Varumärke

Online med nätverket Varumärke: Stärker jämställdheten varumärket? 

Marknadsföreningen Sverige

Stärker jämställdheten varumärket?

Vad händer när ett företag i en mansdominerad bransch bestämmer sig för att ta frågan om jämställdhet på allvar? Hur påverkar det företagskulturen, lönsamheten och varumärket?  

Knowit är ett nordiskt it-konsultbolag som de senaste åren stadigt ökat andelen kvinnor på ledande positioner. Ett fokuserat kulturprojekt parallellt med nya policys, riktlinjer och rutiner har gjort jämställdhetsarbetet till en naturlig del av verksamheten. På fem år gick Knowit från att ha noll kvinnor i ledningsgruppen till en jämn könsfördelning. För detta utsågs de till Börsens mest jämställda bolag och belönades med Allbrightpriset 2019.

Vi träffar Christina Johansson, kommunikationschef på Knowit, och hör hur deras arbete med jämställdhet och inkludering spelat en betydande roll för företagets framgångar.

När: Torsdag 10 juni, kl 12.00 – 13.00
Var: Online, via Zoom (vi skickar en länk till eventet i god tid före start)

Nätverksträff 10 juni, kl 12.00-13.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Christina Johansson, Kommunikationschef på Knowit