SJ

Nätverket CxL – SJ PRIO: CRM & lojalitetsarbetet

Marknadsföreningen Stockholm

Nätverket CxL – SJ Prio, CRM & lojalitetsarbetet

– Framgångar, utmaningar och framtiden

SJ driver sedan 2007 lojalitetsprogrammet SJ Prio. Programmet lanserades som ett led i arbetet med att bygga starka och långvariga relationer som engagerar kunden, och samtidigt skapa och upprätthålla önskad varuperception. Genom SJ Prio skapas en 360 graders vy av kunden som möjliggör ett relevant kunderbjudande som är av betydelse för både kunden och SJ.

Välkommen till höstens andra nätverksträff med CxL-nätverket (Customer Expierence, CRM & Loyalty) där vi bjudit in Maria Cederlund, Chef CRM och Marknadsinteraktion på SJ. Maria kommer dela med sig om SJ Prio – framgångar, utmaningar och framtiden. Under träffen kommer vi diskutera & lyfta fram frågor kring lojalitetskoncept, differentierad kommunikation och personalisering. Vilka KPIer och kundinsikter runt lojalitet och lönsamhet har man satsat på? Hur jobbar SJ med omnikanal och automatisering? Samt dela med sig av insikter från ett aktivt lojalitetsarbete.

Vi kommer också ha spännande diskussionsfrågor längs vägen och dra nytta av att vi ses IRL. Maria kommer täcka spännande områden som många som arbetar med CRM och lojalitet funderar över, t ex:

  • Värdesegmentering och differentiering inom SJ Prio, t ex nivåer inom programmet och incitament för att driva kunder uppåt
  • Vilka är de mest lojala respektive värdefulla kunderna?
  • Personalisering, omnikanal och automatisering: Vilka kanaler är viktiga för att uppnå omnikanal och nå prioriterade segment?
  • 1:1 kommunikation och automatisering framåt
  • KPIer, analys och uppföljning
    • Våra viktigaste KPIer
    • Kontrollgrupper och master control group

Varmt välkomna till SJ!

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja en grupp eller ”gå med” i en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till nätverkens träffar (med enda undantag ”MiS Marknadscheferna, som endast är för dig med marknadsansvar)
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

När: Onsdag 7 december, kl 15.00 – 17.00
Var: SJ, Vasagatan 10

Nätverksträff 7 december, kl 15.00-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem