Camilla Cramner, Loyalty Factory
Engagera och skapa effekt med content marketing
Maria Westman, C by West

 

När: Tisdag 1 september kl. 09:00-10:30
Var: Online via webbmötesverktyget Zoom (vi skickar en länk inför eventet)

 

Ur webbinariet

SEO: Finns du inte på relevanta sökord på Google är chansen stor att du missar många försäljningsmöjligheter. Men hur gör man då för att ranka bra? Tobias Vuorelma, SEO Consultant på prisbelönta SEO-byrån Pixel Nordic gästar oss och pratar SEO-strategi för högre konvertering.

CX, CRM och kundlojalitet: I en tid då allt fler av våra interaktioner med varumärken sker digitalt och teknologin hela tiden utvecklas väntar vi oss snabbhet och relevans. Vi vill bli förstådda och sedda även om vi inte direkt är i kontakt med varumärket.
Vi gästas av experten Camilla Cramner, grundare av företaget Loyalty Factory och kursledare hos oss i ämnet. Hon kommer då att berätta varför arbete med kundupplevelse är kritiskt och vilka tre delar som är viktiga att förstå och jobba med för att i slutändan ha nöjda och lönsamma kunder.

Content Marketing: Att skapa innehåll som är relevant och skapar värde för användaren/läsaren blir mer och mer viktigt. Vi vill bli underhållna, tipsade, utbildade och inspirerade. Då skapas en relation med mottagaren och steget till köp blir betydligt kortare, Varumärken som lyckas göra detta på ett bra sätt är betydligt mer framgångsrika än mindre duktiga konkurrenter. Maria Westman, grundare av C by West och expert på området, samt ledare för kursen “Engagera och skapa effekt med content marketing” kommer då att prata om vad du behöver för att lyckas.

 

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se. 

Så behandlar vi dina personuppgifter

Webbinarium, 1 september, kl 09:00-10.30

BOKA DIN PLATS >>