CxL

Nätverket CxL: Så använder du sociala medier för att nå befintliga kunder

Marknadsföreningen Sverige

Nätverksträff online med Facebook

– Med nätverket CxL (CRM, CX & KundLojalitet)

Kom och lyssna till en av Facebooks egna experter och lär dig hur du kan nyttja även breda sociala media kanaler mot befintliga kunder!

Idag sker till stor del den befintliga kundkommunikation via direktkanaler så som sms, epost, DR och via app och användningen utav ”breda mediakanaler” mot befintlig kund är outvecklad, trots att tekniken och möjligheterna har funnits ett bra tag. Företag bygger sitt varumärke och försöker hitta nya kunder via sociala medier men missar att många av de kunder man kommunicerar med på Facebook och Instagram är befintliga kunder. Möjligheten finns att rejält öka relevansen och den personliga kommunikationen till befintliga kunder på Metas plattformar, och är man duktig på detta så ökar både mediaeffektiviteten och affärsresultaten (duration, churn och sales).

Välkommen till denna utökade nätverksträff med CxL-nätverket, där du kommer få inspiration om hur du kan kommunicera, engagera, lojalisera och sälja mot era befintliga kunder i social media på ett strategiskt och effektivt sätt.

I detta längre format för nätverksträff bjuder vi in till en interaktiv session, där du får ta del av spännande case och diskussion samt en längre frågestund där du har möjlighet att ställa dina frågor direkt till Ellinor Axell, Head of Industry på Facebook.

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja en grupp eller ”gå med” i en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till nätverkens träffar (med enda undantag ”MiS Marknadscheferna, som endast är för dig med marknadsansvar)
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

När: Fredag 18 mars, kl 08.30 – 10.00
Var: Online, via Zoom

Nätverksträff 18 mars, kl 08.30-10.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Om talaren

Ellinor Axel, Head of Industry på Facebook
Ellinor har under sin karriär drivit ett flertal digitala och datadrivna transformationer, där hon ställt om både marknads- och försäljningsteam, då hon jobbat inom roller så som CMO, Försäljningschef, Head of CRM & Online. Idag jobbar hon som ledare på Meta (Facebook) där hon har rollen Head of Industry och ansvarar för FinTech, HealthTech, Telco and Media & Entertainment, där hon och hennes team hjälper varumärken att effektivisera sin marknadsföring och kommunikation på Metas Plattformar.