CxL

Online med nätverket CxL: Klarna

Marknadsföreningen Stockholm

Nätverksträff online med Klarna

På den här CxL-träffen får ni lyssna på Matthias Evelönn, Head of CRM automated journeys, om hur Klarna arbetar lokalt och internationellt med CRM.

Klarna är ett av Sveriges mest hypade bolag just nu med en värdering som uppgår till $45 miljoner  och med konstant högt inflöde av nyanställda. Klarna finns snart på 20 olika marknader, med CRM specialister i över 15 olika team, och i 3 olika världsdelar, det leder till utmaningar för hur Klarna kan hålla en “best practice” CRM samtidigt som man ska ha lokal förankring.

Vi kommer få höra hur Klarna jobbar med sina utmaningar inom CRM dagligen och hur de samtidigt kan skala snabbt och brett. Efter denna CxL-träff kommer ni få en inblick i hur Klarna jobbar med:

  • “Best practice” när det gäller CRM
  • Skalbarhet till alla sina marknader
  • För- och nackdelar med att ha CRM Specialister utspridda på flera olika team

När: Fredag 10 september, kl 09.00 – 10.00
Var: Online, via Zoom (vi skickar en länk till eventet i god tid före start)

Nätverksträff 10 september, kl 9-10

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Matthias Evelönn, Head of CRM automated journeys, Klarna