Telia

Nätverket CxL: Hur får vi nöjdare kunder som stannar längre och köper mer?

Marknadsföreningen Sverige

Hur får vi nöjdare kunder som stannar längre och köper mer?

Telia – ett spännande B2B-case baserat på 28 miljoner datapunkter

Nätverksgruppen CxL (CRM, CX, KundLojalitet) på besök hos Telia: Konkurrensen på telekommarknaden är tuff och många operatörer arbetar hårt med att öka nöjdhet och lojalitet i kampen om kunderna. Kom och lyssna på ett spännande case där Telia berättar om ett data- och kunddrivet tillvägagångssätt för att kartlägga kundbasen och skräddarsy kundstrategier utifrån olika segment, för att maximera nöjdhet och lönsamhet. Kundupplevelse i all ära men hur får vi allt att hänga ihop?

Vi tycker det är extra spännande att ha ett B2B case då tidigare presentationer oftast cirkulerat runt B2C. Vår egen nätverksledare Camilla Cramner, LoyaltyFactory har stöttat Telia i arbetet, och Christer och Camilla kommer tillsammans facilitera en diskussion runt detta spännande arbete.

Du får med dig tankar och idéer kring:

  • Värdesegmentering och kundinsikter: hur du kartlägger kundbasen utifrån värde, nöjdhet, lojalitet, behov, etc
  • Kundstrategier: hur du tar fram och levererar olika strategier till olika kundtyper? Olika segment kräver olika hantering.
  • Kanaler&Organisation: hur lägger vi pusslet runt kunden med en konsekvent kundupplevelse i alla kanaler?
  • Avslutande råd och tips för att stärka kundarbetet
Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja en grupp eller ”gå med” i en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till nätverkens träffar (med enda undantag ”MiS Marknadscheferna, som endast är för dig med marknadsansvar)
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

När: Tisdag 5 december, kl 15.00 – 17.00*
Var: Telia, Stjärntorget 1, Solna

*HÅLLTIDER:
15:00 Check in, mingel och kaffe/fika
15.30-17:00 Casedragning, diskussion och Q&A

Hitta hit: Pendeltåget till Solna station. Telia-entrén är till höger om ingången till Mall of Scandinavia, direkt över gångbron från pendeltågsstationen.

Nätverksträff 5 december, kl 15.00-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Christer Lewén, Loyalty Manager SME B2B, Telia.

Camilla Cramner, Loyalty Expert och grundare av LoyaltyFactory. Nätverksledare Marknadsföreningens CxL-nätverk.