dragkamp

Online med MiS Marknadscheferna: Marknadsbudgeten 2022 – är 60/40-tänket vägen framåt?

Marknadsföreningen Stockholm

Är 60/40-tänket vägen framåt?

– En nätverksträff för marknadsansvariga, med Erik Modig

Les Binet och Peter Fields slutsats att företag ska lägga 60 procent på varumärke och 40 på sälj är en vedertagen sanning för många. Samtidigt ifrågasätts ofta under vilka omständigheter detta verkligen råder och vad som ska räknas in som varumärke respektive sälj i en allt mer komplex marknadsbudget. Verkligheten är som alltid mångfacetterad och slutsatsen föder ibland fler frågor såväl som nya utmaningar.

Vi bjuder nu in till en träff med nätverksgruppen MiS Marknadscheferna där vi djupdyker i frågeställningen tillsammans med forskaren Erik Modig. Erik ger sina reflektioner kring hur marknadsförare kan förhålla sig till 60/40-tänket. Han argumenterar för en ny väg framåt som i högre utsträckning tar hänsyn till always-on, content, market automation och andra stora budgetposter som varit svåra att dela in i 60/40 fördelningen. Erik kommer dela med sig av konkreta verktyg för hur ni kan analysera hur hälsosam er budgetfördelning är samt vilken fördelning som bör vara eftersträvansvärd.

Vi laddar för ett interaktivt format på denna digitala träff, där vi kommer ha både erfarenhetsutbyte i mindre digitala rum mellan er deltagare och möjlighet att få inspel på egna funderingar samt frågor.

Nätverksträffen är exklusiv för dig som är marknadschef, kommersiell chef, MarCom-chef eller med motsvarande ansvar för marknadsföring och/eller kommunikation i din organisation. Begränsat antal platser och först till kvarn. Endast för medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm.

När: Tisdag 7 september, kl 09.00 – 10.30
Var: Online, via Zoom (vi skickar en länk till eventet i god tid före start)

Nätverksträff 7 september, kl 09.00-10.30

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Erik Modig har över tio år erfarenhet från Handelshögskolan i Stockholm och gedigen erfarenhet från att undervisa och leda bolag inom marknadsföring. Han anses av många vara en av Sveriges främsta forskare och experter på kommunikation och marknadsföring.